تأثیر آپدیت iOS 16 روی عمر باتری آیفون

با گذشت ۲ هفته از انتشار آپدیت iOS 16 ، کاربران آیفون همچنان با عمر باتری مشکل دارند!

بسیاری از کاربران آیفون‌های اپل می‌گویند پس از نصب آپدیت iOS 16 روی گوشی خود، با مشکل کاهش شارژدهی باتری مواجه شده‌اند!

حتی تصور اینکه کاربران گوشی‌های پرچمدار آیفون ۱۲ پرو مکس یا آیفون ۱۳ پرو مکس با مشکل عمر باتری دست و پنجه نرم کنند هم دشوار است. حتی آیفون ۱۱ پرو مکس هم می‌تواند با یک بار شارژ، کل روز را دوام بیاورد. اما به گفته برخی از کاربران توییتر، عده‌ای از صاحبان گوشی‌های آیفون متوجه کاهش عمر باتری گوشی خود پس از آپدیت کردن به iOS 16 شده‌اند.

تأثیر آپدیت iOS 16 روی عمر باتری آیفون

به طور مثال یکی از کاربران با نام کاربری Teachrrcoach متوجه شده که پس از نصب بروزرسانی گوشی مدل پرو مکس خود به iOS 16، شارژدهی آن شدیداً کم شده است. یکی دیگر از کاربران با نام DeclanFOM می‌گوید که بعد از بروزرسانی، ۳ روز شارژدهی گوشی آن به ۵ تا ۷ ساعت در روز کاهش پیدا کرده است.

کاهش عمر باتری آیفون‌های اپل پس از نصب آپدیت iOS 16

یکی از کاربران ردیت می‌نویسد آیفون ۱۳ پرو مکس او نیز پس از آپدیت کاهش پیدا کرده است. او می‌گوید:

کاهش شارژ گوشی من خیلی شدیدتر از میزان مصرف من شده است. من در یک دفتر کار می‌کنم و تا ساعت ۱۳:۰۰ ظهر گوشی دست نمی‌گیرم. با این میزان استفاده در iOS 15 شارژدهی گوشی من به ۸۵ تا ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد. اما پس از آپدیت به iOS 16 اکنون به ۶۵ تا ۷۵ درصد کاهش یافته است. من فقط یک سایت خبری را چک کردم، به ایمیل خودم سر زدم و چند دقیقه در اینستاگرام چرخیدم. اما کل این استفاده نیم ساعت یا نهایتاً ۱ ساعت بیشتر طول نمی‌کشد. چرا که در زمان کار فرصتی برای استفاده از گوشی نیست. اگر کاهش شارژدهی تا حداکثر ۵ درصد بود مشکلی نداشت. اما وقتی من هیچ استفاده اضافه‌تری از گوشی ندارم، ولی شارژدهی باتری آن ۲۰ درصد کمتر شده، این جای تعجب دارد.

یکی دیگر از کاربران ردیت هم می‌گوید که باتری آیفون ۱۳ پرو مکس او به شکل دیوانه‌واری شارژ خالی می‌کند. مشکلات شارژدهی باتری به قدری او را اذیت کرده که از نصب آی او اس ۱۶ پشیمان شده و می‌خواهد دوباره به آی او اس ۱۵.۷ دانگرید کند!

کمی کاهش عمر باتری وقتی گوشی‌تان را به نسخه جدید سیستم عامل iOS بروزرسانی می‌کنید طبیعی است؛ چرا که دستگاه تا اندکی بعد در پس زمینه خودش مشغول انجام کارهایی است تا مطمئن شود سیستم عامل جدید به خوبی و روان روی گوشی شما اجرا می‌شود. و این مشکل می‌تواند در بروزرسانی‌های بزرگی مثل آی او اس ۱۶، پررنگ‌تر هم ظاهر شود. اما اکنون ۲ هفته از انتشار این بروزرسانی گذشته و قاعدتاً باید اگر هر تنظیمی هم در پس زمینه سیستم عامل وجود داشت، تا الان تمام می‌شد.

البته که مثل همیشه انگشت اتهام به طرف اپل است و گفته می‌شود این شرکت عمداً شارژدهی آیفون‌هایش را کم کرده تا کاربران را ترغیب به خرید گوشی‌های سری آیفون ۱۴ کند. البته ما در حال حاضر چنین اعتقادی نداریم.

تأثیر آپدیت iOS 16 روی عمر باتری آیفون

تبلیغ شارژدهی طولانی آیفون ۱۴ پلاس

اپل اکنون آپدیت iOS 16.0.2 را با هدف رفع باگ‌های مختلف، به خصوص مشکلات گوشی‌های جدیدش منتشر کرده است. زیرا کاربران گوشی‌های سری آیفون ۱۴ پرو با مشکل لرزش لنز دوربین هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های دوربین متفرقه مواجه شده بودند.

در توضیحات این بروزرسانی حرفی در مورد حل مشکل کم شدن شارژدهی آیفون‌ها زده نشده است، اما چند روز دیگر هم تحمل کنید و اگر مشکل حل نشد،‌ آن وقت اتهام کاهش عمدی شارژدهی باتری به اپل وارد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*