دسترسی ایرانی به اپلیکیشن گوگل پلی

دسترسی ایرانی ها به اپلیکیشن های گوگل پلی مسدود شد + راهکار دور زدن

به نظر می‌رسد دسترسی بعضی از کاربران ایرانی به اپلیکیشن های گوگل پلی استور به طرز بی سابقه‌ای قطع شده باشد اما چه کسی مسئول این کار است؟ آیا پای طرح صیانت وسط است؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم و برای حل این مشکل، راهکارهای خوبی را ارائه می‌دهیم.

فعال کردن نرم افزارهای تغییر آی پی و سپس پاک کردن کش برنامه! این کاری است که اکثر ما بارها آن را انجام داده‌ایم تا با راهکار گوگل برای محدود کردن کاربران ایرانی مبارزه کنیم، اما اینطور که معلوم است، چنین روش‌هایی دیگر به تاریخ پیوسته‌اند.

محدود کردن دسترسی ایرانی ها به اپلیکیشن های گوگل پلی استور

فیتر شدن Google Play Store در ایران

پیامی که اکثر کاربران کوبایی در زمان دانلود نرم افزارهای Google Play Store دریافت می‌کنند.

طبق بررسی‌های گجت نیوز و رصد اخبار منتشر شده در فضای مجازی، برخی از کاربران برنامه‌ گوگل پلی استور از ایران، روسیه و کوبا ، با هیچ روشی نمی‌توانند اپلیکشن‌های مورد نیاز خود را دانلود کنند و با پیام معروف “Couldn’t complete your purchase” رو به رو می‌شوند؛ البته به زبان کشور خود!

راهکار جدید گوگل برای فیلتر کردن دسترسی ایرانی ها به اپلیکیشن های گوگل پلی استور ، رصد فعالیت کاربر در برنامه‌های مختلف و تشخیص ملیت اوست. زمانی که گوگل تشخیص دهد این کاربر، ایرانی، کوبایی، روسی یا تانزانیایی است، تمام برنامه‌های گوگل پلی استور را برای او از دسترس خارج می‌کند و به او اجازه نصب اپلیکشین‌ها را نمی‌دهد. طبق بررسی‌های انجام شده، اقدام‌های Google در جهت محدود سازی دسترسی کاربران، برای کشورهای تانزانیا و ایران شدیدتر از تمام مناطق دیگر است!

دسترسی ایرانی به اپلیکیشن گوگل پلی

محدود شدن نرم افزارهای اندروید گوگل پلی استور در ایران و تانزانیا از تمام کشورهای دیگر بیشتر است.

به هر حال اکثر برنامه‌ های Google Play Store که در حال حاضر برای کاربران ایرانی از دسترس خارج شده‌اند، در گذشته هم از روی بازارهای داخلی مثل «کافه بازار»، «مایکت»، «چارخونه» و مارکت‌های مشابه، حذف شده بودند. اما چگونه می‌توانیم با روش جدید فیلتر کردن دسترسی ایرانی ها به اپلیکیشن های گوگل پلی استور مقابله کنیم و چرا نباید به سمت وب سایت‌های مشابه خارجی برویم؟

آموزش روش رفع محدود سازی کاربران ایرانی به نرم افزارهای Google Play Store

فیتر شدن Google Play Store در ایران

وب سایت‌های زیادی برای دانلود نرم افزارهای اندرویدی وجود دارند اما هیچ کدام از آن‌ها، برتری گوگل پلی استور را نخواهند داشت. برنامه Google Play Store از امنیت فوق العاده بالایی برخوردار است و تمام اپلیکشین‌هایی که در آن قرار می‌گیرند را می‌توانید بدون ترس و دغدغه نصب کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم که تا جای ممکن، به سراغ مارکت‌های مشابه نروید.

به هر حال از آن جایی که این اقدام فعلا در مراحل اولیه خود قرار دارد، در ابتدای کار به شما پیشنهاد می‌کنیم که با همان روش قدیمی یعنی فعال کردن برنامه‌ تغییر آی پی ، پاک کردن کش برنامه گوگل پلی استور و سپس ورود مجدد به برنامه گوگل پلی استور ، سعی کنید تا اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را دانلود کنید. در این روش زمانی که شما برنامه تغییر آی پی را خاموش می‌کنید، همه چیز به روال سابق باز می‌گردد و برای دانلود اپلیکیشن‌های فیلتر شده از سمت گوگل ، باید دوباره تمام این راه را از ابتدا طی کنید. پس بیایید و به سراغ روش‌های جدیدتر برویم.

شما می‌توانید در قدم اول با اضافه کردن یک کارت اعتباری به حساب گوگل پلی خود، با روش جدید Google برای محدود کردن کاربران کشور ایران مقابله کنید. احتمالا شما هم به مانند بسیاری از ایرانی‌های دیگر، حساب ویزا کارت، مستر کارت یا پی پل (PayPal) ندارید پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که از سایت‌های غیر رسمی برای ایجاد یک حساب فیک استفاده کنید.

با سرچ کردن “Master Card generator” یا عبارت‌های مشابه می‌توانید این سایت‌ها را به راحتی پیدا کنید. این وبسایت‌ها می‌توانند یک کارت اعتباری جعلی را در اختیار شما قرار دهند و زمانی که اطلاعات این کارت را به حساب گوگل پلی خود اضافه کنید، به راحتی جزو شهروندهای کشورهای خارجی محسوب خواهید شد و می‌توانید تمام برنامه‌های خود را به راحتی دانلود کنید.

دسترسی ایرانی به اپلیکیشن گوگل پلی

اگر حس می‌کنید که این روش با اصول اخلاقی شما در تضاد است یا می‌تواند به امنیت حساب شما لطمه بزند (که احتمالا بتواند)، باید به سراغ راهکار دوم برای مقابله با فیلتر سازی دسترسی ایرانی ها به اپلیکیشن های گوگل پلی استور بروید. در این روش شما باید از یک نرم افزار تغییر آی پی شخصی استفاده کنید که همیشه فقط با یک ip مشخص به اینترنت متصل شده باشد. تغییر زیاد ip دقیقا گوگل را هوشیار می‌کند که شما یکی از کاربران کشورهایی مثل ایران هستید.

در روش سوم شما می‌توانید از برنامه‌ها و نرم افزارهای «شبیه ساز اندروید» استفاده کنید و سپس با دانلود کردن فایل APK اپلیکیشن مورد نیاز خود، آن را مستقیما به گوشی اندرویدی منتقل کنید.

اگر تمام این راهکارهای رفع محدود سازی دسترسی ایرانی ها به اپلیکیشن های گوگل پلی استور برای شما بی فایده بود، باید به سراغ وب سایت Aurora بروید که یکی از منابع اپن سورس برای دسترسی به برنامه‌های Google Play Store محسوب می‌شود.

البته راهکارهای بیشتری هم وجود دارند. برای مثال شما می‌توانید لینک برنامه‌ای که قصد دانلود آن را دارید، از گوگل پلی استور کپی کنید و سپس با الحاق آن در مرورگر کروم آن هم در حالت “incognito tab”، برنامه خود را به راحتی دانلود کنید.

در انتهای کار اگر هیچ کدام از این روش‌ها به کار شما نیامد، می‌توانید به سراغ یکی از اکانت‌های جیمیل خود بروید که بدون استفاده باقی مانده است. با لاگین کردن در این اکانت و سپس طی کردن همان روش‌های سابق (مثل فعال کردن نرم افزار تغییر آی پی و پاک کردن کش گوگل پلی استور) و سپس لاگین کردن در گوگل پلی استور و سپس تغییر ساعت و تاریخ از حالت اتوماتیک و خاموش کردن لوکیشن، تمام برنامه‌های Google Play Store را به صورت غیر فیلتر داشته باشید.

باز هم اشاره می‌کنیم که این اقدام از سوی گوگل بوده و به طرح صیانت، هیچ ارتباطی ندارد، چرا که مجریان طرح صیانت طی سال‌های قبل با روشی مشابه، بسیاری از برنامه‌های اندرویدی را از مارکت‌های ایرانی حذف کرده بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سلام من خیلی وقت هست از سرویس های گوگل استفاده نمیکنم (بیشتر به دلیل حریم خصوصی) و صرفا از مترجم گوگل بعضی وقت ها استفاده می‌کنم (چون تا حدودی مشابه نداره). میخواستم بگم برای برنامه های که توی بازار نیستن میتونید از ترکیب aurora store و تحریم گذر شکن استفاده کنید. به همین راحتی. البته من که همچین چیزی تا حالا ندیدم و طبق معمول کار می‌کنه

  2. سلام دوستان یه روش ساده دادرم که میتونه تمام تحریم های گوگل و این ارازل رو دور بزنه
    فقط برین تو لینک زیر و ویدیو رو ببینین
    https://www.aparat.com/v/DCN1b
    go

  3. اینکه مثل ساعت کار میکنه. دایی

  4. برای ما که هیچ مشکلی نداره
    به نظرم این برای کسانی هست که با ریجن ایران ایمیل ساختن احتمالا ایجاد شده
    راه حلش اینه اگه زیپ کد ایمیل رو به امریکا تغییر بدن احتمالا درست بشه بوسیله برنامه Google Opinion خود گوگل

  5. مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا
    مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسر مردم ائیل Death to Israel