اکشن مود در دوربین آیفون ۱۴

با قابلیت اکشن مود در دوربین آیفون ۱۴ و نحوه استفاده از آن آشنا شوید

اپل همراه گوشی‌های سری آیفون ۱۴ از یک قابلیت جدید برای لرزشگیر دوربین به نام اکشن مود – Action Mode رونمایی کرد. اما این حالت چگونه کار می‌کند؟

اپل در رویداد ماه سپتامبر خودش از یک قابلیت لرزشگیر ویدیو دیجیتالی جدید برای گوشی‌های سری آیفون ۱۴ خودش به نام Action Mode رونمایی کرد. ویدیوهای تبلیغاتی به نمایش درآمده از عملکرد خوب و روان قابلیت اکشن مود دوربین آیفون ۱۴ خبر می‌دهند؛ ولی ما اینجا با چند نمونه واقعی آن را بررسی می‌کنیم.

اما اساساً حالت اکشن مود چیست؟ اپل می‌گوید این قابلیت با هدف بهبود لرزش‌ها، تکان خوردن و حرکات ناخواسته هنگام فیلمبرداری طراحی شده است. این گزینه در اپلیکیشن دوربین گوشی‌های جدید اپل و در گوشه سمت چپ صفحه هنگام رفتن به حالت فیلمبرداری دیده می‌شود.

اکشن مود در دوربین آیفون ۱۴

اپل در توصیف این ویژگی می‌گوید:

آن از سنسور کامل با اسکنر بیشتر و تصحیح پیشرفته استفاده می‌کند تا هنگام فیلمبرداری، پایداری باورنکردنی را تجربه کنید. فقط باید آن را روشن کنید تا ویدیوها بدون حمل هیچگونه وسیله جانبی اضافه‌تری مثل گیمبال، عالی و روان به نظر برسند. آن حتی از Dolby Atmos HDR هم پشتیبانی می‌کند.

حالت Action Mode می‌تواند با وضوح 2.8K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. علاوه بر این از HDR همراه Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند تا اطمینان حاصل کند کیفیت ویدیو بی‌نقص است.

عملکرد اکشن مود آیفون ۱۴ در دنیای واقعی

در زیر چند نمونه ویدیوی ضبط شده با حالت اکشن مود آیفون را می‌توانید ببینید. اولین ویدیو، یک قدم زدن ساده است.

سمت راست Action Mode روشن / سمت چپ خاموش

هر دو ویدیو با زوم ۱ برابری گرفته شده است و همانطور که می‌بینید، Action Mode به عنوان بخشی از نرم افزار لرزشگیر دوربین، برش قابل توجهی در نمای زاویه باز دوربین ایجاد می‌کند. در این مورد، شما می‌توانید کاهش جزئی لرزش هنگام حرکت را مشاهده کنید. اما وقتی هنگام دویدن با این حالت فیلمبرداری کنید، متوجه کاهش چشمگیر لرزش خواهید شد.

به جز کراپ کردن و حداکثر کیفیت فیلمبرداری 2.8K با حالت اکشن مود آیفون ۱۴، یکی از بزرگ‌ترین معایب آن نیاز به میزان بسیار زیادی نور برای کار کردن است. علت آن هم ابعاد کوچک سنسور واید ۱/۲.۵۵ اینچی آیفون ۱۴ پرو است که در مدل‌های معمولی آیفون حتی کوچک‌تر هم می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*