دانگ فنگ Voya Free Ultra

دانگ فنگ وویا فری اولترا لانگ رنج ؛ شاسی بلند برقی دانگ فنگ + ویدیو

دانگ فنگ وویا فری اولترا نسخه لانگ رنج ، یک شاسی بلند لاکچری چینی است که در هر بار شارژ می‌تواند بیش از 730 کیلومتر را طی کند. در ادامه با قیمت، ویدئو و مشخصات فنی Voyah Free Ultra Long Range EV همراه خواهیم بود.

خودروهای برقی یا هیبریدی معمولا در نسخه‌های معمولی خود می‌توانند در هر بار شارژ چیزی بین 300 تا 500 کیلومتر را طی کنند که این عدد برای بسیاری از مشتریان، راضی کننده نخواهد بود. پس خودروهای برقی با ارائه نسخه Long Range یا همان «برد بیشتر» و خودروهای هیبریدی با نسخه EREV سعی می‌کنند تا این عدد را افزایش دهند. همچنین باید بدانید که خودروهای تمام برقی لانگ رنج از باتری قوی‌تری بهره می‌برند و اما خودروهای EREV به یک پیشرانه بنزینی که در نقش ژنراتور باتری‌ها عمل می‌کند مجهز می‌شوند.

دانگ فنگ وویا فری اولترا

حالا که با ماهیت دانگ فنگ وویا فری اولترا لانگ رنج آشنا شدید، وقت آن رسیده که با یک ویدیو جذاب از این شاسی بلند ژاپنی به سراغ ادامه کار برویم.

معرفی دانگ فنگ وویا فری اولترا لانگ رنج

قبل از هر چیزی باید بگوییم که برند وویا یکی از زیر برندهای دانگ فنگ محسوب می‌شود که در حال حاضر وظیفه تولید خودروهای لاکچری این شرکت را بر عهده دارد. این خودروهای در قامت ماشین‌های تمام بنزینی یا هیبریدی و برقی طراحی می‌شوند.

دانگ فنگ Voyah Free Ultra Long Range  هم جدیدترین محصول آن‌هاست که از نظر ظاهری دقیقا با همان وویا فری اولترا معمولی مو نمی‌زند و فقط به باتری‌های بزرگ‌تر مجهز شده پس می‌توان گفت که ابعاد آن شامل 4905 میلی متر طول، 1950 میلی متر عرض و 1645 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محوری آن هم به 2960 میلی متر می‌رسد.

دانگ فنگ وویا فری اولترا

رینگ‌های 20 اینچی، جلو پنجره درشت به همراه چراغ‌های دوگانه و لیپ سپر نقره‌ای مهم‌ترین اِلمان‌های ظاهری آن به حساب می‌آیند و باید گفت که دانگ فنگ وویا فری اولترا لانگ رنج به طور کلی، چهره کلاسیک و ساده‌ای دارد.

دانگ فنگ Voya Free Ultra

عنصر کلاسیک بودن به داخل کابین هم نفوذ پیدا کرده است اما در نگاه اول به اتاق دانگ فنگ وویا فری اولترا لانگ رنج ، نمایشگرهای تریپل اسکرین آن توجه شما را جلب می‌کنند. این نمایشگرها که ابعاد آن‌ها در کنار هم به بیش از 36 اینچ می‌رسند، شامل کلاستر دیجیتال، صفحه نمایش پشت آمپر و نمایشگر اختصاصیِ سرنشین جلو می‌شوند. تریم چرم نسکافه‌ای ناپا و کنسول مشکی با تریم پیانویی هم در کنار روکش‌ درب‌های سفید رنگ هم نت آخر این شاهکار هنری را می‌نوازند.

دانگ فنگ Voya Free Ultra

همچنین ناگفته نماند که سیستم مولتی مدیا به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8155 و سیستم آپدیت هوایی OTA هم مجهز شده است و سیستم عامل هواوی های کار (Hi Car) هم در کنار شارژر وایرلس و گرم کن فرمان، از مهم‌ترین قابلیت‌های کابین دانگ فنگ وویا فری اولترا لانگ رنج به حساب می‌آیند.

مشخصات فنی و قیمت دانگ فنگ Voyah Free Ultra Long Range

دانگ فنگ وویا فری اولترا

این شاسی بلند لاکچری چینی در نسخه Long Range خود از دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب بهره می‌برد که توان آن‌ها در حالت مجموع به 360 کیلو وات (تقریبا 500 اسب بخار) قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور می‌رسد و می‌توانند در کمتر از 4.4 ثانیه، سرعت آن را به 100 کیلومتر بر ساعت برسانند.

دانگ فنگ وویا فری اولترا

اما مهم‌ترین ویژگی دانگ فنگ وویا فری اولترا لانگ رنج به حضور پکیج‌ باتری‌های قوی با ظرفیت 106.7 کیلو وات ساعت مربوط می‌شود که می‌توانند در هر بار شارژ بیش از 730 کیلومتر را طی کنند امام این عدد طی تست‌های CTLC که شرایط واقعی‌تری را نشان می‌دهند به 631 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند. به هر حال شعاع حرکت این نسخه نسبت به مدل معمولی، تقریبا 20 درصد بیشتر است. همچنین بد نیست بدانید که ظرفیت باتری‌های نسخه معمولی تقریبا 80 کیلو وات ساعت است و چندی پیش شرکت NEDC چین اعلام کرده بود که شاسی بلند دانگ فنگ Voyah Free Ultra Long Range با این باتری‌ها می‌تواند بیش از 860 کیلومتر را طی کند که بعدها مشخص شد این عدد در حالت واقعی حتی از 500 کیلومتر هم کمتر خواهد بود.

دانگ فنگ Voya Free Ultra

در انتهای کار به قیمت دانگ فنگ وویا فری اولترا لانگ رنج می‌رسیم که در حال حاضر گفته می‌شود به زودی و با برچسب 57 هزار دلار روانه بازار خواهد شد. به علاوه باید اشاره کنیم که نسخه معمولی کمتر از 50 هزار دلار قیمت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*