خودرو برقی سیتروئن اولی

خودرو برقی سیتروئن اولی ، از مقوا ساخته شده است!

خودرو برقی سیتروئن اولی با هرچه در گذشته از این خودروساز فرانسوی دیده‌اید کاملاً تفاوت دارد. این خودرو الکتریکی عجیب از مقوا ساخته شده است.

پیش از این اگر می‌شنیدید خودرویی از مقوا ساخته شده، احتمالاً فکر می‌کردید که طرف مقابل با شما شوخی می‌کند. با وجود این، خودروساز فرانسوی سیتروئن واقعاً چنین ایده عجیبی را عملی کرده و در نتیجه حالا شاهد کانسپت سیتروئن اولی (Oli) هستیم. در طراحی این خودروی متفاوت، روی کاهش وزن به هر روش ممکن و در همان حال، بیشترین میزان کارآیی و پایداری تمرکز شده است. ضمناً این نکته مد نظر داده شده که خودرو برقی سیتروئن اولی بتواند برای مدتی طولانی در دست چندین مالک باقی بماند.

سیتروئن اولی، خودرو برقی ساخته شده از مقوا!

خودرو برقی سیتروئن اولی

استلانتیس، شرکت مالک سیتروئن در وب‌سایت رسمی خود ذکر کرده است که اولی در واقع یک خودرو به حساب نمی‌آید. این شرکت بزرگ تولیدکننده خودرو Oli را این‌طور توصیف می‌کند که البته کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد: یک «افزونه روزمره چندمنظوره به زندگی شما» و «یک شریک زندگی در عمل – یک موجودیت روزمره مفید که به افراد کمک می‌کند به کامل‌ترین شکل زندگی کنند».

عمدتاً خودروهای الکتریکی نسبت به بقیه خودروها خیلی سنگین‌ترند. حالا سیتروئن با وزن هدف فقط 1000 کیلوگرم، کاهش وزن و سازگاری با محیط زیست را به اوج خود رسانده و از همان مواد ساخت خودروی مفهومی اولی شروع کرده است.

خودرو برقی سیتروئن اولی

سیتروئن اولی در نگاه اول شبیه به یک تراک کامپکت سر هم شده با آجرهای لگو به چشم می‌آید، اما در حقیقت قسمت‌های کاپوت، اتاق بار و سقف این خودرو برقی از مقوای بازیافتی ساخته شده‌اند. اگر تصور می‌کنید اولی به خاطر چنین موادی به هیچ وجه دوام نمی‌آورد، باید گفت به ادعای استلانتیس این خودرو به راحتی می‌تواند وزن انسان بزرگسال را تحمل کند. علاوه بر این، برخی از اجزای فضای داخلی آن چاپ سه‌بعدی شده‌اند و به مینیمال‌ترین شکل ممکن کنار هم قرار گرفته‌اند.

خودروی عجیب و غریب سیتروئن در زمینه سرعت حرفی برای گفتن ندارد و سرعت آن به 110 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این خودرو به لطف وزن پایین و حداکثر سرعت نسبتاً کم خود، توانایی پیمودن حدود 400 کیلومتر با یک بار شارژ را دارد. سیتروئن امید دارد اولی به خاطر اینکه می‌تواند نقش یک پاور بانک متحرک برای انواع دستگاه‌ها را ایفا کند، به گزینه ایده‌آلی برای کمپینگ یا سفرهای ساحلی تبدیل شود. با توجه به توضیحات رسمی استلانتیس، این خودرو الکتریکی مقوایی حداقل روی کاغذ قابلیت تامین انرژی یک دستگاه الکتریکی 3000 واتی به مدت حدود 12 ساعت را دارد.

فضای داخلی خودرو برقی سیتروئن اولی

تاریخ عرضه یا جزئیاتی از قیمت خودرو برقی سیتروئن اولی مشخص نیست. با این حال، با توجه به سرعت پایین و ساختار مقوایی آن بعید است برای بازار آمریکا طراحی شده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینو ببری کارواش جلدش اب نمیشه آیا؟😉😆