قیمت بیت کوین

آیا قیمت بیت کوین سال 2023 دوباره رشد خواهد کرد؟

سال 2022 برای بازار ارزهای دیجیتال و خصوصا بیت کوین خوب نبود. آیا در سال 2023 قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت یا خیر؟

اواخر سال 2021 و حتی سال 2022 برای بازار ارزهای دیجیتال خوشایند نبود و نتوانست اهداف و آرزوهای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را برآورده کند. پادشاه ارزهای دیجیتال از قیمت 60 هزار دلاری تا زیر 25 هزار دلار سقوط کرد و اخبار ضد و نقیضی پیرامون آن منتشر شد که دامنه ضرر و زیان هولدرهای این رمزارز را گسترده‌تر کرد.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2023

حالا با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال جاری میلادی این سوال مطرح می‌شود که آیا امیدی به رشد بیت کوین در سال 2023 هست یا خیر؟ یکی از مدیران اجرایی شرکت‌های فناوری تأکید کرده در سال آینده میلادی بیت کوین رشد بعدی خود را آغاز خواهد کرد؛ اما آیا این پیش بینی درست است؟

قیمت بیت کوین

عده‌ای از کارشناسان بازار کریپتو از جمله هانتر هورسلی معتقدند که هم‌اکنون بهترین زمان برای خرید بیت کوین است؛ چرا که تا کف تاریخی خود پایین آمده و شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد. هورسلی مدیرعامل شرکت بیت وایز است و باور دارد در بازار نزولی بیت کوین می‌توان سود خوبی به دست آورد، چرا که سرمایه‌گذاران چنین رفتاری دارند.

بر اساس تخمین و پیش‌بینی هانتر هورسلی، از سال 2023 روند صعودی شاه ارز دیجیتال بازار کریپتو آغاز می‌شود و همچنین اعلام کرده از مدت‌ها قبل مشتریان بیت وایز تمایل و علاقه به خرید آن نشان داده‌اند. الگوی تاریخی که هورسلی از آن صحبت می‌کند به صورت دوره‌های چهار ساله هستند و روندهای صعودی نیز پس از روندهای نزولی می‌آیند. با چنین الگویی هورسلی معتقد است روند صعودی بعدی از سال آینده شروع خواهد شد. او معتقد است:

در سال 2014 ارزش بازار تقریبا 60 درصد و در سال 2018 به میزان 70 درصد کاهش یافت و امسال بدیهی است که بازار حدود 60 درصد کاهش یابد و بر اساس روند تاریخی ذکر شده انتظار می‌رود که سال آینده چرخه جدیدی را آغاز کنیم.

مدیر اجرایی شرکت بیت وایز خاطرنشان کرد مشتریان این کمپانی در حال حاضر علاقه زیادی به صنعت کریپتو پیدا کرده و در صدد هستند مجددا در این بازار سرمایه گذاری کنند و به نظر وی چنین افرادی شانس بیشتری برای کسب سود دارند؛ زیرا قیمت‌ها نسبت به سال گذشته پایین‌تر است.

قیمت بیت کوین

با محاسبات هورسلی سال جاری باید به سمت نزولی شدن حرکت می‌کرد. وی شاهد این بوده که علاقه مشتریان برای سرمایه‌گذاری بیشتر شده و پس‌زمینه فکری مشتریان احتمالا این است که هر چهار سال یک مرتبه بازار دچار روند نزولی شدیدی مثل امسال شود؛ چرا که فرصت‌های زیادی در بازارهای نزولی وجود دارند که می‌توانند افراد را ثروتمند کنند.

در حال حاضر متخصصان زیادی بر این عقیده استوار هستند که باید در زمان بحران سرمایه‌گذاری کرد. واقعیت نهفته در پس بازار این است که روزی به ناگاه اوضاع بد می‌شود و سرمایه‌گذاران از ترس و وحشت از دست دادن سرمایه به ضرر خود دامن می‌زنند؛ ولی هنگامی که اوضاع سر و سامان می‌گیرد و آرام می‌شود، اهداف قبلی زودتر محقق خواهد شد. برای مثال بیت کوین در زمان بحران پاندمی کرونا را به خاطر آورید! آن زمان این رمزارز تنها 5000 دلار قیمت داشت، ولی بعد از آن تا 70 هزار دلار رشد کرد.

به عقیده رابرت کیوساکی، نویسنده موفق بازارهای مالی، مردم می‌بایست در مواقع بحران قسمتی از سرمایه خود را روی پادشاه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. کیوساکی همچنین ادعا کرد چند دلیل باعث شده تا سرمایه‌گذاران بیشتری جذب بیت کوین شوند که عبارتند از: تورم تاریک، کاهش قدرت دلار آمریکا و رکود اقتصادی آتی.

قیمت بیت کوین

از دیگر افرادی که روند نزولی بیت کوین را به چشم یک سرمایه گذاری پرسود ترسیم کردند می‌توان به مایکل سیلور اشاره کرد. وقتی بیت کوین در آستانه 20 هزار دلار بود، سیلور پیشنهاد داد مردم بیت کوین بخرند. او همچنین در بیانیه‌ای به سایر کشورهای جهان اعلام کرد که برای حفظ ارزش پول خود به سمت خرید و نگهداری این ارز دیجیتال بروند.

ارزش کل بازار جهانی رمزارزها 916 میلیارد دلار تخمین زده شده و این رقم نسبت به روز گذشته حدود 0.42 درصد کاهش یافته است. از این مقدار حدود 40 درصد از آنِ بیت کوین است که تنها در یک روز حدود 0.03 درصد از ارزش آن کاسته شد. علاوه بر این حجم کل بازار ارزهای دیجیتال طی یک شبانه‌روز گذشته نزدیک به 1.15 میلیارد دلار بوده که حدود 98 درصد کاهش یافته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*