هک شبکه خبر

هکرها چگونه شبکه خبر را هک کردند؟

یک منبع آگاه در سازمان صدا و سیما در خصوص نحوه هک شبکه خبر اعلام کرد هکرها پلی اوت این شبکه را هک کردند.

شب شنبه 16 مهر 1401 در اخبار ساعت 21 شبکه خبر یک فایل آلوده پخش شد که حواشی زیادی را به همراه داشت. البته پس از مدت کوتاهی مسئولان مربوطه از هک این شبکه خبر دادند، اما تاکنون به شکل رسمی در خصوص نحوه هک این شبکه جزئیاتی منتشر نشده است. به تازگی یک منبع آگاه در سازمان صدا و سیما عنوان کرد هکرها پلی اوت شبکه‌ی خبر را هک کردند.

جزئیات هک شبکه خبر توسط هکرها

این منبع آگاه در سازمان صدا و سیما عنوان کرد بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که پخش فایل آلوده در اخبار ساعت 21 به دلیل هک پلی اوت شبکه خبر بوده است. وی افزود برخی خبرسازی‌ها و شایعات منتشر شده با اکانت‌های سازمانی قصد دارند مدیریت سازمان صداوسیما را تضعیف کنند.

این منبع آگاه در ادامه به هک 7 بهمن 1400 اشاره کرد و گفت پس از این اتفاق هیچ‌یک از نهادهای مسئول حتی یک ریال را به ایمن‌سازی شبکه سازمان اختصاص ندادند. وی افزود بررسی‌های فارنزیک هک سال قبل نشان داد مهاجم از خرداد 1400 در شبکه سازمان حضور داشته و البته فرایند ایمن‌سازی شبکه‌های سیما نیز موفق بوده، اما شبکه خبر به واسطه ماهیت خبری خود از دسترسی‌های ویژه‌ای برخوردار بوده که پس از این اتفاق فرایند ایمن‌سازی آن در حال انجام است.