واردات خودرو توسط خودروسازان

وزیر صمت، واردات خودرو توسط خودروسازان داخلی را تایید کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت خودروسازان داخلی از جمله ایران خودرو و سایپا اگر شرایط مورد نیاز را داشته باشند می‌توانند فرایند واردات خودرو را انجام دهند.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات ماشین گفت برای واردات باید چند شرط رعایت شود؛ نخست این که باید نمایندگی پس از فروش خودرو در کشور وجود داشته باشد، نمایندگی رسمی خودروساز خارجی در کشور دایر شود و می‌بایست فناوری خودروهای وارداتی نیز به کشور انتقال پیدا کند.

تایید واردات خودرو توسط خودروسازان داخلی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بیان کرد از این رو هر شرکتی از جمله ایران خودرو و سایپا که بتواند این شرایط رعایت کند برای واردات ماشین با مشکلی مواجه نخواهند شد.

فاطمی امین در پاسخ به این پرسش که آیا واردات ماشین از سوی ایران خودرو و سایپا به تولید ملی آسیب نخواهد رساند گفت واردات برای تعادل میان عرضه و تقاضا در دستور کار قرار گرفت است. در واقع هرچند تولید ماشین نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده، اما همچنان میان آنها فاصله وجود دارد که با واردات می‌توان آن را رفع کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد در حال حاضر ماشین اقتصادی با کیفیتی در سبد محصولات داخلی وجود ندارد. البته خودروسازان محصولاتی را برای آینده در نظر گرفته‌اند، اما در حال حاضر با مشکل مواجه هستیم و به همین دلیل واردات ماشین که اولویت آن با خودروهای اقتصادی است می‌تواند به خوبی به نیاز بازار پاسخ دهد.