هاچ بک TF21‌

خودرو هاچ بک TF21‌ ایران خودرو، جانشین پژو 206 چه زمانی معرفی می‌شود؟

مراحل توسعه خودرو هاچ بک TF21‌ ایران خودرو به عنوان جانشین مستقیم پژو 206 اخیرا به پایان رسید؛ اما این خودرو چه زمانی معرفی خواهد شد؟

گروه صنعتی ایران خودرو برای اولین بار در خرداد 1401 از خودروی TF21 در قالب چند طرح اولیه پرده برداشت. این خودرو قرار بود در اواخر تابستان سال جاری به شکل رسمی معرفی شود، اما ایران خودرو زمان معرفی آن را به تعویق انداخت. در همین راستا به تازگی مدیرعامل این گروه خودروسازی به این پرسش که TF21‌ به عنوان جانشین پژو 206 چه زمانی معرفی خواهد شد پاسخ داد.

زمان معرفی خودرو هاچ بک TF21‌ ایران خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اخیرا در مراسم توقف تولید سمند و پژو 405 اعلام کرد هاچ بک TF21‌ طی روزهای آینده به شکل عمومی رونمایی خواهد شد. این خودرو بر پایه پلتفرم پژو 206 و توسط طراحان ایرانی توسعه پیدا کرده است.

هاچ بک TF21‌

جانشین پژو 206 در ردیف محصولات رده B قرار می‌گیرد که طی سال آینده به عنوان جانشین مستقیم پژو 206 به بازار عرضه خواهد شد. ایران خودرو قصد دارد آن را در تیپ‌های مختلف در بازار به فروش برساند؛ مدل پایه این خودرو به یک پیشرانه TU3A و گیربکس 5 سرعته دستی مجهز خواهد بود. همچنین نسخه فول آپشن این خودرو نیز قرار است با موتور 3F ایپکو و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک روانه بازار شود.