انتشار اندروید 13 برای گوشی های سامسونگ

اندروید 13 ، رسما این دسته از گوشی‌های اندرویدی را به قبرستان تاریخ فرستاد

اطلاعات مربوط به اندروید 13 به مرور در حال انتشار هستند. جدیدترین خبر درباره نسخه جدید سیستم عامل اندروید نشان می‌دهد Android 13، بسیاری از گوشی‌ها را به قبرستان تاریخ خواهد فرستاد!

سیستم عامل اندروید در گذشته محدودیت‌های کمتری داشت و حتی ضعیف‌ترین گوشی‌های هوشمند هم می‌توانستند از آن بهره ببرند اما حالا اخباری از اندروید 13 منتشر شده که نشان می‌دهد سیستم مورد نیاز برای اجرای این سیستم عامل بسیاری از گوشی‌های فعلی نتوانند به هیچ وجه Android 13 را اجرا کنند.

در نسخه جدید اندروید، حداقل رم مورد نیاز برای اجرای نسخه Go، به دو گیگابایت می‌رسد. این در حالی است که در اندروید 12 گو، حداقل رم مورد نیاز برای اجرای سیستم عامل، یک گیگابایت بود. در کنار افزایش حافظه رم مورد نیاز، در اندروید ۱۳ حافظه داخلی مورد نیاز هم ۱۶ گیگابایت خواهد بود.

اندروید 13 بتا 2.1

افزایش سیستم مورد نیاز برای سیستم عامل اندروید به این معناست که حتی اگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اعلام کرده باشند که گوشی‌هایشان با رم کمتر از دو گیگابایت اندروید ۱۳ را دریافت خواهد کرد، نمی‌توانند این آپدیت بزرگ را برای گوشی‌هایشان منتشر کنند. گوشی‌های جدید اندرویدی هم باید موارد اعلام شده توسط گوگل را رعایت کنند با بتوانند لایسنس گوگل پلی استور را دریافت کنند.

اگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بخواهند یک گوشی با رم کمتر از دو گیگابایت یا حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت را معرفی و روانه بازار کنند، باید آن را به یکی از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید مجهز کنند. البته هر شخص و شرکتی می‌تواند از اندروید در هر دستگاهی که می‌خواهد استفاده کند اما برای دستیابی به لایسنس برنامه‌های گوگل اندروید رسمی گوگل، باید قوانینی که گوگل اعلام می‌کند را رعایت کنید.

اندروید 13 گو

نسخه گو سیستم عامل اندروید برای گوشی‌های اقتصادی پایین‌رده طراحی شده است. در این نسخه از سیستم عامل اندروید، نیازی به حافظه رم زیادی نیست و گوشی‌هایی با رم پایین هم می‌توانند این نسخه از اندروید را اجرا کنند. معمولا گوگل و دیگر شرکت‌ها نسخه سبکی از برنامه‌هایشان را برای اندروید گو توسعه می‌دهند.

هر چند بالا رفتن سیستم مورد نیاز اندروید 13 گو خیلی در بازار کشورهایی مانند آمریکا تاثیر ندارد اما می‌تواند در کشورهایی که گوشی‌های اندروید گو پرطرفدار هستند تاثیر قابل توجهی داشته باشد. در برخی از نقاط جهان هنوز گوشی‌هایی با حافظه رم یک گیگابایت به فروش می‌رسند. آن طور که گوگل اعلام کرده، بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در حال استفاده از گوشی‌هایی مجهز به Android Go هستند.

اقدام جدید گوگل به سیستم عامل اندروید کمک می‌کند

گوگل حالا شرکت‌ها را مجبور کرده تا با پیروی از قوانینش،‌ گوشی‌های ضعیف خود را نیز قدرتمندتر کنند. اقدام تازه گوگل نشان می‌دهد اندروید 13 به قابلیت‌های مهمی مجهز است که به حافظه رم بیشتری نیاز دارند. شاید این مورد به کام کاربرانی که گوشی‌هایشان حافظه رم و حافظی داخلی کمی دارد خیلی خوش نیاید اما می‌تواند به آینده این سیستم عامل کمک کند.

انتشار اندروید 13 برای گوشی های گلکسی سامسونگ

حالا دستگاه‌هایی مانند اندروید باکس‌ها و دیگر دستگاه‌های پخش هم باید برای دریافت لایسنس گوگل پلی استور، دستگاه‌هایی قدرتمندتر تولید کنند.

در گجت نیوز بخوانید: بررسی اندروید ۱۳ ؛ هرآنچه باید درباره سیستم عامل جدید گوگل بدانید

به نظر شما این اقدام گوگل، باعث افزایش قیمت محصولات اقتصادی مجهز به اندروید خواهد شد؟ نظر خود را با گجت نیوز و کاربرانش به اشتراک بگذارید.