سری آیفون 14

سری آیفون 14 برخی از ویژگی های اساسی را از دست داده‌اند

سری آیفون 14 اپل از ویژگی‌های جذابی بهره می‌برند، اما متاسفانه در این گوشی های جدید برخی از ویژگی‌های اساسی از دست رفته‌اند.

شب چهارشنبه 16 شهریور، اپل کنفرانس معرفی محصولات جدید را برگزار کرد و از سری آیفون 14 به طور رسمی رونمایی کرد. این سری دارای چهار مدل آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس است. پیش فروش این گوشی‌ها نیز از پنجشنبه 17 شهریور آغاز شده است.

سری آیفون 14 با بسیاری از فناوری‌های جدید از جمله دوربین جدید و ارتباطات ماهواره‌ای برای شرایط اضطراری (فقط در کانادا و ایالات متحده آمریکا) عرضه می‌شود. با این حال برخی از ویژگی‌های اساسی وجود دارد که در سری iPhone 14 از دست رفته‌اند و شاهد حضور آنها نیستیم. در مراسم معرفی محصولات جدید اپل، کایان درنس، معاون بازاریابی این کمپانی اظهار کرد که نسخه آمریکایی سری آیفون 14 دیگر دارای خشاب سیم کارت نیست و کاربران فقط می‌توانند از سیم کارت الکترونیکی یا eSIM در این کشور استفاده کنند. البته این گوشی‌ها همچنان در بازارهای کشورهای دیگر دارای خشاب سیم کارت خواهند بود.

سری آیفون 14

علاوه بر این، سری آیفون 14 یک بروزرسانی فنی مهم دیگر را نیز از دست داده است و این گوشی‌ها از استاندارد وای فای 6E پشتیبانی نمی‌کنند. این بدان معناست که آیفون‌های جدید، زمانی که دستگاه‌های زیادی به یک شبکه متصل هستند، کیفیت اتصال شبکه ضعیف‌تری خواهد داشت. همچنین سرعت اینترنت سری آیفون 14 نیز کندتر خواهد بود.

سیم کارت الکترونیکی در سری آیفون 14

همانطور که گفتیم، سری آیفون 14 در ایالات متحده آمریکا از eSIM یا سیم کارت الکترونیکی استفاده می‌کنند. eSIM یک سیم کارت تعبیه شده است که با نام کامل Embedded SIM شناخته می‌شود. این تکنولوژی، یک سیم کارت فیزیکی را به یک سیم کارت مجازی تبدیل می‌کند که مستقیما روی تراشه دستگاه تعبیه می‌شود و برای دستگاه، شناسایی و امکان دسترسی به شبکه اپراتور را فراهم می‌کند.

سری آیفون 14

سیم کارت الکترونیکی می‌تواند فضای داخل گوشی را بیشتر ذخیره کند و فضا را برای اجزای دیگر مثل پردازنده و باتری باز بگذارد. با این حال تغییر شماره تلفن همراه با eSIM مشکل‌تر است و کاربران باید به مراکز مخصوص مراجعه کنند یا از تلفن همراه دیگری برای اسکن کد به منظور جایگزینی آن کمک بگیرند.

با عرضه آیفون XR و آیفون XS در سال 2018، اپل شروع به معرفی eSIM برای آیفون‌های خود کرد. در سیستم عامل آی او اس 16 اپل پشتیبانی از انتقال eSIM بین آیفون‌ها از طریق بلوتوث را نیز اضافه کرد. در حال حاضر آیفون‌های بازار چین از سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی نمی‌کنند، ولی در هنگ کنگ و ماکائو، گوشی های آیفون 13 مینی، آیفون اس ای، آیفون اس ای نسل دوم و سوم، آیفون 12 مینی و آیفون ایکس اس از eSIM پشتیبانی می‌کنند.

عدم پشتیبانی از استاندارد وای فای 6E

در مقایسه با وای فای 6 معمولی، شبکه وای فای 6E دارای پشتیبانی از فرکانس 6 گیگاهرتزی است. این فناوری می‌تواند کانال‌های پهنای باند 160 مگاهرتز بیشتری را فراهم کند و در نتیجه تداخل را کاهش داده و سرعت شبکه دستگاه را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، Wi-Fi 6E شبکه‌سازی سریع‌تر و ایمن‌تر دستگاه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند و از پروتکل رمزگذاری WPA3 پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا، گلکسی اس 22 پلاس، گلکسی اس 22 اولترا، گوگل پیکسل 6 پرو، موتورولا ایکس 30، موتورولا اس 30 و برخی مدل‌های دیگر از استاندارد وای فای 6E پشتیبانی می‌کنند؛ اما متاسفانه در سری iPhone 14 خبری از این فناوری نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*