خودروهای وارداتی

خودروهای وارداتی بازار ایران با نرخ دلار 100 هزار تومانی فروخته می‌شوند

بررسی‌ها حاکی از آن است که خودروهای وارداتی بازار ایران با نرخ دلار بیش از 100 هزار تومان به فروش می‌رسند. در ادامه قیمت برخی از خودروهای خارجی پرفروش بازار ایران را بررسی خواهیم کرد.

ممنوعیت واردات خودرو که از سال 1397 به اجرا رسیده به همراه نوسانات نرخ ارز باعث شده تا قیمت بسیاری از خودروهای خارجی در بازار ایران به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهند خودروهای وارداتی پرفروش بازار ایران با نرخ دلار بیش از 100 هزار تومانی به فروش می‌رسند.

فروش خودروهای وارداتی با دلار 100 هزار تومانی

خودروهای وارداتی

مقایسه قیمت جهانی خودروهای وارداتی با قیمت دلاری در بازار ایران نشان می‌دهد میان آنها اختلاف‌های نجومی وجود دارد. در واقع برخی از خودروهای پرفروش خارجی در بازار ایران مانند هیوندای سانتافه مدل 2017 با دلار بیش از 100 هزار تومانی به فروش می‌رسند. در ادامه قیمت برخی از خودروهای خارجی پرفروش بازار ایران را بررسی خواهیم کرد.

بررسی قیمت هیوندای سانتافه

خودروهای وارداتی

هیوندای سانتافه به عنوان یکی از موفق‌ترین خودروهای وارداتی در بازار ایران محسوب می‌شود. این شاسی بلند کره‌ای در نسل سوم خود توانست لقب پرفروش‌ترین محصول هیوندای را در بازار ایران از آن خود کند. این خودرو با مزایایی چون عرضه بسیار گسترده، دسترسی آسان به خدمات و قطعات، طراحی جذاب و عامه‌پسند به همراه امکانات متنوع توانسته نگاه بسیاری را به خود جلب کند.

هیوندای سانتافه مدل 2017 در حال حاضر با قیمت حدود 3 میلیارد و 900 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که با در نظر گرفتن دلار 33 هزار تومان قیمت آن به 118 هزار دلار می‌رسد. این شاسی بلند کره‌ای در حالی در بازار ایران با قیمت 118 هزار دلار خرید و فروش می‌شود که قیمت جهانی آن حدود 32 هزار دلار است. در واقع مشتریان در بازار ایران هیوندای سانتافه را با دلاری به ارزش 122 هزار تومان خریداری می‌کنند.

بررسی قیمت رنو کولیوس

خودروهای وارداتی

رنو کولیوس به عنوان یکی دیگر از خودروهای وارداتی پرفروش بازار ایران به شمار می‌رود. این خودرو که در مدل 2018 توانست در بازار ایران مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار بگیرد در حال حاضر با قیمت حدود 3 میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.

در واقع با در نظر گرفتن دلار 33 هزار تومانی قیمت این خودرو به 90 هزار دلار در ایران خواهد رسید. رنو کولیوس در حالی در بازار ایران با قیمت 90 هزار دلار دلار به فروش می‌رسد که قیمت جهانی آن حدود 28 دلار است. در واقع مشتریان ایرانی این شاسی بلند فرانسوی را در بازار ایران با دلار 111 هزار تومانی خریداری می‌کنند.

بررسی قیمت کیا اپتیما

کیا اپتیما

کیا اپتیما به عنوان یکی دیگر از خودروهای وارداتی پرفروش بازار ایران در مدل 2017 با قیمت حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد. با احتساب دلار 33 هزار تومانی قیمت آن در بازار ایران حدود 74 هزار دلار خواهد بود.

این در حالی است که قیمت اپتیما در بازارهای جهانی حدود 20 هزار دلار است؛ یعنی این خودرو 3.5 برابر گران‌تر از قیمت جهانی خود در بازار ایران به فروش می‌رسد و مشتریان ایرانی این خودرو را با دلار 129 هزار تومانی خریداری می‌کنند.

تویوتا راوفور

تویوتا راوفور

تویوتا راوفور نیز در بازار ایران محبوبیت زیادی دارد و توانسته آمار فروش بالایی را پس از ورود به کشورمان به ثبت برساند. این خودرو در مدل 2018 با قیمت حدود 3 میلیارد و 800 میلیون تومان خرید و فروش می‌رسد که با احتساب دلار 33 هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار حدود 114 هزار دلار برآورد می‌شود.

در حالی که قیمت آن در بازارهای جهانی حدود 26 هزار دلار است. در واقع مشتریان ایرانی این خودرو را با دلار 144 هزار تومانی خریداری می‌کنند که یک رکورد عجیب در بین خودروهای وارداتی پرفروش به شمار می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*