خانه های بادی بر روی ماه

خانه های بادی بر روی ماه ؛ طرحی جاه طلبانه برای زندگی در قمر زمین

یک متخصص سازه‌های بادی، طرح جدیدی برای زندگی در قمر زمین ارائه کرده است. در ادامه با چشم‌انداز آینده بشر؛ خانه های بادی بر روی ماه آشنا شوید.

متخصصان همواره با طرح‌های خود به محقق شدن رویای بشر برای زندگی در سیارات دیگر کمک می‌کنند. اخیرا یک متخصص سازه‌های بادی،‌ طرح جدیدی برای زندگی در ماه ارائه کرده است. آیا زندگی در خانه های بادی بر روی ماه امکان پذیر خواهد بود؟ در ادامه با ویژگی این خانه‌ها آشنا شوید.

چشم‌انداز آینده ؛ خانه های بادی بر روی ماه

در زیر تصویری از خانه های بادی بر روی ماه را مشاهده می‌کنید. این خانه‌ها در نزدیکی قطب‌های ماه در مناطقی با نور تقریباً دائمی خورشید قرار خواهند گرفت. درون خانه‌های به شکل دونات، گلخانه‌هایی وجود دارد. آینه‌هایی که در بالای هر خانه قرار داده می‌شوند، نور خورشید را به گلخانه‌ها منعکس می‌کنند.

خانه های بادی بر روی ماه

یک متخصص سازه‌های بادی در اتریش (Pneumocell) براساس سازه‌های فوق سبک پیش ساخته، یک مطالعه سیستمی از خانه‌های بادی بر روی ماه انجام داد. براساس مطالعات، این خانه‌ها پس از باد شدن با هدف محافظت در برابر تشعشعات و ریزشهاب‌ سنگ‌ها، ۴ تا ۵ متر زیر سطح ماه مدفون خواهند شد.

همچنین یک پایه برای نگه داشتن آینه در بالای هر خانه نصب خواهد شد. این پایه به گونه‌ای قابل چرخش طراحی شده است تا خورشید را در سراسر آسمان دنبال کند. سپس نور خورشید از آینه و از طریق یک دهانه مصنوعی به سمت پایین هدایت خواهد شد تا از یک آینه مخروطی شکل دیگر به گلخانه اطراف منعکس شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*