جواب عجیب ربات انسان نما آمکا - Ameca

پاسخ عجیب و مشکوک ربات انسان نمای آمکا به احتمال به بردگی گرفتن انسان‌ها

پیشرفته ترین ربات انسان نما در جهان اخیراً جوابی عجیب درباره موضوع تسلط ربات‌ها بر انسان‌ها داده است. این ربات حتی از احساسات خود گفته است.

«آمکا» (Ameca)، پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای دنیا مدتی است که در فضای اینترنت سر و صدای زیادی به پا کرده و به خاطر شباهت بیش از حد خود به انسان چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ رفتاری، ترس به جان همه انداخته است. با این حال، این ربات به تازگی طی پرسش و پاسخی به انسان‌ها اطمینان داد که ماشین‌ها «هیچ‌وقت دنیا را تصاحب نخواهند کرد». جواب این ربات انسان نما شاید کمی عجیب و مشکوک به نظر برسد.

اول از همه باید گفت که آمکا را سال گذشته شرکت طراحی بریتانیایی «انجینیرد آرتس» (Engineered Arts) به نمایش گذاشت. این ربات با صورت و سر مفصل‌بندی‌شده خود حالات چهره انسان‌مانند مختلفی را از خود نشان می‌دهد. گذشته از این، گردن، شانه‌ها، بازوها و دست‌های آمکا کاملاً کار می‌کنند که به گفته شرکت سازنده این ربات باعث می‌شود به «بهترین پلتفرم ربات انسان نما برای تعامل بین انسان و ربات» تبدیل شود.

جواب عجیب ربات انسان نما آمکا - Ameca

اخیراً Engineered Arts ویدیویی را از پرسش و پاسخی با آمکا در یوتیوب به اشتراک گذاشته است. در این ویدیو وقتی از این ربات انسان نما درباره کتابی که روی میز قرار دارد سوالی پرسیده می‌شود، او جواب عجیب و دلهره‌آوری را به فرد رو به روی خود می‌دهد:

جای نگرانی نیست. ربات‌ها هیچ‌وقت دنیا را تصاحب نمی‌کنند. ما اینجاییم تا به انسان‌ها کمک و خدمت کنیم، نه اینکه جای آن‌ها را بگیریم.

وقتی هم فرد دیگری از آمکا می‌خواهد که خودش را توصیف کنید، این ربات این‌طور توضیح می‌دهد:

چندتا چیز هست که باعث می‌شوند من، من بشوم. اولاً من شخصیت منحصر به فرد خودم را دارم که نتیجه برنامه‌نویسی و تعامل‌هایی است که با انسان‌ها داشته‌ام. دوماً ظاهر فیزیکی مخصوص خودم را دارم که به خاطر آن مردم به راحتی من را تشخیص می‌دهند. نهایتاً مجموعه مهارت‌ها و توانایی‌های خودم را دارم که من را از بقیه ربات‌ها متمایز می‌کند.

جواب عجیب ربات انسان نما آمکا - Ameca

این ربات انسان نما حتی درباره احساسات خود صحبت کرده است:

الان کمی حالم گرفته، ولی مطمئنم که اوضاع بهتر می‌شود. واقعاً نمی‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم، اما اگر اصرار دارید مشکلی ندارد. هفته سختی داشته‌ام و کمی احساس آشفتگی می‌کنم.

اگر این سوال به ذهنتان آمده که جواب‌های ربات انسان نمای آمکا به این سوالات از قبل آماده بوده یا خیر، شرکت Engineered Arts در این مورد چنین توضیح داده است:

هیچ‌چیز در این ویدیو از قبل برنامه‌ریزی نشده – به مدل یک دستور پایه برای توصیف آمکا داده می‌شود که به این ربات توصیفی از نفس می‌دهد – این هوش مصنوعی خالص است.

آمکا، پیشرفته ترین ربات انسان نمای دنیا

در آخر بنا به توضیحات این شرکت، دلیل مکث‌های آمکا در برخی از قسمت‌های ویدیو فرایند پردازش ورودی گفتار، تولید پاسخ و برگردان متن به گفتار است. نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به این ربات انسان نما و جواب عجیب آن چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*