کالبدشکافی اپل واچ اولترا

کالبدشکافی اپل واچ اولترا را تماشا کنید؛ کار کردن در عمق 100 متری آب!

کالبدشکافی اپل واچ اولترا توسط iFixit انجام شد و ما اکنون می‌توانیم در این ویدیو، نگاهی به اجزای داخلی این ساعت هوشمند و میزان تعمیرپذیری آن بیندازیم.

علاقه‌مندان به تعمیرات در iFixit ویدیویی را منتشر کرده‌اند که در آن شاهد باز شدن پیچ‌های اپل واچ اولترا و کالبدشکافی این ساعت هوشمند جدید و جذاب اپل هستیم. در این ویدیو کمتر شاهد مرور قابلیت‌های Apple Watch Ultra هستیم و بیشتر در آن به بررسی دقیقی از فناوری و مهندسی که در ساعت هوشمند قدرتمند اپل به کار رفته پرداخته شده است.

ویدیوی کالبدشکافی اپل واچ اولترا توسط iFixit

آی‌فیکس‌ایت برخی از آسیب‌پذیری‌ها را در اپل واچ اولترا آشکار کرده است و مشکلاتی در تعمیرپذیری و حتی دوام این ساعت مشاهده شده است. لبه‌ی برآمده‌ی اپل واچ اولترا که برای محافظت از صفحه نمایش در نظر گرفته شده است، فقط در برابر ضربه‌های جانبی به خوبی عمل می‌کند و همانطور که در ویدیو مشاهده می‌کنید، هر نوع برخورد از روبه‌رو با صفحه نمایش، همچنان خطر آسیب دیدن نمایشگر را به همراه دارد و شما احتمالا مجبور می‌شوید صفحه را عوض کنید.

برای رسیدن به باتری اپل واچ اولترا باید به جای صفحه پشتی، صفحه نمایش را بردارید. در این ویدیو مشاهده می‌شود که تعویض صفحه نمایش بدون آسیب رسیدن به پنل OLED آن در این فرایند چقدر دشوار است و این می‌تواند موضوع ناامیدکننده‌ای برای بسیاری از کاربران باشد. علاوه بر این، هنگام برداشتن صفحه پشتی سرامیکی، واشری که داخل ساعت را در برابر نفوذ آب خشک نگه می‌دارد، اساسا از بین می‌رود. تعویض این واشر نیز کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. برای این که اپل واچ اولترا در عمق صد متری در برابر نفوذ آب مقاوم باشد، باید این واشر به طور دقیقی نصب شود.

کالبدشکافی اپل واچ اولترا

محصولات قبلی اپل معمولا به گونه‌ای ساخته می‌شدند که تعمیر آنها توسط هر تعمیرکاری غیر از خود اپل بسیار دشوار بوده است. به نظر می‌رسد ساعت هوشمند Apple Watch Ultra نیز به این روند ادامه می‌دهد. با این حال پیچ‌های آشکاری که صفحه پشتی را روی ساعت اپل واچ اولترا نگه می‌دارند، می‌توانند ما را به این موضوع خوشبین کنند که شاید اپل قصد دارد تعمیر دستگاه‌های خود را در آینده آسان‌تر کند.

در هر صورت، صحبت‌های پایانی ویدیوی کالبدشکافی اپل واچ اولترا به مهندسی دقیق و مراقبت‌هایی که در طراحی این ساعت هوشمند انجام شده، اختصاص دارد و تقریبا هر شخصی با این صحبت‌ها موافق خواهد بود. حتی اگر هرگز از یک ساعت هوشمند اپل واچ استفاده نکرده باشید و قصد خرید اپل واچ اولترا را نیز نداشته باشید، باز هم تماشای ویدیوی کالبدشکافی و تجزیه و تحلیل منحصربه‌فرد iFixit می‌تواند بسیار جالب و سرگرم‌کننده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*