رعایت حقوق مصرف کنندگان در آیین نامه واردات خودرو

حقوق مصرف کنندگان در آیین نامه واردات خودرو رعایت نشده باشد، باطل خواهد شد

یکی از مسائل مهم آزادسازی واردات، رعایت حقوق مصرف کنندگان در آیین نامه واردات خودرو است که در صورت رعایت نشدن منجر به ابطال آن می‌شود.

واردات خودرو آزاد و آیین نامه آن منتشر شد، اما کسی نپرسید که آیا خودروهای خارجی که قرار است وارد شوند، کیفیت لازم را دارند؟ آیا واردات این قبیل خودروها می‌تواند نیاز مصرف کنندگان را برطرف کند و در شأن خریدار ایرانی باشد؟ به تازگی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرده هدف اصلی از تصویب قانون واردات خودرو افزایش کیفیت و حمایت از مصرف کننده بوده و آیین نامه هم باید در راستای تحقق این هدف مهم باشد.

رعایت حقوق مصرف کنندگان در آیین نامه واردات خودرو الزامی است

رعایت حقوق مصرف کنندگان در آیین نامه واردات خودرو

به گفته روح الله عباسپور، مجلس شورای اسلامی برای سامان بخشیدن به بازار خودرو، آیین نامه واردات را تصویب کرده و انتظار داریم این آیین نامه مدون که منتشر شده هدف قانونگذار را محقق گرداند. عباسپور خاطرنشان کرده که هنوز به مطالعه کامل آیین نامه نپرداخته، اما اگر قرار باشد آیین نامه چهارچوب مصوب مجلس را زیر پا بگذارد، مجلس می‌تواند تصمیم به ابطال آن بگیرد.

همچنین سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد که واردات خودرو یک ضرورت است که باید انجام شود تا بدین وسیله رقابتی سازنده در صنعت خودرو از نظر کمی و کیفی به وجود آید. روح الله عباسپور خاطرنشان کرد:

برای این که رقابتی در صنعت خودرو در راستای ارتقای کیفیت شکل بگیرد و شاهد کاهش قیمت تمام شده خودرو و حمایت از مصرف کننده باشیم، واردات خودرو ضروری است و هدف اصلی قانون‌گذار از تصویب و آزادسازی واردات خودرو همین بوده است.

رعایت حقوق مصرف کنندگان در آیین نامه واردات خودرو

عباسپور همچنین به تصویب قانون حمایت از مصرف کننده در سال 1386 اشاره کرد و بیان داشت قانون جدیدی که در مجلس برای ساماندهی بازار خودرو به تصویب رسیده برای حمایت واقعی از مصرف کننده خودرو است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*