قابلیت اکشن مود آیفون 14

قابلیت اکشن مود اپل چیست و آیا می‌تواند جایگزین دوربین های ورزشی گوپرو شود؟

همزمان با گوشی های سری آیفون 14، اپل یک قابلیت ویدیویی جدید موسوم به اکشن مود (Action mode) را هم معرفی کرد. ظاهرا با چنین قابلیتی، نیازی به دوربین‌های GoPro نخواهید داشت.

اپل حالت‌های مختلفی را در نرم افزار دوربین آیفون و آپید گنجانده است که می‌توانیم از پرتره، اسلو-موشن، سینماتیک، تایم-لپس و Pano نام ببریم.  حالا به مناسبت رونمایی از مدل‌های 2022 آیفون، Action mode هم به آن‌ها اضافه شده است. قابلیت اکشن مود اپل، به شما امکان ضبط ویدیوهای تمیز و بدون لرزش را می‌دهد.

قابلیت اکشن مود چیست؟

در مراسم معرفی سری iPhone 14، اپل تاکید زیادی روی ارتقای دوربین این گوشی‌ها داشت. فناوری‌های نوینی را هم برای این منظور استفاده کرده؛ از جمله Photonic Engine که به سیستم پردازشی Deep Fusion اضافه شده است. این فناوری، کیفیت عکاسی در محیط‌های تاریک را بهبود می‌بخشد؛ اما شاید گل سرسبد قابلیت های جدید، Action mode باشد.

قابلیت اکشن مود آیفون 14

اکشن مود، تمام پتانسیل سنسور را برای پایدارسازی تصویر به خدمت می‌گیرد تا بدون هرگونه سخت افزار اضافه‌ای مانند گیمبال، ویدیوهای بدون لرزش ضبط شود. جالب اینکه از Dolby Vision و HDR هم پشتیبانی می‌کند و به ادعای اپل، حتی در میانه یک صحنه اکشن هم می‌توانید روی اکشن مود حساب کنید.

نحوه روشن کردن Action mode

اپ دوربین آیفون را باز کنید و صفحه را به سمت چپ یا راست بکشید تا مودهای مختلف دوربین را ببینید. حالت‌های Photo ، Portrait ، Square و Pano برای عکس‌برداری هستند و حالت‌های Cinematic ، Slow-mo ، Time-lapse و Action برای فیلم‌برداری کاربرد دارند.

قابلیت اکشن مود آیفون 14

اکشن مود، یک حالت تقویت شده‌ی ضد لرزش است و ماموریت ویژه‌ای دارد: اینکه جای دوربین‌های گوپرو یا تجهیزاتی مانند گیمبال را بگیرد. پس اگر کاربر آیفون و اهل ورزش‌های اکستریم هستید؛ شاید بخواهید برای ماجراجویی بعدی خود، دوربین GoPro را کنار بگذارید.

کدام مدل‌های آیفون Action mode دارند

فعلا این قابلیت در آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس قابل استفاده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*