وزارت ارتباطات ایران

کرسی اتحادیه جهانی مخابرات از وزارت ارتباطات ایران گرفته شد

کرسی اتحادیه جهانی مخابرات از وزارت ارتباطات ایران گرفته شد. وزارت ارتباطات از میان 16 کشور آسیایی در رتبه پانزدهم قرار گرفت و نتوانست جایگاه خود را حفظ کند.

شورای حکام اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) به عنوان آژانس تخصصی سازمان ملل متحد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هر 4 سال یک بار با برگزاری یک اجلاس، اعضای شورای راهبردی را انتخاب می‌کند. در همین راستا کشورهای عضو اتحادیه بین‌المللی مخابرات در مهرماه در بخارست رومانی با برگزاری جلسه‌های متعدد اعضای جدید شورا را برای یک بازه 4 ساله از سال 2023 تا 2026 میلادی انتخاب کردند که ایران در این دوره موفق به حفظ جایگاه خود نشد.

ناکامی وزارت ارتباطات ایران در شورای ITU

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در انتخابات شورای حکام اتحادیه جهانی مخابرات از بین 16 کشور آسیایی در جایگاه پانزدهم قرار گرفت و نتوانست کرسی خود را در شورای حکام حفظ کند. گفتنی است کشورهای عضو از 5 قاره در این دوره برای 48 کرسی به رقابت پرداختند که سهم قاره آسیا در این دوره 13 کرسی بود.

وزارت ارتباطات ایران

در این دوره از 16 کشور آسیایی به جز ایران و اردن، سایر کشورها یعنی چین، بحرین، کره جنوبی، استرالیا، عربستان، فیلیپین، کویت، ژاپن، مالزی، تایلند، اندونزی، هند و امارت توانستند عضو شورای ITU شوند. همچنین کشور امارات در میان کشورهای آسیایی بیشترین رای (164 رای) را کسب کرد. گفتنی است ایران دوره قبل توانسته بود با 146 رای عضو این شورا شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا
    مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel

  2. بحث لیاقت که اینا ندارند و فقط زبانشون جلوی مردم درازه

  3. مگه تو ایران اصلا اینترنتی وجود داره؟؟؟ به این میگن فیل.تر نت نه اینترنت

  4. بدتر هَم میشه..