سایت ارتباطی روستایی ایرانسل

ایرانسل پنج سایت ارتباطی روستایی جدید را در استان خراسان جنوبی افتتاح کرد

ایرانسل به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و با حضور استاندار خراسان جنوبی، پنج سایت ارتباطی روستایی جدید را در روستاهای این استان کشورمان افتتاح کرد.

روابط عمومی ایرانسل اعلام کرد به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در شانزدهم مهرماه، مراسمی با حضور جواد قناعت (استاندار خراسان جنوبی)، علی فاضلی (فرماندار شهرستان بیرجند)، مصطفی بهی (مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی) و همچنین تعدادی از مدیران استانی و محلی برگزار شد. در جریان این مراسم، سایت ارتباطی روستایی جدید ایرانسل در روستای علی آباد لوله در شهرستان بیرجند به نمایندگی از پنج سایت ارتباطی روستایی این اپراتور تلفن همراه در استان خراسان جنوبی به طور رسمی افتتاح شد.

ایرانسل این پنج سایت ارتباطی جدید را با سرمایه حدود 150 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسانده است. این سایت‌های ارتباطی در روستاهای علی آباد لوله از دهستان باقران شهرستان بیرجند، علی آباد از دهستان مومن‌آباد شهرستان سربیشه، ولی آباد از دهستان زیرکوه شهرستان زیرکوه، حسن آباد از دهستان سده شهرستان قائنات و حسین آباد از دهستان باقران شهرستان بیرجند افتتاح شده‌اند. با افتتاح این سایت های ارتباطی روستایی جدید ایرانسل، حدود 3500 نفر از ساکنان این روستاها می‌توانند به اینترنت پرسرعت تلفن همراه ایرانسل و همچنین شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته باشند.

پیشتازی ایرانسل در توسعه سایت های ارتباطی روستایی

دسترسی ساکنان مناطق روستایی به زیرساخت پرسرعت ارتباطی ایرانسل می‌تواند نقش بزرگی در کاهش شکاف دیجیتال و کمک به توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان در این مناطق داشته باشد. ایرانسل به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و اپراتور پیشتاز در توسعه‌ی اینترنت پرسرعت روستایی، در سال‌های گذشته موفق شده نقش پررنگی در ایجاد دسترسی ساکنان روستاهای بالای بیست خانوار کشور به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات داشته باشد. این اتفاق به خصوص در استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان به چشم آمده است.

سایت ارتباطی روستایی ایرانسل

آخرین گزارش دوره‌ای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا در صفحه اینستاگرامی دکتر عیسی زارع پور، منتشر شد که بر اساس آن در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال، از مجموع 70 روستای بالای 20 خانوار در 13 استان، ایرانسل دسترسی 37 روستا را به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت خود برقرار کرده است. علاوه بر این، گزارش پیشین اینستاگرامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آمار اقدامات توسعه روستایی اپراتورهای ارتباطی در فروردین 1401، حاکی از آن است که ایرانسل اپراتور پیشتاز توسعه ارتباطات روستایی بوده و از مجموع 36 روستا در 11 استان، دسترسی 25 روستا به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کرده است.

در روز سوم بهمن 1400 هم دکتر عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان آیین رونمایی از اتصال هزار روستای بالای بیست خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات از دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و همچنین مجموعه کارکنان این اپراتور برای راه‌اندازی ارتباطات روستایی تشکر کرده بود. وزیر ارتباطات در این باره گفت زحمت اصلی در برقراری دسترسی روستاییان عزیز به اینترنت پرسرعت را این عزیزان می‌کشند. در این مراسم، سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در شهرک غدیر دهستان سیاخ دارنگون در استان فارس به نمایندگی از 250 سایت ارتباطی روستایی ایرانسل به بهره‌برداری رسید. به این ترتیب امکان دسترسی اهالی این روستا به اینترنت پرسرعت با فناوری LTE-Pro فراهم شد.

در اولین گزارش وزیر ارتباطات از اقدامات اپراتورها در توسعه ارتباطات روستایی که در دی‌ماه سال گذشته منتشر شده بود هم ایرانسل به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های نسل پنجم اینترنت در ایران، دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای اهالی 14 روستا در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس از مجموع 32 روستا در سراسر کشور فراهم کرد تا پیشتاز توسعه ارتباطات روستایی در کشورمان باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*