مقایسه راین R3 با پژو 207i

مقایسه راین R3 با پژو 207i ؛ هاچ‌بک تازه وارد چینی یا فرانسوی محبوب بازار ایران

راین آر 3، هاچ بک جدید خودروسازان راین و رقیب پژو 207 در بازار ایران است. در این مطلب به مقایسه راین R3 با پژو 207i می‌پردازیم.

چندین سال است که خودروسازان راین دست از فعالیت و تولید خودرو کشیده‌اند، اما به نظر می‌رسد طی ماه‌های اخیر در صدد مونتاژ و عرضه خودرویی جدید بوده و قصد دارند فعالیت مجدد خود را در بازار ایران با راهی ساختن خودرویی اقتصادی از برند چانگان جشن بگیرند.

شواهد نشان می‌دهد خودروسازان راین با یک هاچ بک کوچک از برند معتبر چانگان به نام راین آر 3 وارد بازار می‌شود محصولی که رقیبی برای پژو 207 در بازار ایران به حساب می‌آید. حال پیش از ورود رسمی این خودروی اقتصادی به بازار داخلی، قصد داریم مقایسه‌ای اجمالی بین راین R3 با پژو 207i داشته باشیم. با ما در گجت نیوز همراه باشید.

مقایسه راین R3 با پژو 207i

مقایسه راین R3 با پژو 207i - راین آر 3

به طور کلی گفته شده خودروی مقرون به صرفه راین R3 نسخه سفارشی شده لارک Q1 یا همان چانگان سی ایکس 20 است. خودرویی که هم‌اکنون از آن صحبت می‌کنیم طراحی بر اساس اپل مریوا داشته و پیش‌تر در بازار چین تولید شده و بین سال‌های 2010 تا 2016 میلادی به فروش رسیده است. فروش خودروی راین R3 در ایران نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.

مقایسه راین R3 با پژو 207i - پژو 207 آی

ظاهر راین R3 یا پژو 207i؟

اگرچه این دو خودرو در بازارهای جهانی قدمت و سن بالایی دارند، اما در ایران همچنان جوان محسوب می‌شوند؛ خصوصا خودروی شرکت خودروسازان راین که هنوز وارد بازار نشده است. پژو 207 آی خودرویی است که توسط اروپایی‌ها ساخته شده و به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها برای ساخت آن سنگ تمام گذاشته‌اند، در حالی که چانگان را چینی‌ها تولید کرده‌اند.

با یک نگاه می‌توان فهمید که طراحی ظاهری خودروی فرانسوی‌ها بسیار جذاب‌تر از راین آر 3 است. ظاهر هماهنگ و هارمونی و نظم طراحی آن بر ظاهر هاچ بک چینی چانگان می‌چربد. در مجموع خودروی 207 آی یک هاچ بک شهری با امکانات فراوان به حساب می‌آید، حال آن که راین R3 ترکیبی از خودروی هاچ بک، کراس اوور و ام پی وی است.

کابین و آپشن‌های موجود

بر خلاف طراحی ظاهری نامناسب و نه چندان دلچسب راین آر 3، اوضاع با ورود به کابین بهبود می‌یابد و همه چیز اندکی بهتر از قبل می‌شود. خوشبختانه طراحی داشبورد این هاچ بک-کراس اوور چشم نواز است. همچنین گفته می‌شود کیفیت متریال و مواد به کار رفته در کابین هر دو خودرو تا حد زیادی یکسان است و مناسب یک خودروی اقتصادی و مقرون به صرفه ارزیابی می‌شود.

مقایسه راین R3 با پژو 207i - راین آر 3

اقدام مفید چینی‌ها این بوده که در نسخه سوم راین آر تلاش کرده‌اند امکانات رفاهی و آپشن‌های بیشتری قرار دهند. از جمله امکاناتی که در راین وجود دارد و پژو 207 آی از آنها بی‌بهره است می‌توان به سیستم کنترل پایداری، سنسور پایش باد تایرها، سانروف و مانیتور 9 اینچی اشاره کرد. همچنین 207i هم دو آپشن کروز کنترل و تهیه اتومات دارد که راین R3 ندارد.

برخی از امکانات این دو هاچ بک با یکدیگر یکسان است. از جمله آنها می‌توان به فرمان برقی، دی لایت یا چراغ روشنایی روز، دوربین و سنسور عقب، دو کیسه هوا و رینگ‌های آلومینیومی اشاره کرد.

راین R3 و پژو 207i چه مشخصات فنی دارند؟

پژو 207 آی

اول از همه بیایید نگاهی گذرا به مشخصات فنی خودروی نسبتا نام آشنای بازار ایران، پژو 207 آی بیندازیم. هاچ بک ایران خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی است که تی یو فایو نام دارد. این موتور قدیمی می‌تواند حداکثر 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

همچنین یک جعبه دنده 4 سرعته اتومات وظیفه دارد نیروی محرکه را از پیشرانه گرفته و به چرخ‌های جلو منتقل کند. مصرف سوخت پژو 207i به طور ترکیبی 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر مسافت است و می‌توانید باک آن را تا 50 لیتر پر کنید.

راین آر 3

اما شرکت خودروسازان راین، R3 را با یک پیشرانه 1.3 لیتری تنفس طبیعی وارد بازار خواهد کرد. این موتور 16 سوپاپه است و می‌تواند نهایتا 90 اسب بخار قدرت و 116 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همچنین نیروی محرکه در این هاچ بک چینی از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌یابد که ساخته شرکت جاتکو است.

خودروی راین آر 3 حدودا 1060 کیلوگرم وزن دارد و به کمک پیشرانه‌ای که دارد قادر است حداکثر تا سرعت 175 کیلومتر در ساعت حرکت کند. باک این خودرو 41 لیتر ظرفیت دارد و در هر 100 کیلومتر مسافت به طور ایده‌آل 7.1 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. بنابراین با این اوصاف برنده رقابت در این مرحله، پژو 207 آی خواهد بود.

پژو 207 آی

سخن پایانی

مطابق آنچه شرکت خودروسازان راین اعلام کرده، قیمت خودروی اقتصادی راین R3 حوالی 449 میلیون تومان خواهد بود و با در نظر گرفتن امکانات و ابعاد این خودرو عدد خوبی برای این محصول چینی به نظر می‌رسد. قیمت رقیب این هاچ بک کراس اوور که از محصولات پرطرفدار شرکت ایران خودرو محسوب می‌شود، 540 میلیون تومان است.