خودروهای ایرانی در ارمنستان

خط تولید خودروهای ایرانی در ارمنستان به زودی فعال می‌شود

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت طی همکاری با مقامات ارمنستان قرار است به زودی خط تولید خودروهای ایرانی در این کشور راه‌اندازی شود.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اخیرا با نارک تریان، معاون وزیر اقتصاد ارمنستان جلسه‌ای را برگزار کردند و دو طرف در مورد توسعه روابط تجاری، راه‌اندازی خط تولید مشترک لوازم خانگی و الکترونیکی، راه‌اندازی خط تولید خودروهای ایرانی، لیست کالای تهاتری و راه‌های جایگزین ترانزیت کالا گفتگو کردند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این که در اواسط ماه اکتبر همزمان با افتتاح مرکزی تجاری ایران در ایروان هیئت بزرگ تجاری به ارمنستان اعزام خواهیم کرد، گفت در ابتدا شرکت‌های ایرانی در این مرکز مستقر می‌شوند که امیدواریم نتیجه آن توسعه روابط تجاری دو کشور باشد.

خط تولید خودروهای ایرانی در ارمنستان

خودروهای ایرانی

پیمان پاک در ادامه با اشاره به علاقه یکی از خودروسازان داخلی به راه‌اندازی خط تولید در ارمنستان گفت از آنجایی که ارمنستان در اتحادیه اوراسیا عضویت دارد، چنین اقدامی برای دو کشور دستاوردهای خوبی را به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر اقتصاد ارمنستان هم از این موضوع استقبال کرد و گفت آمادگی داریم تا در حوزه زیرساخت و تامین زمین مناسب با شرکت ایرانی همکاری کنیم. همچنین بهتر است هیئتی به ارمنستان اعزام شوند تا مقدمات این پروژه را آماده کنند. وی افزود پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر هیئت خودرویی، یک هیئت از تولیدکنندگان لوازم خانگی و الکترونیکی نیز به ارمنستان سفر کنند؛ زیرا در خصوص خط تولید مشترک در این حوزه نیز آمادگی داریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*