مشکل پیامک های رجیستری

مشکل پیامک های رجیستری گوشی های موبایل برطرف شد

هفته گذشته در ارسال پیامک های رجیستر شده اختلال به وجود آمده بود. بنا بر گفته وزارت صمت، مشکل پیامک های رجیستری برطرف شد.

خرید گوشی هوشمند موقعیت حساسی است که باید ابتدا تمام جوانب را سنجید و سپس دل به دریا زد. یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها در خصوص خرید گوشی، رجیستر شدن آن است. گوشی هوشمندی که رجیستری نشده باشد عملا قاچاق محسوب می‌شود و به درد نمی‌خورد.

مشکل پیامک های رجیستری برطرف شد

هفته گذشته گفتیم که اختلال در شبکه رجیستری و نیامدن پیامک برای خریداران گوشی های هوشمند می‌تواند تبعات منفی بسیاری داشته باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی اعلام کرده مشکل پیامک های رجیستری حل شده و هم‌اکنون خریداران می‌توانند با خیال راحت گوشی مورد نظرشان را بخرند.

مشکل پیامک‌های رجیستری برطرف شد

ماجرای قطعی پیامک های رجیستری به گفته برخی منابع، اختلافات مالی برخی از اپراتورها با دستگاه‌های دولتی بوده است. البته این موضوع را مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت، حمید محله‌ای تأیید کرده است. وی ضمن اشاره به قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت برای خدمات سامانه همتا در سال 98 بودجه تعیین شده بود و تا فروردین 1400 هم این بودجه به قوت خود باقی بود.

به گفته محله‌ای ظاهرا با روی کار آمدن دولت جدید، مسئولان جدید وزارت ارتباطات اعلام کردند که هزینه مذکور را دولت باید بدهد و تصمیم پرداخت بودجه را لغو کردند و با این که در بودجه 1400 این تعرفه وجود داشت، بودجه پرداخت نشد. هم‌اکنون از یک طرف بودجه‌ای تعیین نشده و از طرف دیگر مصوبه‌های کمیسیون در دسترس نیست.

بر اساس آنچه مدیرکل دفتر فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت اعلام کرده قرار است به زودی و در هفته جاری این وزارتخانه با سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات کارگروهی تشکیل دهند و تفاهم‌نامه‌ای را در این خصوص امضا کنند. بنابراین به احتمال زیاد مشکل به طور پایه‌ای حل خواهد شد.

مشکل پیامک‌های رجیستری برطرف شد

محله‌ای ضمن ابراز امیدواری از تمامی اپراتورها خواسته صبور باشند، چرا که قرار است تمامی حق و حقوق آنها پرداخت شود. وی خاطرنشان کرده که علت عدم پرداخت حقوق آنها مشکلات و موانع حقوقی و قانونی بوده و به زودی این مشکلات با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مرتفع خواهد شد.

از جمله مزایایی که پیامک رجیستری دارد می‌توان به استعلام اصالت تلفن همراه، قانونی بودن واردات آن، نو یا دست دوم بودن، مشخصات فنی دستگاه، اطلاعات نشان تجاری، مدل و شرکت گارانتی کننده اشاره کرد. همچنین باید خریداران توجه داشته باشند که گوشی رجیستر نشده پس از روشن شدن تنها 31 روز مهلت استفاده شدن دارد و پس از آن به علت واردات قاچاق و غیر قانونی از دسترس خارج خواهد شد.

مشکل پیامک‌های رجیستری برطرف شد

برای همین بود که اختلال در پیامک های سامانه همتا مشکلات زیادی را هم برای خریداران و هم برای فروشندگان ایجاد کرده بود. هم‌اکنون این مشکل حل شده و مشتریان می‌توانند پیش از خرید گوشی هوشمند شناسه 15 رقمی IMEI را به شماره 7777 پیامک کنند تا از اصالت داشتن کالا خاطرجمع شوند.

همچنین امکان استعلام‌گیری از درگاه‌های دیگر سامانه همتا وجود دارد و کاربران می‌توانند پیش از خرید گوشی نسبت به اطلاع و آگاهی مبادرت ورزند. سامانه پیامکی 7777، کد دستوری ستاره 7777 مربع و اپلیکیشن همتا و وب سایت اینترنت آن از جمله راه‌های ارتباطی به شمار می‌روند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*