گلکسی سامسونگ

طبق گزارش چند یوتوبر سرشناس، گوشی های قدیمی گلکسی سامسونگ، با مشکل عجیب باتری مواجه هستند

بر اساس گزارش چند یوتوبر سرشناس حوزه فناوری، باتری گوشی های قدیمی گلکسی سامسونگ، پس از حدود 3 سال به مشکلی عجیب برمی‌خورند.

ظاهرا گوشی‌‌ های قدیمی گلکسی سامسونگ با مشکل تورم باتری مواجه هستند. این مطلب را یک یوتوبر محبوب فناوری به نام Mrwhosetheboss (معروف به آرون ماینی) در ویدیویی که مجموعه‌ای از موارد نگران‌کننده را نشان داده، منتشر کرده است. ماینی چندین گوشی هوشمند از سری گلکسی که در طول سال‌ها در شرایط مناسب و دمای اتاق قرار داشته را مورد بررسی قرار داده است. مورد نگران‌کننده در مورد تمامی این دستگاه‌ها، مشکل تورم باتری بوده که تنها به گوشی‌های برند سامسونگ محدود می‌شود.

گوشی های قدیمی گلکسی سامسونگ، با مشکل تورم باتری مواجه هستند

تورم باتری گلکسی سامسونگ

سامسونگ پیشتر نیز با مشکلاتی در زمینه باتری مواجه بوده که نمونه جنجالی آن، در گلکسی نوت 7 خبرساز شد. با این حال، مشکلات باتری این برند ظاهرا هم‌چنان تداوم داشته و دستگاه‌هایی نظیر گلکسی نوت 8، گلکسی اس 6، گلکسی اس 10، گلکسی اس 8، گلکسی اس 10E و اس 10 5G تحت تاثیر این ایراد قرار گرفته‌اند. بدتر از همه، گوشی نسبتا جدیدتر گلکسی S20 FE نیز اگرچه به میزان کم‌تر، اما به سرنوشتی مشابه در طول زمان دچار شده است. مشکل باتری متورم می‌تواند باعث باز شدن پنل پشتی گوشی های سامسونگ و آسیب‌های جانبی شود.

با این حال، ماینی اذعان کرده که موج گرمای اخیری که بریتانیا را درنوردید، می‌تواند دمای اتمسفر را در اتاق ذخیره‌سازی گوشی‌ها تا حدی افزایش داده و این امر نیز ممکن است در متورم شدن باتری های لیتیومی گوشی های قدیمی سامسونگ دخیل باشد. با این وجود، تمام گوشی‌های قدیمی‌تر از برندهای دیگر، از جمله اپل، گوگل، و ایسوس که این یوتوبر مورد بررسی قرار داده، فاقد این مشکل بودند و به درستی کار کردند.

باتری متورم گوشی سامسونگ

این یوتوبر پس از آزمایش خود دریافت که سایر کاربران نیز با مشکلی مشابه در گوشی‌ های قدیمی سامسونگ مواجه هستند. پس از آن، یک یوتوبر دیگر به نام مت انسیتی نیز مدعی شد که گوشی‌های گلکسی او که بیش از سه سال نگهداری شده است، دچار تورم باتری شده‌اند. هم‌چنین یکی دیگر از یوتوبرهای برجسته به نام MKBHD (مارکس براونلی) نیز ادعا کرد که مشکلات تورم باتری گوشی‌های هوشمند تنها منحصر به سامسونگ بوده و با هیچ برند دیگری چنین ایرادی را تجربه نکرده است. در این میان، JerryRigEverything که به ویدیوهای کالبدشکافی و تست مقاومت دستگاه‌های هوشمند خود معروف است، تمامی گزارش‌های منتشر شده در این باره را تایید کرده است.

با این وجود، طبق گزارش‌ها، تنها گوشی‌هایی که قبل از سری گلکسی اس 20 توسط سامسونگ تولید شده‌اند، دارای مشکل تورم باتری هستند. علاوه بر این، در حال حاضر، ایراد مذکور تنها توسط کاربرانی که برای طولانی مدت دستگاه خود را بی‌استفاده و در حالت خاموش نگهداری کرده‌اند، گزارش شده است.