تست دوربین DxOMark شیائومی 12S اولترا

شکست سنگین آیفون 13 پرو مکس از شیائومی 12S اولترا در تست دوربین DxOMark

گوشی شیائومی 12S اولترا در تست دوربین DxOMark توانست آیفون 13 پرو مکس را به راحتی شکست دهد و در بین پنج رتبه اول این لیست قرار بگیرد.

در ماه جولای، شیائومی جدیدترین گوشی پرچمدار خود یعنی شیائومی 12 اس اولترا را به طور انحصاری در بازار چین عرضه کرد. این گوشی به دلیل عملکرد دوربین خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. اکنون، چند ماه پس از عرضه آن شاهد انتشار نتایج تست دوربین DxoMark برای شیائومی 12S اولترا هستیم که نشان می‌دهد پرچمدار جدید شیائومی در این تست معتبر نیز سربلند بیرون آمده است. اکنون نتایج تست دوربین DxOMark شیائومی 12S اولترا را بررسی می‌کنیم.

نتایج تست دوربین DxOMark شیائومی 12S اولترا

شیائومی 12 اس اولترا توانسته در رتبه بندی جهانی دگزومارک برای دوربین گوشی های هوشمند، جایگاه پنجم را به خود اختصاص دهد. این گوشی در این تست موفق شده امتیاز 138 را کسب کند و بالاتر از آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس اپل با امتیاز 137 قرار گرفته است.

گوشی Xiaomi 12s Ultra به دلیل کیفیت تصویر عالی در اکثر موارد استفاده و تطبیق‌پذیری آن برای انتخاب کاربران مورد تحسین قرار گرفته است. تصویربرداری در نور کم نیز یک نقطه قوت برای این گوشی محسوب می‌شود، چرا که دوربین آن محدوده دینامیکی گسترده‌ای را در حالت شب ارائه می‌دهد.

تست دوربین DxOMark شیائومی 12S اولترا

دوربین‌های فوق عریض و تله فوتو پریسکوپی نیز عکس‌های عالی را در تمام فواصل، به ویژه در فواصل دور ثبت می‌کنند. این دوربین همچنین در حالت فیلمبرداری نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و محدوده دینامیکی گسترده، رندر طبیعی بافت‌ها و نوردهی خوب در ویدیوهای ثبت شده توسط آن قابل مشاهده است.

علاوه بر مواردی که گفته شد، گاهی اوقات دوربین شیائومی 12 اس اولترا فاقد یکپارچگی است و در نتیجه تفاوت بین تصاویر، حتی گاهی اوقات بین عکس‌های متوالی به چشم می‌خورد. همچنین پیش نمایش تصاویر همیشه با تصویر نهایی گرفته شده توسط دوربین مطابقت ندارد. دوربین شیائومی 12s Ultra در موقعیت‌های نوری بسیار چالش‌برانگیز مثل صحنه‌های دارای کنتراست بالا نیز دچار مشکلاتی خواهد بود.

مشخصات دوربین شیائومی 12 اس اولترا

شیائومی 12 اس اولترا از دوربین پشتی چهارگانه بهره می‌برد که مشخصات آنها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • دوربین اصلی 50.3 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، فاصله کانونی 23 میلی‌متر، اندازه سنسور 1.0 اینچ، اندازه پیکسل 1.6 میکرومتر، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز دوال پیکسل، فوکوس خودکار لیزری، لرزش‌گیر اپتیکال
  • دوربین اولترا واید یا فوق عریض 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 13 میلی‌متر، میدان دید 128 درجه، اندازه سنسور 1/2 اینچ، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز دوال پیکسل
  • دوربین تله فوتو پریسکوپی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/4.1، فاصله کانونی 120 میلی‌متری، اندازه سنسور 1/2 اینچ، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپیتکال، زوم اپتیکال 5 برابری
  • حسگر تشخیص عمق سه بعدی TOF

فیلمبرداری 8K در نرخ 24 فریم بر ثانیه و 4K در نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه و همچنین لرزش‌گیر الکترونیکی ژیروسکوپی از جمله ویژگی‌های دوربین این گوشی برای فیلمبرداری محسوب می‌شوند. علاوه بر این، شیائومی 12 اس اولترا دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 25 میلی‌متری و اندازه پیکسل 0.7 میکرومتر است.