کنسول لاجیتک G Cloud

کنسول بازی قابل حمل لاجیتک G Cloud معرفی شد

کنسول دستی لاجیتک G Cloud با تمرکز روی گیمینگ ابری و قیمت 350 دلاری معرفی شد. این محصول رقیبی جذاب برای استیم دک و نینتندو سوییچ محسوب می‌شود.

کارت گرافیک‌های سری RTX 40 انویدیا محصولات واقعا شگفت‌انگیزی هستند و تجربه گیمینگ فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند. با این وجود قیمت بسیار بالای آن‌ها طبیعتا مانعی بزرگ برای در اختیار داشتن بالاترین کیفیت و جزئیات گرافیک در بازی‌های مدرن است.

گرانی این کارت‌های گرافیک بسیاری کاربران را به سمت استفاده از کنسول‌های گیمینگ مبتنی بر فضای ابری سوق داده است.‌ اگر شما هم از جمله افرادی هستید که مایل به تجربه بازی‌های ویدیویی روز بر بستر کلاود (کلاود گیمینگ) هستید، احتمالا از کنسول بازی لاجیتک G Cloud استقبال خواهید کرد. این کنسول، محصولی اندرویدی است که امکان تجربه بسیاری بازی‌های جذاب را برایتان فراهم می‌کند.

لاجیتک G Cloud؛ کنسول دستی باکیفیت و خوش‌قیمت

کنسول دستی Logitech در تاریخ 26 مهر ماه روانه بازار خواهد شد. قیمت این کنسول 350 دلار اعلام شده؛ اما علاقمندان می‌توانند با پرداخت 300 دلار آن را پیش‌خرید کنند.

همان گونه که از تصاویر پیداست، محصول جدید لاجیتک برای استفاده از سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس (Xbox Cloud Gamong) و سرویس Geforce Now انویدیا طراحی شده است. علاوه بر این، امکان استریم محلی محتوا از کنسول و یا کامپیوتر شخصی از طریق اپلیکیشن ایکس باکس یا استیم لینک در این سرویس فراهم است. بعلاوه، کاربران این کنسول دستی لاجیتک قادرند تمامی سرویس‌های استریم سازگار با اندروید نظیر گوگل استیدیا یا آمازون لونا را نیز دانلود کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

لاجیتک G Cloud همچنین به طور کامل به فروشگاه گوگل پلی هم دسترسی دارد.‌ با این وجود نمی‌توان انتظار اجرای بازی‌های سنگین اندرویدی را از روی خود این دستگاه داشت.

محصول جدید لاجیتک از تراشه اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند که چیپستی بهینه و قدرتمند است. با این حال، توان پردازشی این چیپست‌ها به حدی نیست که انتظار اجرای جدیدترین بازی‌های روز را از این کنسول داشته باشید. این کنسول همچنین چهار گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی را هم در اختیارتان قرار می‌دهد که البته برای اجرای بسیاری بازی‌های مدرن کافی نیست! لاجیتک همچنین این دستگاه را به درگاه کارت حافظه میکرو اس دی هم مجهز کرده است؛ بنابراین می‌توان از این طریق حافظه داخلی آن را هم ارتقا داد.

کنسول دستی لاجیتک همچنین از حیث مصرف انرژی بسیار بهینه است. باتری 23.1 وات ساعتی این دستگاه قادر به ارائه 12 ساعت عمر باتری است و شارژ آن از طریق درگاه USB-C به حدود 2.5 ساعت زمان نیاز دارد. از دیگر قابلیت‌های این کنسول هم می‌توان به بلوتوث 5.1 و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

صفحه نمایش به کار رفته در Logitech G Cloud اندازه‌ای 7 اینچی داشته و رزولوشن 1080p با روشنایی 450 نیت را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش همچنین مالتی تاچ است؛ اما تنها قادر به ارائه نرخ رفرش 60 هرتز است.‌ در حال حاضر بازی‌های استریم شده از طریق فضای ابری چندان برای تجربه با نرخ رفرش بالا مناسب نیستند. با این وجود، Geforce Now هم اکنون از نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. بنابراین نرخ رفرش 60 هرتزی این کنسول گیمینگ تا حدی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

با این وجود، با در نظر گرفتن رزولوشن 720p و نرخ رفرش 60 هرتزی صفحه نمایش‌های هر دو کنسول نینتندو سوییچ و استیم دک، صفحه نمایش فول اچ دی این دستگاه را باید یکی از برترین ویژگی‌ها آن دانست!

لاجیتک G Cloud برای اتصال به اینترنت از وای فای پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 720G به کار رفته در این گوشی قادر به پشتیبانی از وای فای 5 است و از وای فای 6 پشتیبانی نمی‌کند. همچنین به دلیل عدم پشتیانی این کنسول دستی از 4G یا 5G برای اتصال به اینترنت باید همواره در محدوده اینترنت وای فای قرار داشته باشید.

کنسول لاجیتک G Cloud

کنسول لاجیتک همچنین در سمت چپ و راست صفحه نمایش از جویستیک‌های آنالوگ بهره می‌برد و مجهز به تریگرهای آنالوگ چپ و راست، دو بامپر، یک D-Pad و کلیدهای A و B و X و Y است. عملکرد کلیدهای کنترل این دستگاه تماما قابل تنظیم هستند و بازخورد هپتیکی و ژیروسکوپ، هر دو در این محصول تعبیه شده‌اند. کنسول دستی جدید لاجیتک 463 گرم وزن دارد.

برای مقایسه بد نیست بدانید که کنسول استیم دک صفحه نمایش هفت اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسلی دارد و وزن آن 669 گرم است. علاوه بر این، نینتندو سوییچ اولد هم با صفحه نمایش 7 اینچی و 720p خود وزنی 398 گرمی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*