موتورولا اج 30

موتورولا اج 30 فیوژن و اج 30 نئو، میان‌رده‌های جذاب موتورولا معرفی شدند

امروز شرکت موتورولا از دو گوشی میان رده با نام‌های موتورولا اج 30 فیوژن – Edge 30 Fusion و اج 30 نئو – Edge 30 Neo رونمایی کرد.

این هفته  اخبار بی‌شمار و دیوانه‌کننده‌ای از صنعت موبایل به گوش رسید. شرکت اپل از سری گوشی‌های جدید آیفون 14 رونمایی کرد و گوگل هم به معرفی نسل بعدی از گوشی‌های پیکسل پرداخت. اما به نظر می‌رسد که این شرکت موتورولا است که هفته شلوغ ما را با شکوه به پایان خواهد رساند؛ زیرا این شرکت آمریکایی هم به تازگی از سه گوشی جدید خود پرده برداری کرده است: اج 30 فیوژن، اج 30 نئو و اج 30 اولترا.

از آنجایی که قبلا درباره‌ی Edge 30 Ultra و ویژگی‌های قدرتمند آن گزارش داده‌ایم، اکنون بیایید نگاهی به برادران کوچک‌تر و البته ضعیف تر آن، یعنی 30 فیوژن و 30 نئو بیندازیم. در حالی که گوشی اج 30 اولترا، پرچمدار جدید موتورولا محسوب می‌شود، دو گوشی دیگر سری Edge 30 در دسته بندی کاملا متفاوتی قرار دارند.

اجازه دهید با گوشی اج 30 فیوژن شروع کنیم. محصولی که در محدوده‌ی بینِ متوسط ​​و رده بالا قرار می‌گیرد. در واقع شما هزینه‌ی کمتری نسبت به یک پرچمدار را پرداخت می‌کنید، اما برخی از ویژگی‌های لوکسِ یک گوشی بالا رده را دریافت خواهید کرد.

مشخصات گوشی موتورولا اج 30 فیوژن

طراحی

Edge 30 Fusion از سبک طراحی خاص موتورولا پیروی می‌کند که بیش از هر ویژگی دیگری، لبه‌های منحنی و متقارن را برجسته می‌کند. نقش برجسته‌ی گوشی به راحتی بدنه‌ی جلویی و عقبی را با هم متناسب می‌کند. برای تکمیل کار، این گوشی شامل یک قاب آلومینیومی می‌شود که ظاهر و ساختار یک گوشی لوکس را یادآوری می‌کند.

سخت افزار

وقتی بحث از مشخصات فنی موتورولا اج 30 فیوژن می‌شود، قطعا ناامید نخواهید شد. به لطف تراشه‌ی پردازشی قدرتمند اسنپدراگون +888 (5G) به اضافه‌ی 8 یا 12 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 / 256 / 512 گیگابایتی، مدل فیوژن به سختی می‌تواند در بین گوشی‌های معمولی و میان رده طبقه بندی شود.

دوربین

اما ویژگی‌های جاه‌طلبانه در همینجا به پایان نمی‌رسند. اج 30 فیوژن دارای سنسور اصلی دوربین 50 مگاپیکسلی با وضوح بالا است که از فناوری OIS (ضد لرزش اپتیکال) پشتیبانی می‌کند. دوربین گوشی می‌تواند 32x بزرگنمایی برای عکس‌برداری داشته باشد تا بدون توجه به شرایط نور، عملکرد دقیق‌تری را در اختیار خریداران قرار دهد. ضمنا دوربین فیلمبرداری، کیفیت HDR10 را ارائه می‌دهد. البته کاربران می‌توانند با وضوح 8K نیز به ضبط ویدیو بپردازند.

علاوه بر دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز دوربین فوق عریض (Ultra Wide) 13 مگاپیکسلی به شما اطمینان می‌دهد که کادربندی پهن‌تری برای عکس‌های خود دارید. آخرین لنز پشتی هم یک دوربین ماکرو داخلی است. البته نباید دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی را فراموش کرد.

نمایشگر

حالا به نمایشگر موتورولا اج 30 فیوژن می‌رسیم که از نوع بدون حاشیه‌ی 6.55 اینچی، پنل +pOLED FHD با فرمت تصویری +HDR10 و نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز است. همچنین این گوشی شامل دو بلندگوی بزرگ استریو مجهز به فناوری Dolby Atmos و باتری بزرگ 4400 میلی آمپر در ساعت با پشتیبانی از شارژر 68 واتی توربو پاور می‌شود.

قیمت و رنگ بندی

موتورولا اج 30 فیوژن هم اکنون در رنگ‌های خاکستری کیهانی، سفید، طلایی و آبی نپتون با قیمت 600 یورو در اروپا قابل خریداری است.

بیشتر بخوانید: نگاهی به تمام اتفاقات مهم مراسم رونمایی از محصولات جدید اپل

مشخصات Edge 30 Neo

ارزان‌ترین گوشی در نسل جدید اج 30 که امروز معرفی شد، 30 نئو نام دارد که با همکاری شرکت رنگ‌سازی پنتون طراحی شده است. به همین دلیل، این مدل در رنگ‌بندی‌های مختلف از جمله رنگ سال 2022 (بنفش Very Peri) در دسترس خواهد بود.

نمایشگر

با وجود اینکه موتورولا اج 30 نئو پایین تر از مدل 30 فیوژن قرار گرفته است، اما با دست پر به استقبال خریداران می‌آید. برای شروع باید بگوییم که این گوشی دارای صفحه نمایش 6.28 اینچی +pOLED FHD با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز است.

سخت افزار

در داخل بدنه هم یک پردازنده‌ی میان رده اسنپدراگون 695 (5G) به همراه 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی به چشم می‌خورد.

دوربین

از آنجایی که با محصولی بسیار جمع و جور و اقتصادی طرف هستیم، 30 نئو تنها دارای ستاپ دوربین دوگانه است که از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی تشکیل شده است. با این حال موتورولا اج 30 نئو با همان دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی ارائه می‌شود که در مدل فیوژن نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که دوربین اصلی گوشی از فناوری لرزش‌گیر نیز پشتیبانی می‌کند.

در نهایت باید اشاره کنیم که 30 نئو، مجهز به باتری 4000 میلی آمپر در ساعتی است که با شارژر 68 واتی توربو پاور تغذیه می‌شود. این گوشی هم مانند برادران خود با سیستم عامل اندروید 12 به صورت پیش فرض به دست مشتریان می‌رسد.

قیمت و رنگ بندی

گوشی موتورولا اج 30 نئو قیمتی معادل 370 یورو دارد و در روزهای آینده در بازار اروپا عرضه خواهد شد. همانطور که قبلا ذکر شد، این گوشی در چندین رنگ مختلف از جمله مشکی، کرم، سفید یخی، بنفش و … در دسترس خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*