رنو مگان 2022

رنو مگان 2022 ، خودرو احتمالی جدید بازار ایران چه مشخصات و آپشن هایی دارد

در صورت آزادسازی واردات خودرو، رنو مگان 2022 یکی از گزینه های احتمالی برای بازار ایران خواهد بود. مشخصات و امکانات آن را بررسی خواهیم کرد.

بالاخره پس از مدت‌ها کشمکش بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با نمایندگان مجلس و دولت، واردات خودرو آزاد شد. البته در راه آزادسازی واردات خودرو موانع زیادی ایجاد شد که به هر حال یکی پس از دیگری یا رفع شدند یا به همان نحو سابق و با اندک تغییراتی بر جای ماندند.

در صورتی که همه چیز مهیا باشد و مشکل خاصی به وجود نیاید، چندین ماه دیگر اولین محموله از خودروهای وارداتی وارد گمرک و سپس خیابان‌های ایران خواهد شد. گروه خودروسازی سایپا از مدت‌ها پیش اعلام کرده در صورت آزادسازی واردات، آماده همکاری با شرکت رنو است.

خوشبختانه اگر نگاهی به سبد محصولات شرکت فرانسوی رنو بیندازیم خواهیم دید که خودروهای زیر 20 هزار دلار نیز وجود دارند که مناسب بازار ایران هستند. به احتمال زیاد اولین کشوری که تمایل به ادامه همکاری با خودروسازان ما خواهد داشت، رنو فرانسه است. یکی از جدیدترین محصولات رنو، مگان 2022 است که قصد داریم هم‌اکنون به بررسی مشخصات آن بپردازیم.

رنو مگان 2022

نگاهی کلی به رنو مگان 2022

اولین باری که رنو مگان وارد بازارهای جهانی شد، سال 1995 میلادی بود. شرکت پارس خودرو تصمیم گرفت نسل دوم این سدان جذاب را بین سال‌های 87 تا 93 روی خط تولید قرار دهد و از آن روز به بعد دو نسل دیگر از مگان رونمایی و عرضه شده‌اند. خوشبختانه فروش خوب رنو مگان نشان داد که مشتریان ایرانی علاقه زیادی به رنو دارند.

همچنین در سال‌های 2014 الی 2016 نسل سوم این خودرو روانه بازار شد. شرکت خودروسازی نگین خودرو موفق شد نسل سوم این هاچ بک کروک را با نام‌گذاری رنو اسکالا وارد بازار کند که متاسفانه نتوانست همچون مدل پیشین موفقیت کسب کند. از اواخر سال 2016 بود که شرکت رنو تصمیم گرفت نسل چهارم رنو مگان را وارد بازار کند و آنچه امروز با نام رنو مگان 2022 می‌شناسیم، حاصل همین نسل است.

شرکت نگین خودرو پس از شکستی که در سال 2014 و 2016 خورده بود تصمیم گرفت نسل چهارم را در سال 1396 راهی بازار کشورمان کند و حتی نمونه‌های اولیه این خودرو را در نمایشگاه خودروی تهران سال 96 رونمایی کرد؛ اما این رویداد مصادف شد با ممنوعیت واردات خودرو و فراموشی این سدان جذاب و خوش‌ظاهر فرانسوی!

بنابراین امیدواریم با آزاد شدن واردات و ورود خودروهای خارجی به بازار کشورمان، رنو مگان 2022 هم نصیب مشتریان ایرانی شود. همچنین بد نیست بدانید که نسل پنجم خودروی رنو مگان هم‌اکنون در کلاس بدنه کراس اوور یا شاسی بلند روانه بازارهای اروپایی شده است.

رنو مگان 2022

مگان 2022 قرار است در سه کلاس بدنه سدان، هاچ بک و استیشن عرضه شود و انتظار می‌رود که نسخه سدان این خودرو وارد بازار داخلی ما شود. بنابراین در این مطلب به بررسی نسخه سدان مگان 2022 خواهیم پرداخت. اگر بخواهیم از نظر طراحی یک خودروی مشابه با رنو مگان 2022 مثال بزنیم، بی‌شک رنو تالیسمان برتر از دیگران خواهد بود.

البته مولفه‌های یک خودروی اسپرت در مگان بیشتر از تالیسمان است. مولفه‌هایی که باعث می‌شوند رنو مگان 2022 متفاوت‌تر شود، شامل چراغ‌های جلو با دی لایت‌های C شکل، لوگوی بزرگ رنو در مرکز جلوپنجره و چراغ‌های عقبی که تا مرکز در صندوق بار امتداد پیدا کرده‌اند است. همچنین گفته می‌شود این طرح تکراری شده، اما با این حال جذاب و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.

تنها شباهت دقیق بین دو خودروی مگان و تالیسمان به طراحی داشبورد بر می‌گردد، ولی محصول جدید رنو با مانیتور بزرگ عمودی، پشت آمپر دیجیتال و غربیلک فرمان اسپرت تزئین شده است.

مشخصات فنی مگان 2022 چیست؟

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خودرویی مشخصات فنی آن است و اغلب مشتریان می‌خواهند بدانند که زیر کاپوت آن چه موتور یا پیشرانه‌ای خوابیده و آیا می‌تواند آنها را راضی کند یا خیر. همچنین یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای خریداران ایرانی، استهلاک خودرو است که بهتر است پایین باشد.

رنو مگان 2022

مگان 2022 مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی شده که می‌تواند حداکثر قدرت 115 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتن‌متر را تولید کند. این نسخه از مگان مجهز به پیشرانه‌ای 1.6 لیتری است و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس CVT یا ضریب متغیر به محور جلو منتقل می‌کند.

رنو مگان همچنین مدل دیگری با پیشرانه قوی‌تر 2.0 لیتری دارد که قادر است نهایت قدرت 140 اسب بخار و گشتاور 193 نیوتن‌متر را تولید کند. مصرف سوخت مگان 1.6 لیتری 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر ارزیابی شده، در حالی که نسخه مجهز به موتور دو لیتری می‌تواند در هر صد کیلومتر تنها 7.7 لیتر سوخت مصرف کند. شتاب صفر تا صد موتور 1600 سی سی در 13.2 ثانیه و موتور 1998 لیتری در 9.9 ثانیه محقق خواهد شد.

گفتیم که سال‌ها پیش پارس خودرو نسل دوم مگان را در ایران مونتاژ و راهی بازار می‌کرد. مگان 2022 دقیقا همان مشخصات فنی را دارد که نسل دوم دارا بود. بنا بر آنچه خواندیم، مگان 1.6 لیتری یک خودروی اقتصادی و مقرون به صرفه به حساب می‌آید که می‌تواند نیازهای طیف گسترده‌ای از مشتریان را برطرف کند، در حالی که نسخه 2 لیتری قادر است با توانمندی‌های نسبتا اسپرتی که دارد، کاربران جوان‌تر را راضی کند.

امکانات رفاهی رنو مگان 2022 چیست؟

رنو مگان 2022

هم‌اکنون خودروی سدان مگان 2022 در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سه تیپ مختلف به فروش می‌رسد. این تیپ‌ها پایه، متوسط و لوکس محسوب می‌شوند و به ترتیب پی ای، اس ای و ال ای پلاس نام‌گذاری شده‌اند. تیپ پایه PE خواهد بود و امکاناتی به شرح زیر دارد:

شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، تهویه مطبوع دستی، دی لایت، مه‌شکن جلو و عقب، صندلی‌های پارچه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد لاستیک، ترمز کمکی، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و کنترل شروع حرکت در سربالایی.

همچنین نسخه متوسط این خودرو علاوه بر آپشن‌های تیپ پایه مجهز به کی‌لس استارتر، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، سنسور نور، سنسور باران، رینگ آلومینیومی، کروز کنترل به همراه محدودکننده سرعت و غربیلک فرمان چرمی خواهد بود.

آخرین و مجهزترین تیپ رنو مگان 2022، نسخه LE پلاس است. از جمله امکاناتی که برای این تیپ تعبیه شده می‌توان به سقف شیشه‌ای یا پانوراما، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی، چراغ‌های جلو زنون، نورپردازی داخلی، آینه میانی الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، دوربین دید عقب، هشداردهنده نقاط کور و هشداردهنده عدم توجه راننده اشاره کرد.

با این اوصاف نگاهی به امکانات رفاهی و آپشن‌های مگان 2022 در تمامی تیپ‌های پایه تا لوکس نشان می‌دهد که این سدان فرانسوی چندان جذاب و کامل نیست. البته اگر قیمت خودرو مناسب باشد، چرا که نه!

رنو مگان 2022

سخن پایانی

در این مقاله کوتاه سعی کردیم مشخصات فنی و امکانات رفاهی یک خودروی سدان فرانسوی جذاب را با همدیگر بررسی کنیم. مگان در بازار سابقه خوبی دارد و خوشبختانه مورد استقبال ایرانیان نیز قرار گرفته و اگر نسخه جدید وارد کشور شود بی‌شک غوغا به پا خواهد کرد.

نقاط قوت این خودرو عبارتند از:

  • طراحی جذاب
  • کیفیت ساخت مناسب
  • استهلاک پایین
  • فضای کابین قابل قبول

و اما نقاط ضعف این خودرو عبارت است از:

  • آپشن‌های رفاهی کم

هم‌اکنون در بازار کشوری مثل امارات متحده عربی قیمت این خودرو با توجه به نوع پیشرانه و آپشن‌هایی که دارد از 54 هزار و 500 تا 79 هزار و 500 درهم است (قیمت یورویی 15 تا 21 هزار یورو). در صورت آزادسازی واردات خودرو می‌توان تمامی تیپ‌های این سدان را در ایران داشت و اگر نسخه دو لیتری LE پلاس وارد کشور شود می‌تواند رقابتی جدی با کره‌ای‌های کارکرده بازار داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*