تولید سمند

تولید سمند برای همیشه متوقف شد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت تولید سمند که به عنوان اولین خودروی ملی محسوب می‌شود پس از 20 سال برای همیشه متوقف شد.

مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو عنوان کرد هنگامی که به عنوان مدیرعامل این گروه منصوب شدم، تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ‌ها حدود 82 هزار دستگاه خودرو بود که اکنون پس از 8 ماه این تعداد به صفر رسیده است. همچنین در تولید خودروی کامل نیز تا 25 درصد شاهد افزایش کیفیت خواهیم بود.

توقف تولید سمند برای همیشه

تولید سمند

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه گفته‌های خود بیان کرد امروز علاوه بر پژو 405، تولید سمند به عنوان اولین خودرو ملی پس از 20 سال متوقف شد. از آنجایی که حدودی نیمی از تولیدات سال‌های گذشته به تولید سمند و پژو 405 اختصاص داشت، باید با توقف تولید آنها خودروهای باکیفیت‌تر و مدرن‌تر جایگزین شوند. از این رو مدل‌های مدرن‌تر سورن، دنا و تارا را جایگزین آنها خواهیم کرد.

خطیبی در ادامه بیان کرد ما طبق برنامه‌ریزی در سال 1401 باید 750 هزار خودرو سبک و سنگین را تولید و به بازار عرضه کنیم. در همین راستا تا صبح امروز توانستیم بیش از 335 هزار دستگاه خودرو را به تولید برسانیم که از رشد بیش از 50 درصدی تولیدات نسبت بازه مشابه سال قبل حکایت دارد. وی افزود تا 10 روز دیگر 47 دستگاه خودروی ریرا برای انجام آزمایش‌ها تولید خواهد شد و همچنین طی روزهای آینده نیز از خودرو TF21 رونمایی خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*