معافیت های تحریمی

واکنش آذری جهرمی به معافیت های تحریمی نمایشی آمریکا در روزهای اخیر

آذری جهرمی به معافیت های تحریمی نمایشی آمریکا واکنش نشان داد و گفت اگر آمریکا به فکر کاربران ایرانی است باید فناتحریم را متوقف کند.

طی روزهای گذشته دولت آمریکا برخی از تحریم های خدمات اینترنتی علیه ایران را متوقف کرد و به ایلان ماسک اجازه داد تا اینترنت ماهواره ای را به کاربران ایرانی ارائه دهد. در همین راستا آذری جهرمی این معافیت های تحریمی را نمایشی دانست و اعلام کرد اگر آمریکا به فکر کاربران ایرانی است باید فناتحریم را متوقف کند.

واکنش آذری جهرمی به معافیت های تحریمی

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در خصوص تحلیلی که روز گذشته در خصوص ورود اینترنت ماهواره ای به ایران نوشته بود گفت بسیاری از افراد به من پیام دادند و در خصوص ورود اینترنت ماهواره ای به ایران پرسیدند که در پاسخ باید بگویم ان تحلیل در خصوص وقایع آینده شبکه‌های به اصطلاح فیلتر گریز بود و این پدیده اکنون عملی نخواهد شد. در واقع احتمالا در سال 2025 میلادی شاهد اجرای چنین طرحی خواهیم بود.

وزیر سابق ارتباطات با اعلام این که مواضع وزارت خارجه آمریکا در خصوص استارلینک بیشتر یک نمایش است گفت اگر قصد دارند مشکلات مردم ایران را رفع کنند، به جای چنین اقدامات نمایشی باید تحریم آی پی‌های ایران را در بسیاری از سرویس‌دهندگان برطرف سازند.

معافیت های تحریمی

تحریم‌های فعلی در این حوزه باعث شده تا بسیاری از کاربران نتوانند در برخی از پلتفرم‌ها نام ایران را درج کنند و حتی گیمرهای ایرانی نمی‌توانند از یک بازی آنلاین ساده نیز لذت ببرند. همچنین آمریکا می‌تواند تحریم‌هایی که کسب و کارهای جوانان ایرانی در اینترنت را با چالش مواجه کرده را برطرف کنند. وی در پایان تاکید کرد به طور کلی اگر آمریکا مردم ایران را دوست دارد باید فناتحریم را متوقف سازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*