مزایای خودروهای دیفرانسیل عقب

نگاهی به مزایای خودروهای دیفرانسیل عقب

خودروها یا دیفرانسیل جلو یا دیفرانسیل عقب و یا ترکیبی از هر دو هستند. در این مطلب نگاهی به مزایای خودروهای دیفرانسیل عقب می‌اندازیم.

آیا می‌دانید تفاوت میان خودروهای دیفرانسیل عقب و جلو در چیست؟ آیا سوار خودروهای دیفرانسیل عقب شده‌اید؟ خریداران هنگام انتخاب یک خودروی مناسب و به‌صرفه تمام جوانب را می‌سنجند و یکی از مهم‌ترین سوال‌های آنها در خصوص دیفرانسیل ماشین است که آیا خودرو باید متکی بر محور جلو باشد یا عقب؟

مزایای خودروهای دیفرانسیل عقب چیست؟

مزایای خودروهای دیفرانسیل عقب

فرض کنید یک جعبه وجود دارد و فردی پشت آن جعبه قرار گرفته و باید هل دهد. طبیعتا هل دادن از پشت مزایا و معایبی دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرند. به عقیده کارشناسان، سیستم دیفرانسیل عقب به مثابه همان جعبه‌ای است که کسی پشت آن آماده حرکت دادن است. می‌توانید مطلب قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل عقب تاریخ را هم‌اکنون در گجت نیوز بخوانید.

هر خودرویی اجزا و اتصالاتی برای سیستم محرک یا دیفرانسیل خود دارد که یا در چرخ‌های عقب و جلو تقسیم و توزیع می‌شوند یا صرفاً در محور جلو قرار خواهند گرفت. قطعاتی که وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارند در خودروهای دیفرانسیل عقب در عقب و جلوی خودرو تعبیه می‌شود و بدین ترتیب وزن خودرو به طور یکنواخت توزیع خواهد شد. در این صورت تایرهای عقب به زمین می‌چسبند و همین چسبندگی باعث شتاب‌گیری بیشتر ماشین می‌شود.

مزایای خودروهای دیفرانسیل عقب

این دسته از خودروها در قسمت جلویی خود پیچیدگی خاصی ندارند و چون فرمان آنها روان‌تر کار می‌کند، می‌توان با آنها در محیط‌هایی که کمبود فضا وجود دارد به راحتی دور زد. از طرفی چون این ماشین‌ها وزن خود را به نسبت یکسانی توزیع کرده‌اند، فرمان پذیری بیشتری دارند و هندلینگ و کنترل خودرو برای راننده آسان‌تر خواهد بود.

توزیع وزن به صورت مساوی بین چرخ‌ها نه تنها هندلینگ و شتاب‌گیری بهتری به ارمغان می‌آورد، بلکه باعث می‌شود هنگام ترمز گرفتن عملکرد سریع‌تری را شاهد باشیم. مخصوصاً اگر سیستم ترمز قدرتمندی روی خودرو تعبیه شده باشد، لاستیک‌های عقب دیگر قفل نمی‌شوند و خودرو به راحتی و با سرعت متوقف خواهد شد.

مهم‌ترین مشکل خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام تعمیر خود را نشان می‌دهد. از آنجایی که بیشتر قطعات و دستگاه‌های سیستم محرکه جلوی این خودروها تعبیه شده‌اند، وقتی می‌خواهیم خودرو را سرویس کنیم پیچیدگی‌های بیشتری در قسمت جلو به وجود می‌آید و مسیر دسترسی تعمیرکار به قطعاتی نظیر موتور سخت‌تر خواهد شد. این مشکل در خودروهای دیفرانسیل عقب وجود ندارد و خوشبختانه هر گونه دستکاری در سیستم جلوبندی به آسانی انجام می‌شود.

مزایای خودروهای دیفرانسیل عقب

در خودروهای دیفرانسیل جلو چون بیشتر وزن خودرو در قسمت کاپوت قرار دارد، استهلاک به طرز عجیبی بالا است. سیستم دیفرانسیل عقب چون وزن کمتری به قسمت جلوی خودرو وارد می‌آورد استهلاک کمتری خواهد داشت. دیگر مزیت خودروهای محور عقب، تعبیه پیشرانه‌های قدرتمندتر است.

به عبارت دیگر چون در این خودروها تمامی اتصالات در قسمت انتهایی خودرو قرار می‌گیرد می‌توان پیشرانه‌ها و موتورهای قوی‌تری استفاده کرد. خودروهای دیفرانسیل جلو چون در دماغه خود وزن بیشتری تحمل می‌کنند، اطلاعات دقیقی از سطح مسیر حرکت به راننده منتقل نمی‌کنند و این در سیستم‌های دیفرانسیل عقب برعکس خواهد بود. معایب خودروهای دیفرانسیل عقب را شما بگویید.