بهترین گوشی های گیمینگ 2022

بهترین گوشی های گیمینگ 2022 ؛ از سامسونگ تا ایسوس و چینی‌ها

در این مطلب قصد داریم بهترین گوشی های گیمینگ یا گوشی های مخصوص بازی کردن در سال 2022 را به شما معرفی کنیم و مشخصات، قیمت و مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم.

اگرچه گوشی های گیمینگ هیچوقت نتوانستند به اندازه برخی گوشی های سامسونگ، شیائومی، اپل و برندهای دیگر محبوب، پیشتاز و پرفروش باشند، اما با این حال همواره به خاطر سخت افزار قدرتمندشان و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که برای بازی کردن دارند، توانسته‌اند مورد توجه کاربران و به خصوص عاشقان بازی قرار بگیرند. در حال حاضر در بین گوشی های هوشمند متنوع موجود در بازار، گزینه‌های عالی برای انجام بازی‌های موبایلی وجود دارد.

اما یک گوشی گیمینگ یا گوشی مخصوص بازی چیست؟ آیا یک گوشی حتما باید دارای عنوان گیمینگ باشد تا گزینه مناسبی برای بازی کردن محسوب شود؟ قطعا این‌طور نیست. به همین دلیل ما بهترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار برای بازی کردن را بررسی کرده‌ایم؛ چه گوشی پرزرق و برق با تریگرهای بازشو مثل بلک شارک باشد و چه یکی از گوشی های بالارده سامسونگ با هاب گیمینگ مخصوص خودش!

بهترین گوشی های گیمینگ 2022 را بشناسید

در ادامه قصد داریم بهترین گوشی های گیمینگ 2022 را به شما معرفی کنیم؛ در این لیست، گوشی‌هایی از سامسونگ، ایسوس و حتی چینی‌ها مشاهده می‌شود.

1. ایسوس راگ فون 6

بهترین گوشی های گیمینگ 2022

ایسوس راگ فون 6 چرخه عرضه عجیبی داشته است. این گوشی گیمینگ جذاب اولین بار در بریتانیا عرضه شد، اما هنوز به طور رسمی به بازار ایالات متحده آمریکا و همین‌طور بسیاری از کشورهای جهان نرسیده است. Rog Phone 6 گوشی گرانی محسوب می‌شود و قیمت آن از هزار دلار شروع خواهد شد. البته امروزه بیشتر پرچمداران موجود در بازار در همین سطح قیمتی قرار دارند، اما راگ فون 6 در درجه اول یک گوشی گیمینگ است که از مشخصات سخت افزاری قدرتمندی بهره می‌برد، اما در زمینه‌های دیگر مثل نرم افزار و دوربین شاید به پای پرچمداران مطرح بازار نرسد.

البته ایسوس در گوشی راگ فون 6 به نیازهای گیمرها توجه ویژه‌ای داشته و به همین دلیل این گوشی از نرم افزار داخلی قوی‌ برخوردار است که به لطف ویژگی‌هایی مثل ویجت عملکرد روی صفحه نمایش و همچنین کنترل کامل روی نرخ فریم گوشی، می‌تواند برای گیمرها بسیار جذاب باشد.

بهترین گوشی های گیمینگ 2022

با این حال، راگ فون 6 به عنوان یک گوشی هوشمند، در برخی از بخش‌ها مانند دوربین و بروزرسانی‌های نرم افزاری عالی عمل نمی‌کند. البته می‌توانید اطمینان داشته باشید که اگر این گوشی را خریداری کردید، باگ‌ها و مشکلات مختلف نسبت به گوشی های مشابه از شیائومی و نوبیا، کمتر شما را آزار خواهد داد و این موضوع می‌تواند تفاوت قیمتی بین آنها را توجیه کند.

در هر صورت اگر به دنبال خرید بهترین گوشی گیمینگ سال 2022 هستید، ایسوس راگ فون 6 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود و اگر تمام جوانب را در نظر بگیریم، برچسب قیمتی آن با ارزش خریدی که دارد مطابقت خواهد داشت.

تراشهاسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
صفحه نمایش6.78 اینچی امولد با وضوح 2448 در 1080 پیکسل، نسبت تصویر 20.4:9 و نرخ تازه‌سازی تصویر 165 هرتزی
رم8 یا 12 گیگابایت از نوع LPDDR5
حافظه ذخیره‌سازی داخلی256 گیگابایت از نوع UFS 3.1
باتری6000 میلی‌آمپرساعت
سرعت شارژ65 وات
درگاه‌هادو درگاه یو اس بی تایپ C، پشتیبانی از دو سیم کارت نانو، جک هدفون
سیستم عاملاندروید 12
اتصالات2 جی، 3 جی، 4 جی، 5 جی، وای فای 6e، بلوتوث 5.2، جی پی اس، ان اف سی
ابعاد173 در 77 در 10.4 میلی‌متر
رنگ‌بندیمشکی و سفید 
وزن239 گرم
قیمت پایه1000 دلار
دوربین پشتی50+13+5 مگاپیکسلی
دوربین جلو12 مگاپیکسلی
مزایابلندگوهای استریوی فوق‌العاده در جلو، نمایشگر تمام صفحه بدون بریدگی، باتری بزرگ با دوام عالی، صفحه نمایش با نرخ فریم بالا (بدون تنظیم خودکار)
معایبقیمت بالا، دوربین‌های نه چندان عالی، درگاه یو اس بی مرکزی با خیلی از کنترلرهای ثالث کار نمی‌کند

2. نوبیا رد مجیک 7 اس پرو

بهترین گوشی های گیمینگ 2022

وقتی صحبت از ارزش خرید در بین بهترین گوشی های گیمینگ 2022 می‌شود، نوبیا رد مجیک با مشخصات عالی و قیمت مناسب خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گوشی RedMagic 7S Pro با قیمت 730 دلار برای نسخه آنلاک در سایت ردمجیک عرضه می‌شود؛ این در حالی است که این گوشی از مشخصات فوق‌العاده‌ای مثل تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی، حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایت و رم 12 یا 16 گیگابایت بهره می‌برد.

شما همچنین با خرید این گوشی می‌توانید باتری آن را با حداکثر سرعت 65 وات شارژ کنید. نرم افزار مخصوص بازی برای اجرای عناوین نیز در این گوشی وجود دارد و نباید سیستم‌هایی مثل کنترل فن خنک کننده، تریگرهای لمسی و کنترل نرخ فریم گوشی را فراموش کنید. مهم‌تر از همه این که نوبیا برای این گوشی بروزرسانی‌های مکرری را ارائه می‌کند که باعث می‌شود طول عمر مفید آن افزایش پیدا کند.

بهترین گوشی های گیمینگ 2022

در مجموع، پیدا کردن گوشی با چنین مشخصاتی و چنینی قیمتی در بازار کار سخت یا حتی غیر ممکنی خواهد بود و این مشخصات و قیمت در یک بسته مناسب از شرکتی که سال‌هاست گوشی های گیمینگ تولید می‌کند، عرضه شده‌اند. همچنین به لطف فن داخلی گنجانده شده در گوشی، دستگاهی با این قیمت پیدا نخواهید کرد که بتواند به این خوبی از پس اجرای بازی‌ها بربیاید.

تراشهاسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
صفحه نمایش6.8 اینچی امولد با وضوح فول اچ دی پلاس (1080 در 2400 پیکسل)، نسبت تصویر 20:9 و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی
رم12 یا 18 گیگابایت از نوع LPDDR5
حافظه ذخیره‌سازی داخلی256 یا 512 گیگابایت از نوع UFS 3.1
باتری5000 میلی‌آمپرساعتی دو سلولی
سرعت شارژ65 وات (شارژر موجود در جعبه)
درگاه‌هایو اس بی تایپ C، پشتیبانی از دو سیم کارت نانو، جک هدفون
سیستم عاملاندروید 12
اتصالات2 جی، 3 جی، 4 جی، 5 جی، وای فای 6، بلوتوث 5.2، جی پی اس، ان اف سی
ابعاد166.27 در 77.1 در 9.98 میلی‌متر
رنگ‌بندی Obsidian, Supernova, Mercury
وزن235 گرم
قیمت پایه730 دلار
دوربین پشتی64+8+2 مگاپیکسلی
دوربین جلو16 مگاپیکسلی
مزایاطراحی ویژه و مخصوص برای بازی کردن، باتری بزرگ با دوام چند روزه، فن داخلی برای خنک کنندگی تمام اجزا، نمایشگر تمام صفحه بدون بریدگی، ضبط و استریم بازی‌ها با امکان مشاهده‌ی مشخصات عملکرد، نمایشگر 120 هرتزی
معایبتارشدگی دوربین جلوی زیر نمایشگر، ابعاد بزرگ و ضخامت زیاد،  ورودی‌های نادرست در لبه پایین صفحه نمایش بدون حاشیه، تنظیم خودکار پشتیبانی از نرخ فریم بالا (راه‌حلی برای یک نرخ فریم ثابت لازم است)

3. سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا

بهترین گوشی های گیمینگ 2022

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا یکی از بهترین انتخاب‌ها در تمام زمینه‌ها در بین تمام گوشی های اندرویدی که در سال 2022 عرضه شده‌اند، محسوب می‌شود. از آنجایی که این گوشی پرچمدار سامسونگ از ویژگی‌های متعددی برخوردار است، می‌توان آن را به عنوان یک گوشی گیمینگ فوق‌العاده و مخصوص بازی نیز به شمار آورد.

سامسونگ یکی از اولین شرکت‌هایی بود که موتور صدای خود را برای کار روی نرم افزار قفل شده گوگل ایجاد کرد. این شرکت کره‌ای توانست یک ضبط کننده صفحه نمایش را اضافه کند که از ضبط صدای درون خطی پشتیبانی می‌کند که این یک موهبت برای هر کسی که گیم پلی بازی های موبایلی را ضبط و استریم می‌کند محسوب می‌شود. با وجود این که اکنون ضبط کننده‌های صفحه نمایش تقریبا در بیشتر گوشی های اندرویدی به یک قابلیت استاندارد تبدیل شده‌اند، اما سامسونگ همچنان یکی از مطمئن‌ترین و بهترین ضبط‌کننده‌های موجود در بین گوشی های هوشمند را ارائه می‌کند.

بهترین گوشی های گیمینگ 2022

با دیدن مشخصات فنی و سخت افزاری فوق‌العاده‌ای که با این دستگاه دریافت می‌کنید، کاملا واضح است که انجام سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی با این گوشی نیز بسیار راحت خواهد بود. این موضوع در کنار ویژگی عالی ضبط و استریم گیم پلی بازی، باعث شده گلکسی اس 22 اولترا به یک انتخاب عالی برای گیمرها و یوتیوبرها تبدیل شود.

گلکسی اس 22 اولترا یکی از گران‌ترین گوشی های موجود در بازار محسوب می‌شود و قیمت بسیار بالایی دارد. اما باید توجه داشته باشید که اکثر گوشی های گیمینگ دارای نرم افزار و دوربین معمولی‌تری هستند، اما گوشی پرچمدار سامسونگ در تمام زمینه‌ها بهترین عملکرد ممکن را ارائه می‌کند و به همین دلیل شاید هزینه کردن برای خرید آن ارزشش را داشته باشد.

تراشهاسنپدراگون 8 نسل 1
صفحه نمایش6.8 اینچی داینامیک امولد 2 ایکس با وضوح 1440 در 3088 پیکسل و نرخ تازه‌سازی متغیر 120 هرتزی
رم8 یا 12 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی داخلی128، 256 یا 512 گیگابایت یا 1 ترابایت (بدون پشتیبانی از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی)
باتری5000 میلی‌آمپرساعتی
سرعت شارژ45 وات سیمی و 15 وات بی سیم
سیستم عاملاندروید 12 با رابط کاربری وان یو آی 4.1
اتصالات5 جی، بلوتوث 5.2، وای فای 802.11a/b/g/n/ac/6e
ابعاد163.3 در 77.9 در 8.9 میلی‌متر
وزن229 گرم
سایر ویژگی‌هاقلم اس پن، استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار
دوربین پشتی108 مگاپیکسلی استاندارد، 12 مگاپیکسلی فوق عریض، 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 3 برابری و 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 10 برابری
دوربین جلو40 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
قیمت پایه1199 دلار
مزایانمایشگر شگفت‌انگیز، قلم اس پن (عالی برای بازی‌های ضربه زدنی)، دوربین عالی، بهترین کیفیت ساخت ممکن
معایبابعاد بسیار بزرگ، قیمت بسیار بالا، نبود کابل شارژ درون جعبه

4. شیائومی بلک شارک 5 پرو

بهترین گوشی های گیمینگ 2022

مگر می‌شود از بهترین گوشی های گیمینگ سال 2022 صحبت کنیم و نامی از سری بلک شارک نیاوریم. Black Shark 5 Pro جدیدترین گوشی گیمینگ شیائومی است که از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1، تریگرهای فیزیکی بازشو برای بازی و البته لایه‌های خنک کننده زیاد برای اجرای روان بازی‌ها بهره می‌برد. البته متاسفانه هیچ فنی وجود ندارد و همه چیز به صورت غیر پسیو خنک می‌شوند؛ بنابراین باز هم ممکن است در هنگام بازی کردن، گرما را روی بدنه گوشی احساس کنید، اما خوشبختانه این موضوع هیچ تاثیری بر عملکرد گوشی ندارد.

شارژ سریع 120 واتی ارائه شده برای این گوشی باورنکردنی است، اما باید زیاد از آن استفاده کنید، چرا که باتری گوشی خیلی سریع تخلیه می‌شود؛ به خصوص اگر نرخ فریم را روی 144 فریم بر ثانیه قرار بدهید.

بهترین گوشی های گیمینگ 2022

در حالی که برچسب قیمتی 800 دلاری این گوشی برای سخت افزار قدرتمندی که در ازای آن دریافت می‌کنید، کاملا قابل قبول است، اما گوشی های رقیب با مشخصات بهتری هم وجود دارند که کمی ارزان‌تر هستند. همچنین برای این که هزینه‌ها و قیمت نهایی گوشی پایین‌تر بیاید، شیائومی از پشتیبانی نرم افزاری و دوربین‌های خوبی در این گوشی استفاده نکرده است.

با این حال شیائومی بلک شارک 5 پرو هدفی جز اجرای قدرتمند بازی‌ها ندارد و این گوشی می‌تواند با اطمینان و به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهد. به این ترتیب Black Shark 5 Pro برای کسانی که اغلب با گوشی هوشمند خود بازی می‌کنند انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. همچنین تریگرهای فیزیکی در صورت نیاز یک ویژگی عالی برای این گوشی محسوب می‌شوند که به طرز شگفت‌انگیزی کار می‌کنند و لذت بازی کردن را برای گیمرها دوچندان می‌کنند.

تراشهاسنپدراگون 8 نسل 1
صفحه نمایش6.67 اینچی اولد با وضوح 1080 در 2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9 و نرخ تازه‌سازی تصویر 144 هرتزی
رم8 یا 12 گیگابایت از نوع LPDDR5
حافظه ذخیره‌سازی داخلی128 یا 256 گیگابایت از نوع UFS 3.1
باتری4650 میلی‌آمپرساعتی (دو باتری)
سرعت شارژ120 وات
درگاه‌هایو اس بی تایپ C، پشتیبانی از دو سیم کارت نانو
سیستم عاملاندروید 12
اتصالات2 جی، 3 جی، 4 جی، 5 جی، وای فای، بلوتوث 5.0، جی پی اس، ان اف سی
ابعاد163.83 در 76.35 در 9.9 میلی‌متر
رنگ‌بندیسفید و مشکی
وزن220 گرم
قیمت پایه800 دلار
دوربین پشتی108+8+5 مگاپیکسلی
دوربین جلو20 مگاپیکسلی
مزایاضخامت کمتر در مقایسه با سایر گوشی های گیمینگ، تریگرهای فیزیکی پاپ آپ برای بازی کردن، شارژ سریع 120 واتی، نمایشگر 144 هرتزی (بدون تنظیم خودکار)
معایبحفره دوربین سلفی روی نمایشگر، عمر باتری نه چندان مناسب، نبود جک هدفون، عملکرد نامناسب دوربین‌ها

5. نوبیا رد مجیک 7

بهترین گوشی های گیمینگ 2022

اگر نمی‌خواهید هزینه خیلی زیادی برای خرید گوشی بپردازید، نوبیا رد مجیک 7 یکی از بهترین گوشی های گیمینگ سال 2022 با قیمتی مقرون به صرفه است. با وجود قیمت مناسب، این گوشی همچنان از یک تراشه فوق‌العاده قدرتمند بهره می‌برد و می‌تواند بازی‌ها را بدون هیچ مشکلی در عملکرد، به طرز شگفت‌انگیزی اجرا کند. به این ترتیب شما می‌توانید با قیمت کمتر از 700 دلار به یک گوشی گیمینگ سطح بالا دسترسی پیدا کنید.

همه ویژگی‌های مفیدی که از یک گوشی گیمینگ RedMagic انتظار دارید و این گوشی گیمینگ نوبیا به آنها معروف است را در رد مجیک 7 نیز خواهید داشت؛ از جمله تریگرهای لمسی، فن داخلی و نرم افزاری برای اجرای بازی‌ها و ضبط و استریم آنها. همچنین یک ویجت اختیاری وجود دارد که آمار شما را در حین بازی نمایش می‌دهد تا بتوانید تنظیمات درون بازی را برای رسیدن به بهترین عملکرد ممکن تغییر دهید.

بهترین گوشی های گیمینگ 2022

بدون شک نوبیا رد مجیک 7 یکی از بهترین گوشی‌ها برای گیمرها محسوب می‌شود، اما بهترین و جدیدترین آنها نیست. ولی به هر حال شما می‌توانید با قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به سایر گوشی های گیمینگ، این گوشی را خریداری کنید و نسبت به هزینه‌ای که می‌پردازید، از ویژگی‌ها و مشخصات فوق‌العاده‌ای نیز بهره‌مند شوید.

تراشهاسنپدراگون 8 نسل 1
صفحه نمایش6.8 اینچی امولد با وضوح فول اچ دی پلاس (1080 در 2400 پیکسل)، نسبت تصویر 20:9 و نرخ تازه‌سازی تصویر 165 هرتزی
رم12 یا 16 یا 18 گیگابایت از نوع LPDDR5
حافظه ذخیره‌سازی داخلی128 یا 256 گیگابایت از نوع UFS 3.1
باتری4500 میلی‌آمپرساعتی دو سلولی
سرعت شارژ65 وات
درگاه‌هایو اس بی تایپ C، پشتیبانی از دو سیم کارت، جک 3.5 میلی‌متری هدفون
سیستم عاملاندروید 12
اتصالاتبلوتوث 5.2، وای فای 802.11b/a/g/n/ac/ax، وای فای 6e، ان اف سی، حسگر اثر انگشت نسل هفتم با تشخیص ضربان قلب
ابعاد170.57 در 78.33 در 9.5 میلی‌متر
رنگ‌بندیObsidian, Supernova, Pulsar
وزن215 گرم
قیمت پایه629 تا 799 دلار
دوربین پشتی64+2+8 مگاپیکسلی
دوربین جلو8 مگاپیکسلی
مزایاامکان بازبینی عملکرد گوشی در هنگام بازی کردن، تریگرهای لمسی مفید، عمر باتری طولانی، ویژگی‌های مفید و متعدد درون بازی
معایببرخی باگ‌های موجود در گوشی، عملکرد نه چندان عالی دوربین‌ها، پشتیبانی نرم افزاری و بروزرسانی ضعیف

6. ایسوس راگ فون 5

بهترین گوشی های گیمینگ 2022

ایسوس راگ فون 5 ممکن است یک دستگاه قدیمی‌تر و در واقع یک پرچمدار سال 2021 باشد، اما به لطف عملکرد عالی و مشخصات سخت افزاری فوق‌العاده‌ای که دارد همچنان می‌تواند بازی‌های موبایلی را با بهترین کیفیت ممکن اجرا کند و به همین دلیل یکی از بهترین گوشی های گیمینگ سال 2022 محسوب می‌شود. همه می‌دانند که ایسوس تخصص خاصی در زمینه بازی‌ها دارد و به همین خاطر می‌توانید انتظار داشته باشید که ویژگی‌های بسیار مفیدی در این گوشی وجود داشته باشد.

صفحه نمایش باکیفیت با نرخ فریم بالا، بلندگوهای استریوی استثنایی در جلو و برخی ابزارهای نرم افزاری برای استفاده در هنگام بازی، مثل نمایش ویجتی از عملکرد خود در حین ضبط یا استریم گیم پلی از جمله بهترین ویژگی‌های این گوشی گیمینگ محسوب می‌شوند. شکی نیست که راگ فون 5 یک گوشی برای گیمرها است و از آنجایی که نسبت به سایر گزینه‌های این لیست قدیمی‌تر محسوب می‌شود، شاید بتوانید نمونه‌های کارکرده آن را با قیمت بهتری خریداری کنید. گفتنی است ایسوس هنوز هم این گوشی را با قیمت هزار دلاری در سایت خود به فروش می‌رساند.

بهترین گوشی های گیمینگ 2022

بنابراین اگر هم بخواهید یک قدم به یک سال قبل بردارید و گوشی گیمینگ فوق‌العاده ایسوس برای سال 2021 را خریداری کنید، ضرری نخواهید کرد؛ به خصوص این که برای خرید گوشی های گیمینگ جدیدتر و بهتر باید هزینه بیشتری بپردازید.

تراشهاسنپدراگون 888
صفحه نمایش6.78 اینچی اولد با وضوح 1080p و نرخ تازه‌سازی تصویر 144 هرتزی
رم12 یا 16 گیگابایت از نوع LPDDR5
حافظه ذخیره‌سازی داخلی256 گیگابایت از نوع UFS 3.1
باتری6000 میلی‌آمپرساعت (دو بسته 3000 میلی‌آمپرساعتی)
سرعت شارژ65 وات
سیستم عاملاندروید 12
ابعاد172.8 در 77.2 در 10.29 میلی‌متر
وزن238 گرم
رنگ‌بندیمشکی فانتوم
قیمت پایه1000 دلار
اتصالاتبلوتوث 5.2، ان اف سی، جی پی اس، وای فای 802.11a/b/g/n/ac/6e
درگاه‌هایو اس بی تایپ سی 3.1 در کنار، یو اس بی تایپ سی 2.0 در زیر، حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر
دوربین پشتی64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی، دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو
دوربین جلو24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
مزایاصفحه نمایش اولد 144 هرتزی با وضوح و سرعت عالی، بلندگوهای استریو دوگانه جلویی با کیفیت عالی، باتری بزرگ با شارژدهی خوب، شارژ سریع 65 واتی
معایبدرگاه یو اس بی مرکزی به تجهیزات جانبی اختصاصی نیاز دارد، عملکرد معمولی دوربین‌ها، قیمت‌های خرده فروشی برای گوشی سال 2021 بالاست

جمع بندی بهترین گوشی های گیمینگ 2022

گوشی های گیمینگ و مخصوص بازی معمولا به خاطر نرم افزار نه چندان عالی و دوربین‌های معمولی، ارزش خرید پایین‌تری نسبت به بسیاری از گوشی های معمولی موجود در بازار دارند. اما اگر شما یک گوشی برای بازی کردن می‌خواهید، واقعا هیچ‌کدام از این‌ها برای شما ضروری نیستند. اگر می‌خواهید به بهترین سخت افزارهای موجود در بازار دسترسی پیدا کنید، گوشی های گیمنگ بهترین دستگاه‌ها با تراشه‌های قدرتمند و حافظه رم عظیم هستند و برای انجام سخت‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی ایده‌آل خواهند بود.

البته همه گوشی های گیمینگ به یک اندازه خوب و جذاب نیستند و به همین خاطر ما در این مطلب سعی کردیم بهترین گوشی های گیمینگ سال 2022 را برای شما گردآوری کنیم. اگر گوشی با مشخصات عالی و البته قیمت ارزان‌تر می‌خواهید، نوبیا رد مجیک 7 اس پرو یک انتخاب عالی است. اما اگر نگران هزینه نیستید و می‌خواهید گوشی هوشمندی را بخرید که در همه زمینه‌ها بهترین باشد، گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود (حتی اگر یک گوشی گیمینگ اختصاصی نباشد). اگر هم به دنبال یک گوشی گیمینگ رده بالا هستید، ایسوس راگ فون 6 بهترین گزینه موجود در بازار به شمار می‌رود.