قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴

قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴، ترن هوایی را اشتباهی به پلیس تصادف گزارش کرد!

اینطور به نظر می‌رسد که تشخیص تصادف آیفون ۱۴ یا Crash Detection خیلی هم دقیق نیست. ظاهراً بازی با ترن هوایی را یک تصادف خودرو گزارش کرده است.

تصرف کنید که در حال لذت بردن از ترن هوایی در شهر بازی هستید، ناگهان گوشی شما آن را به عنوان یک تصادف خودرو به پلیس گزارش می‌کند! این اتفاقی است که برای چند تا از کاربران آیفون ۱۴ رخ داده است. به گزارش وال استریت ژورنال، قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ اپل گاهی اوقات تشخیص‌های اشتباهی انجام می‌دهد.

یکی از این گزارش‌های اشتباه از طرف گوشی آیفون ۱۴ پرو سارا وایت ۳۹ ساله که در حال بازی با ترن هوایی در یک شهر بازی بوده به پلیس ارسال شده است. ظاهراً ترن در حال حرکت با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده که به یک باره آیفون داخل جیب او صحنه را به عنوان یک تصادف رانندگی تشخیص داده است.

دردسر تشخیص تصادف آیفون ۱۴ برای مراکز اورژانس

بعد از پیاده شدن از ترن متوجه شده که چندین تماس از دست رفته و پیام صوتی از سوی نهادهای اورژانسی با او گرفته شده تا از سلامت حال او اطمینان پیدا کنند. اما وقتی هیچ یک از این تماس‌ها پاسخ داده نشده، اورژانس به صورت خودکار تیمی را برای بررسی صحنه تصادف اعزام می‌کند! این خانم جوان که متوجه وضعیت می‌شود، با اورژانس تماس می‌گیرد و می‌گوید که هیچ اتفاقی برای او نیفتاده و سیستم تشخیص تصادف آیفون ۱۴ پرو او اتفاقی فعال شده است.

قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴

شاید این حادثه خنده‌دار به نظر برسد، اما باعث اتلاف وقت ارزشمند امدادگران اورژانسی شده است. و از آنجایی که قابلیت Crash Detection آیفون‌های اپل به مخاطبان اورژانسی از پیش تعیین شده شما هم پیغامی را می‌فرستد، یک گزارش نادرست می‌تواند باعث نگرانی و اضطراب اعضای خانواده‌تان هم شود.

وال استریت ژورنال می‌گوید این اولین باری نیست که آیفون ۱۴ گزارش اشتباهی تصادف داده است. پیش از این نیز شش آیفون دیگر در تشخیص تصادف عجولانه عمل کرده‌اند. هنوز تعداد این گزارش‌ها زیاد نیست، اما به نظر می‌رسد با توجه به گسترش عرضه گوشی‌های جدید اپل در بازار، باید منتظر افزایش تعداد این گزارش‌های اشتباهی باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*