فعال سازی نمایش درصد باتری آیفون در iOS 16

راهنمای فعال‌سازی نمایش درصد باتری آیفون در iOS 16

اپل قابلیت نمایش درصد باتری آیفون را در iOS 16 ارائه کرده است. اما فعال‌سازی آن چگونه است و آیا آیفون من از آن پشتیبانی خواهد کرد؟

سیستم عامل iOS 16 امکانات جدید زیادی را به آیفون‌های اپل می‌آورد، اما یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها که همه ما دوست داشتیم مجدداً به این پلتفرم بازگردد، نشانگر عددی میزان شارژ باتری بود. اگر آیفون خودتان را به آی او اس ۱۶ بروزرسانی کرده باشید، می‌توانید نشانگر درصدی باتری را فعال کنید و ببینید که دقیقاً چه مقدار از شارژ گوشی شما مصرف شده است. اما این قابلیت به صورت پیش‌فرض فعال نیست و باید نمایش درصد باتری آیفون در iOS 16 را فعال کنید.

نحوه نمایش درصد باتری آیفون در iOS 16

برای فعال کردن این گزینه در آیفون‌های ارتقا یافت به آی او اس ۱۶، وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شده و به بخش Battery بروید. اگر آیفون شما به این نسخه مجهز باشد، می‌توانید یک گزینه جدید در  بالای Low Power Mode به نام “Battery Percentage” ببینید. فقط کافیست آن را روشن کنید تا درصد شارژ را داخل آیکون باتری در گوشه سمت راست بالای گوشی خود ببینید.

فعال سازی نمایش درصد باتری آیفون در iOS 16

جلوه‌های رنگی استاندارد آیکون باتری هنوز هم سر جایش است. اگر باتری شما به زیر ۲۰ درصد برسد، آیکون باتری قرمز می‌شود و اگر حالت Low Power Mode فعال باشد، این آیکون زرد خواهد شد.

دستگاه‌های پشتیبانی کننده از درصد شارژ باتری در آیفون

متأسفانه این قابلیت هنوز روی تمام آیفون‌هایی که به iOS 16 مجهز می‌شوند در دسترس نیست. اپل می‌گوید گوشی‌های آیفون XR، آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ مین و آیفون ۱۳ مینی نمی‌توانند آن را به نمایش بگذارند. غول فناوری جزئیاتی از علت کار نکردن ویژگی جدید آی او اس روی این مدل‌ها را ارائه نکرده است؛ بنابراین اگر صاحب یکی از این گوشی‌ها هستید، نباید نسبت به دریافت این ویژگی امیدوار کنیم.

شاید اپل به خاطر نمایشگر کوچک آیفون ۱۲ مینی و ۱۳ مینی تصمیم گرفته این ویژگی را در آن‌ها ارائه نکند. یا در آیفون‌های XR و ۱۱ به خاطر رزولوشن پایین صفحه و نمایش نه چندان دلچسب درصد باتری، قید اضافه کردن آن به این مدل‌ها را زده است. جالب اینجاست که این قابلیت در گوشی‌های اپل که ظاهر قدیمی‌تر دارند مثل آیفون ۸، آیفون SE 2 و SE 3 نیز ارائه می‌شود!