بهترین تبلت های اندرویدی سال 2022

معرفی بهترین تبلت های اندرویدی سال 2022

در این مطلب با در نظر گرفتن مشخصات، جنبه‌های عملکردی و قیمت، به معرفی بهترین تبلت های اندرویدی سال 2022 می‌پردازیم.

با اینکه تبلت های اندرویدی، چندان مورد توجه بازار قرار ندارند، اما برخی از مدل‌های این دستگاه در سال 2022، می‌توانند تجربه‌ کاربری بسیار خوبی را رقم بزنند. اگر به دنبال جایگزینی آیپد یا لپ‌تاپ خود با تبلت های اندرویدی هستید، در اینجا به معرفی بهترین تبلت های اندرویدی 2022 خواهیم پرداخت. تبلت‌ها نیز مانند دیگر دستگاه‌های هوشمند، شامل مدل‌های متعددی هستند که به تناسب نیازهای مختلف افراد عرضه شده‌اند. همانطور که گفته شد، در خرید یک تبلت اندرویدی ایده‌آل، توجه به چند نکته کلیدی، ضروری است.

اولین و قابل‌ توجه‌ترین مورد، نمایشگر یک تبلت است. تبلت‌ها عموما به دلیل اندازه صفحه‌نمایش بزرگشان که معمولا در بازه 7 تا 13 اینچی قرار دارد، مورد توجه هستند. با توجه به اینکه بزرگ‌ترین گوشی‌های هوشمند که زمانی به عنوان «فبلت» شناخته می‌شدند، از لحاظ ابعاد نمایشگر در محدوده برخی از تبلت‌ها هستند، باید تصمیم بگیرید که آیا یک تبلت کوچک می‌خواهید یا یک تلفن بزرگ. اکثر تبلت‌های اندرویدی در محدوده 10 تا 13 اینچی قرار دارند و معمولا به عنوان جایگزین سبک‌تر و قابل حمل لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های مالتی‌مدیا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ارتباط با فناوری نمایشگر نیز، تقریبا تمام تبلت‌های اندرویدی از پنل‌های LCD استفاده می‌کنند، زیرا فناوری برتر OLED هنوز در سطح گسترده‌ای وارد بازار نشده است. هم‌چنین توصیه می‌شود که به دنبال تبلتی مجهز به نمایشگر چندلایه باشید. چنین صفحه‌نمایشی فاصله خلا میان LCD و شیشه را از بین می‌برد و تاثیر مثبتی بر روشنایی، شفافیت و جذابیت تصویر خواهد داشت.

دیگر فاکتور مهم، ظرفیت ذخیره‌سازی در تبلت‌ های اندرویدی است که در مقایسه با سری آپید اپل، محدودیت‌های کم‌تری دارند. در حالی‌که مدل‌های مختلف آیپد معمولا دارای مقدار ثابتی از حافظه داخلی هستند، اغلب تبلت های اندرویدی از کارت حافظه میکرواس‌دی برای ذخیره‌سازی عکس‌ها، ویدیوها، موسیقی و برنامه‌ها پشتیبانی می‌کنند. این بدان معنی است که پرداخت هزینه مازاد برای دستیابی به ظرفیت بالاتر حافظه داخلی، در اغلب موارد غیرضروری است.

در نهایت، باید اشاره کرد که مشکلات پیشین تبلت های اندرویدی مانند قدرت پردازشی ضعیف یا حافظه رم پایین، تا حد زیادی در مدل‌های 2022 برطرف شده است. تبلت‌های مجهز به پلتفرم اندروید، حتی در نمونه‌های اقتصادی نیز به آستانه‌ای رسیده‌اند که کارهای روزمره را بدون مشکل و کندی خاصی انجام خواهند داد. با اینکه در نمونه‌های رده‌پایین، ممکن است بارگذاری برنامه‌ها با تاخیری جزئی همراه باشد، اما اختلاف میان بودجه و عملکرد برتر، برای اهداف رورمزه یک کاربر عادی، به مانند گذشته نگران‌کننده نیست.

در این میان، اگر قصد دارید یک تبلت برای انجام کارهای خلاقانه مانند ویرایش ویدیو یا عملکرد سطح بالا مانند بازی‌های ویدیویی سه‌بعدی تهیه کنید، باید سخت‌افزار رده‌بالا را هدف قرار دهید. برای یک تبلت اندرویدی، این به معنای تجهیز آن به پردازنده سری 800 یا 8 اسنپدراگون یا معادل آن از سازندگان دیگر تراشه‌های موجود است. اکنون در ادامه به معرفی بهترین تبلت های اندرویدی 2022 می‌پردازیم.

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2022

1- سامسونگ گلکسی تب اس 8 – یکی از بهترین و کامل‌ترین تبلت های اندرویدی 2022

گلکسی تب اس 8

نقاط قوت:

  • عملکرد مناسب سخت‌افزاری
  • ابعاد مناسب و متعادل نمایشگر
  • قلم S-Pen

نقاط ضعف:

  • استفاده از پنل قدیمی‌تر LCD به جای نمونه AMOLED

وقتی عنوان «بهترین» را برای یک تبلت خاص در نظر می‌گیریم، باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب، بتوان با خیال راحت آن‌را به هر نوع کاربری پیشنهاد کرد. فارغ از هر نوع هدفی که برای خرید یک تبلت دنبال می‌کنید، به احتمال فراوان، گلکسی تب اس 8 سامسونگ، با نیازهای شما مطابقت خواهد داشت.

این دستگاه از پردازنده رده‌بالای اسنپدراگون 8 نسل 1، مانند گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت استفاده می‌کند. نمایشگر 11 اینچی Tab S8 یکی از کاربردی‌ترین ابعاد ممکن برای استفاده‌های مختلف محسوب می‌شود که در محدوده‌ای منطقی میان گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ قرار گرفته است.

هم‌چنین، صفحه‌نمایش LCD این تبلت، یکی از بهترین نمونه‌های عرضه شده توسط سامسونگ است که با وجود فناوری قدیمی‌تر نسبت به OLED، هم‌چنان یک نمایشگر فوق‌العاده جذاب به‌شمار می‌رود. با انتخاب گلکسی تب اس 8، در کنار قیمت منصفانه، تبلتی با اندازه نمایشگر مناسب و عملکردی توانمند را در میان رقبای اندرویدی دریافت خواهید کرد. به لطف ویژگی Samsung Dex، حتی می‌توان از این دستگاه، به عنوان یک سیستم مشابه لپ‌تاپ برای انجام وظایف مختلف نیز بهره برد.

سامسونگ هم‌چنین یک صفحه‌کلید جذاب کتابی 2 در 1 را به همراه یک پد لمسی برای محافظت و عملکرد بهتر دستگاه، در کنار این تبلت به فروش می‌رساند. علاوه بر این، مانند دیگر محصولات سری Tab S8، یک قلم S نیز در پشت تبلت تعبیه شده است. تب اس 8، یک نمونه استاندارد و نسبتا کامل از یک تبلت اندرویدی همه‌جانبه است و یک پیشنهاد داغ برای افرادی است که به دنبال خرید یک تبلت همه‌فن حریف هستند.

2- آمازون فایر HD10 – یکی از بهترین تبلت های اقتصادی اندرویدی 2022

تبلت فایر اچ دی 10 آمازون

وقتی بحث تبلت‌ های اندرویدی به میان می‌آید، بودجه و قیمت دستگاه یکی از موارد حائز اهمیت است. وقتی می‌خواهید مبلغی پایین‌تر از محدوده 200 دلار برای یک تبلت بپردازید، معمولا باید از یک یا دو ویژگی قابل توجه دستگاه‌ها صرف‌نظر کنید. با این حال، آمازون در این عرصه دست به سنت‌شکنی زده و تبلتی با مشخصات و کیفیت ساخت مناسب را در کنار قیمت اقتصادی روانه بازار کرده است.

آمازون به لطف سوبسید‌های تبلیغاتی، تبلتی مانند فایر HD10 را تنها با قیمت 150 دلار به فروش می‌رساند. حتی در صورتی‌که مایل به پرداخت مبلغ کم‌تری باشید نیز، می‌توانید این تبلت را با مبلغی ارزان‌تر اما به قیمت اضافه شدن تبلیغات در صفحه قفل خریداری کنید. این یک معامله منصفانه است، زیرا تبلیغات لاک‌اسکرین را به راحتی می‌توان نادیده گرفت و در استفاده از دستگاه تداخلی ایجاد نخواهد کرد. مهم‌تر از آن، این امکان را دارید که پس از خرید تبلت، با پرداخت هزینه مازاد، تبلیغات را برای همیشه غیرفعال کنید.

آمازون فایر HD10، آخرین مدل از سری 10 اینچی Fire HD محسوب می‌شود که دستکم در تئوری، یک گزینه عالی و مقرون به صرفه است. از جمله مشخصات این دستگاه می‌توان به پردازنده هشت هسته‌ای، 3 گیگ رم، نمایشگر فول اچ‌دی و حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایت اشاره کرد. این میزان ظرفیت ذخیره‌سازی، برای استریم ویدئو، کتاب‌های الکترونیکی، موسیقی و بازی‌های سبک گنجایش قابل قبولی است.

با این حال، یکی از مشکلات قابل توجه این تبلت، استفاده آمازون از یک نسخه شخصی‌سازی شده اندروید بوده که فاقد فروشگاه گوگل پلی است. اگر دسترسی به این فروشگاه دریافت نرم‌افزار برای شما الزامی است، می‌توان از طریق دنبال کردن راهنمای نصب آن در تبلت‌های آمازون، این مشکل را فورا برطرف کرد.

نقاط قوت:

  • بهترین سخت‌افزار در بازه قیمتی
  • امکانات نرم‌افزاری و سرگرمی مناسب

نقاط ضعف:

  • تبلیغات صفحه قفل
  • فروشگاه گوگل پلی به‌طور پیش فرض بر روی تبلت نصب نیست

3- سامسونگ گلکسی تب اس 8 پلاس

تبلت تب اس 8 پلاس

نقاط قوت:

  • پردازنده و GPU رده بالا
  • اتصال 5G و وای‌فای 6E برای بهترین تجربه مالی‌مدیا و بازی آنلاین
  • نمایشگر جذاب 12.6 اینچی Amoled

نقاط ضعف:

  • قیمت بسیار بالاتر در مقایسه با نسخه 11 اینچی تب اس 8
  • ضخامت و ابعاد دستگاه ممکن است برای برخی از کاربران بزرگ باشد

گلکسی تب اس 8 پلاس، بهترین تبلت اندرویدی گیمینگ حال حاضر بازار است. این تبلت نیز مانند نسخه پایه، از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند. اما در مقابل، نمایشگر بزرگ 12.4 اینچی AMOLED آن، زمان پاسخگویی سریع، عمق بالای مشکی و رنگ‌های غنی را به ارمغان می‌آورد. ابعاد بزرگ‌تر صفحه‌نمایش برای انجام بازی‌های مبتنی بر کنترلر عالی است و حتی برای بازی دستی نیز می‌توانید به راحتی از فواصل عادی اتفاقات را دنبال کنید.

تب +S8 هم‌چنین به اتصال 5G و وای‌فای 6E مجهز شده که این تبلت را برای بازی‌های ابری و اینترنتی ایده‌آل می‌کند. در حالی‌که این تبلت در کلاس قیمتی بالایی قرار دارد، اما بهترین تجربه گیمیگ بر روی پلتفرم اندروید را می‌توان با خرید این دستگاه تجربه کرد.

4- سامسونگ گلکسی تب اس 6 لایت

تب اس 6 لایت

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • نمایشگر جذاب چندلایه
  • قلم S-Pen

نقاط ضعف:

  • عملکرد متوسط سخت‌افزاری

تا چندی پیش، برای خرید یک تبلت طراحی دیجیتال مانند نمونه‌های Wacom، مجبور بودیم تا هزینه گزافی را پرداخت کنیم. اما امروزه، بسیاری از تبلت‌های مخصوص طراحی با قابلیت‌های عالی و قیمت مناسب در بازار عرضه شده‌اند که می‌توانند به عنوان رایانه‌هایی چندمنظوره نیز استفاده شوند.

اگر به دنبال تبلتی با هدف طراحی هستید و قصد ندارید هزینه زیادی را صرف آن کنید، گلکسی تب اس 6 لایت گزینه‌ای مناسب برای نیاز شما خواهد بود. گلکسی Tab S6 Lite، از سری تبلت‌های پرچم‌دار سابق سامسونگ محسوب می‌شود. این تبلت دارای قدرت پردازشی متوسطی است که برای بازی‌های سنگین یا ویرایش ویدیو چندان کاربرد ندارد. با این حال، برای طراحی دیجیتال، تب اس 6 لایت تفاوت خاصی با مدل‌های گران‌قیمت ندارد و از عهده وظایف برمی‌آید.

این دستگاه دارای نمایشگر چندلایه، عمر 13 ساعته باتری و قلم S-Pen است که به صورت مغناطیسی به تبلت متصل می‌شود. از آنجایی که این دستگاه آخرین نسل از سری S6 محسوب می‌شود، قیمت آن به طور قابل توجهی کاهش یافته و برای هنرمندانی که به فناوری‌های پیشرفته اهمیت نمی‌دهند و تنها به یک دستگاه طراحی باکیفیت نیاز دارند، گزینه‌ای عالی است.

5- آمازون Fire HD 8 Kids Pro

آمازون فایر اچ دی 8 کیدز پرو

نقاط قوت:

  • به عنوان تبلتی برای استفاده کودک، مشخصات مناسبی دارد
  • قیمت مقرون به صرفه
  • قابلیت‌های نظارتی والدین
  • شارژ USB-C
  • اجرای محتوای مناسب با سن کودک

نقاط ضعف:

  • طراحی ضخیم و نه چندان جذاب قاب دستگاه

خرید دستگاه‌های هوشمند برای کودکان، یک کابوس ناتمام است. نه تنها باید تعادلی بین دستگاه‌های جعلی و نمونه‌های گران‌قیمت که در شرف آسیب توسط کودکان هستند، پیدا کرد؛ بلکه باید نگران مدیریت محتوایی که کودکان در معرض آن قرار دارند نیز باشید. در این میان، آمازون هر دو مورد را با عرضه تبلت فایر HD 8 Kids پرو تحت پوشش قرار داده است.

مشخصات این دستگاه، از دو جنبه قیمتی و مخاطب هدف، کاملا قابل توجه است و رضایت اغلب کودکان را به لحاظ عملکردی جلب خواهد کرد. این تبلت با قاب محکمی عرضه شده که دارای پایه است و بنابراین، در برابر ضربه و آسیب‌های وارده توسط کودکان تا حد زیادی مقاوم خواهد بود.

تبلت Fire HD 8 Kids Pro شامل اشتراک رایگان سرویس +Amazon Kids برای یک‌سال است که مجموعه‌ای از کتاب‌ها، بازی‌ها، برنامه‌ها و محتوای رسانه‌ای را برای کودکان 6 تا 12 سال ارائه می‌کند. در نهایت، این دستگاه از سیستم نظارت والدین پشتیبانی می‌کند و از این طریق می‌توان اطمینان حاصل کرد که فرزند شما به محتوای نامناسب دسترسی نخواهد داشت.

6- سامسونگ گلکسی تب اس 7 لایت LTE

تبلت a7 لایت سامسونگ

نقاط قوت:

  • نمایشگر بزرگ‌تر از گوشی‌های هوشمند در کنار ابعاد کوچک‌تر از تبلت‌های عادی
  • سخت‌افزار قابل قبول برای استفاده روزمره
  • اتصال 4G LTE
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف:

  • مشخصات تبلت تنها با در نظر گرفتن قیمت آن، قابل قبول است

آیا اکنون که می‌توان گوشی‌های هوشمند بزرگی در محدوده تبلت را با قیمت‌ مناسب خریداری کرد، خرید تبلت‌های کوچک جذابیتی دارند؟ در صورتی‌که جواب برای شما مثبت باشد، گلکسی تب اس 7 بدون شک در محدوده تبلت‌های کوچک‌تر، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. نمایشگر 8.7 اینچی این دستگاه، علاوه بر آنکه به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از نمونه‌های 6 الی 7 اینچی گوشی‌های هوشمند است، تا حد زیادی در مقایسه با تبلت‌های 10 اینچی و بالاتر، خوش‌دست‌تر و قابل جابجایی است.

مشخصاتی نظیر پشتیبانی از اتصال 4G LTE به همراه برنامه اختصاصی مصرف داده، گلکسی تب اس 7 را به یک دستگاه مقرون به صرفه برای وب‌گردی تبدیل کرده است.

اگر از مشخصات پایین‌رده و در نتیجه محدودیت‌های موجود در قابلیت‌های چندوظیفگی و اجرای بازی‌های سه‌‌بعدی بگذریم، این تبلت با توجه به رابط کاربری سامسونگ و کیفیت ساخت مناسب، از اکثر تبلت‌های خود در این محدوده قیمتی برتر است.

7- سامسونگ گلکسی تب اس 8 اولترا – بهترین تبلت پرچم‌دار اندرویدی

تب اس 8 اولترا

نقاط قوت:

  • نمایشگر بزرگ 14.6 اینچی که برای چندوظیفگی عالی است
  • پردازنده سریع و قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1
  • وب‌کم‌های دوگانه در بخش جلو
  • نرم‌افزار Dex در این مدل، تجربه‌ای مشابه لپ‌تاپ را به ارمغان می‌آورد

نقاط ضعف:

  • قیمت بالاتر از لپ‌تاپ قدرتمند مک‌بوک ایر M1
  • لوازم جانبی تبلت از جمله کیبورد و تاچ‌پد بسیار گران‌قیمت هستند

با اینکه هم‌چنان معتقدیم، تبلت‌های آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی بهترین دستگاه‌های جایگزین لپ‌تاپ به‌ویژه برای طرفداران اکوسیستم اپل محسوب می‌شوند، با این حال، تب اس 8 اولترا به عنوان یک چالش جدی برای سری آیپد، در قالب پلتفرم اندروید نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده است.

این تبلت از یک نمایشگر فوق‌العاده 14.6 اینچی Super Amoled استفاده می‌کند و با توجه به پشتیبانی از قلم S-Pen، یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که به طور توامان از عملکرد بالا و قابلیت‌های طراحی یک دستگاه استفاده می‌کنند.

برای بهره‌وری کامل، این تبلت با نمایشگر بزرگ خود، امکان چندوظیفگی را بسیار آسان می‌کند. نرم‌افزار Dex سامسونگ نیز نقشی کلیدی را ایفا می‌کند و قادر است این تبلت لمسی را به نمونه‌ای شبیه به سیستم‌عامل‌های کامپیوتری تبدیل کند.

با استفاده از این تبلت، می‌توانید تقریبا از هر ترکیب صفحه‌کلید و ماوس که مورد نظرتان است، استفاده کنید. البته سامسونگ، یک کیبورد مجهز به تاچ‌پد اختصاصی برای تکمیل این تبلت عرضه کرده که به‌طور جداگانه قابل سفارش است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*