پاسخ عجیب تیم کوک به خبرنگار منتقد از آیفون

پاسخ عجیب تیم کوک به انتقاد خبرنگار: برای مادرت آیفون بخر!

تیم کوک در پاسخ به انتقاد یک خبرنگار از پیامرسان گوشی‌های اپل، پاسخی غیرمنتظره داده است: برای مادرت آیفون بخر! حالا علت این جواب چیست؟

تیم کوک، مدیرعامل شرکت آمریکایی اپل به تازگی طی کنفرانس کد 2022 در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره سیستم پیام متنی RCS به او پیشنهاد خرید آیفون را داد. وقتی از کوک پرسیده شده که اپل چطور ارتباط بین کاربران آیفون و اندروید را بهبود خواهد بخشید، او در درجه اول گفته است «نمی‌شنوم که کاربرانمان بخواهند انرژی زیادی صرف آن کنیم». وقتی هم خبرنگار در جواب گفته که نمی‌تواند برخی از ویدئوها را به مادر خود که گوشی اندروید دارد ارسال کند، تیم کوک به شوخی گفته است که «برای مادرت آیفون بخر».

تیم کوک در کنفرانس کد 2022

این اتفاق بی‌شک به بحث‌های حول محور یک فرمت پیام‌رسانی فراگیر دامن می‌زند. گوگل مدتی طولانی است که سیستم پیام‌رسانی RCS یا به صورت کامل Rich Communications Service را به عنوان راهی برای تعامل هرچه بهتر بین کاربران آیفون و اندروید به جلو برده است. این شرکت حتی ماه گذشته به خاطر این موضوع اپل را به نوعی سرزنش کرد. اگر اپل هم از RCS بهره بگیرد، دیگر اثری از حباب سبز ناخوشایند پیام‌های کاربران اندروید برای کاربران آیفون نخواهد بود.

با توجه به مدارک داخلی افشاشده از دعوی بین اپل و اپیک گیمز، اپل در گذشته ایده ارائه iMessage به کاربران اندروید را در سر می‌پروراند اما سریعاً منصرف شد. «فیل شیلر» (Phil Schiller)، مدیر بازاریابی سابق اپل معتقد بود که آوردن آی مسیج به اندروید بیشتر از اینکه به سود این شرکت باشد، به ضرر آن خواهد بود. حتی یکی دیگر از مسئولان سابق اپل به این نکته اشاره کرده بود که سرویس پیام‌رسانی این شرکت یکی از مهم‌ترین عواملی است که کاربران را در اکوسیستم آن نگه می‌دارد.

آی مسیج آیفون

تیم کوک گفته بود که اپل در حال حاضر به RCS نمی‌پردازد؛ از این رو، به نظر نمی‌رسد که کاملاً چنین ایده‌ای را کنار گذاشته باشد. در هر صورت، مسئله شیوه رد و بدل پیام بین کاربران آیفون و اندروید عمدتاً به ایالات متحده آمریکا محدود می‌شود و کاربران در بقیه کشورها برنامه‌های غیر SMS مثل تلگرام، واتساپ و سیگنال را برای برقراری ارتباط با دیگران ترجیح می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*