پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان

پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان ، اکنون می‌تواند شما را گول بزند + ویدیو

به پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان ، قابلیت‌های گول زننده جدیدی اضافه شده است. حالات چهره این ربات به انسان‌ها شباهت زیادی دارد.

آمیکا (Ameca)، پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان است و اخیراً ویدیوهای بسیار جذابی از این ربات منتشر شدند که در آن‌ها حالات چهره گول زننده‌ای در ربات مشاهده می‌شود. او به خوبی طیفی از حالات چهره از خشم و سردگمی گرفته تا غم را نشان می‌دهد.

ویدیو جدید از پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان

آمیکا، پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان در ویدیوی جدیدی چشمک می‌زند، لب‌هایش را جمع می‌کند، اخم می‌کند و در آینه پوزخند می‌زند. به این ربات، ۱۲ حالت چهره جدید اضافه شده است. در واقع اجزاء ماشینی به او اضافه شدند که حرکات او را کنترل می‌کنند.

پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان

این ربات انسان نما، قابلیت‌های خود را در مقابل آینه‌ای در ویدیویی که در یوتیوب قرار گرفت، به نمایش گذاشت. ربات آمیکا محصول شرکت هنرهای مهندسی شده (Engineered Arts) مستقر در بریتانیا است. این ربات لقب «پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان» را از آن خود کرده است.

در یک ویدیو دیگر، این ربات دست یک محقق را گرفت؛ زیرا محقق به حریم شخصی او تجاوز کرده بود! این ربات شباهت شگفت‌انگیزی به ربات‌های فیلم «من ربات هستم» با بازیگری ویل اسمیت دارد و در کنفرانس‌های فناوری متعددی در حال تعامل با انسان‌ها مشاهده شده است.

شرکت تولید کننده این ربات انسان نما نوشت:

این ربات به طور خاص به عنوان یک پلتفرم برای توسعه فناوری‌های رباتیک آینده طراحی شده است. آمیکا بهترین ربات انسان نما برای تعامل بین انسان و ربات است. تمرکز ما بر روی ارائه فناوری‌های نوآورانه‌ای است که قابل اعتماد و قابل توسعه باشند.

قابلیت‌های جدید آمیکا با نظرات متعدد و مثبت مخاطبان مواجه شد. یکی از کاربران نوشت که ربات آمیکا خیلی جلوتر از ربات سوفیا است و پیشرفت بیشتری داشته است. افراد معتقدند که ربات سوفیا در مقایسه با سه سال پیش فقط کمی پیشرفت جزئی داشته است.

کاربران در اینترنت معقدند که حالات چهره آمیکا بسیار واقعی‌تر از سوفیا است و آمیکا به زودی (احتمالاً تا سال ۲۰۲۴) مثل یک انسان راه خواهد رفت و سخن خواهد گفت.

کابران دیگری به شوخی نوشتند که حالات چهره این ربات از هنرپیشه‌های هالیوود بهتر است. بر اساس گفته شرکت تولید کننده‌ی این ربات، هوش مصنوعی و سیستم‌های یادگیری را می‌توان در کنار سیستم عامل رباتیک آمیکا توسعه داد و آزمایش کرد.

این شرکت همچنین گفت که آمیکا همزمان با وارد شدن اشیاء به فضای شخصی خود واکنش نشان می‌دهد و این ویژگی ربات، حتی خود عوامل شرکت را وحشت زده کرده است.

البته در صنعت رباتیک، اتفاقات جالبی در حال رخ دادن است. چندی پیش ایلان ماسک اعلام کرد که نمونه اولیه از آپتیموس (ربات انسان نما) را ارائه خواهد کرد که هدف آن مصارف خانگی و صنعتی است. قرار بود که ربات‌های تسلا، جایگزین افراد در انجام کارهای تکراری، خسته کننده و خطرناک شوند.

اما ایلان ماسک در مقاله‌ای که در یک مجله چینی منتشر شد، نوشت:

چشم‌انداز ربات‌های تسلا این است که به میلیون‌ها خانوار خدمات خود، مانند پخت و پز، چمن زنی و مراقبت از سالمندان را ارائه کنند.

پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان

گفته می‌شود که این ربات دارای اندام‌ها و ویژگی‌های انسان مانند خواهد بود. طراحی ربات تسلا تقریباً‌ قد و وزن یک انسان بزرگسال را دارد و می‌تواند اجسام سنگین را حمل کند. همچنین این ربات قدم‌های کوچک و با سرعت برمی‌دارد و صفحه نمایشی روی صورت خود دارد که یک رابط تعاملی برای ارتباط با افراد است. ایلان ماسک گفت:

اگر می‌خواهیم رباتی با محیط خود سازگار شود و بتواند کارهای انسان‌ها را انجام دهد، باید تقریباً‌ اندازه، شکل و توانایی‌های یک انسان را داشته باشد.

مدیر عامل تاکید کرد که در ماه‌ آینده پس از نمایش نسخه اولیه قصد دارند بر روی بهبود هوش ربات و حل مشکل تولید در مقیاس بزرگ تمرکز کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*