خسارت قطعی اینترنت

اعداد و ارقام ترسناک خسارت قطعی اینترنت به کسب و کارهای ایرانی

هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در نشست اخیر خود خسارت ناشی از قطعی اینترنت به کسب و کارهای ایرانی را بررسی کردند؛ اما این محدودیت‌ها به چه میزان به کسب و کارها خسارت وارد کرده است؟

اخیرا در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با حضور فعالان اقتصادی موضوع آسیب قطعی اینترنت و فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی به کسب و کارهای ایرانی مورد بررسی قرار گرفت که بررسی‌ها حاکی از آن است قطعی اینترنت و عدم دسترسی به پلتفرم‌های محبوب باعث شده به شکل مستقیم و غیر مستقیم هزاران میلیارد تومان خسارت به کسب و کارهای ایرانی وارد شود.

خسارت قطعی اینترنت به کسب و کارهای ایرانی

مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران در همین رابطه بیان کرد حدود 500 تا 700 هزار کسب و کار دیجیتالی در پلتفرم‌های اینترنتی فعالیت دارند که به دلیل محدودیت‌هایی که اعمال شده تمام آنها با مشکل شدیدی مواجه شدند. همچنین این کسب‌وکارها از اشتغال‌های بالایی نیز برخوردار بودند. وی افزود اکثر صاحبان این کسب‌وکارها جوانان و اقشار ضعیف روستایی و شهری هستند که عدم رفع این محدودیت‌ها به اقتصاد و کسب‌وکار آنها ضربه شدیدی را وارد خواهد کرد.

قطعی اینترنت

فرزین فردیس، رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران نیز بیان کرد طبق بررسی‌ها طی یک ماه اخیر قطعی اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی محبوب به شکل مستقیم حدود 35 هزار میلیارد تومان به اقتصاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات آسیب رسانده است.

وی افزود این در حالی است که آمار سال قبل بانک مرکزی نشان می‌دهد این بخش در تولید ناخالص ملی سهم 3.3 درصدی داشت. ضمن این که این محدودیت‌ها به شکل غیر مستقیم حدود 45 هزار میلیارد تومان به کسب‌وکارهای خارج از صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات که از خدمات این بخش بهره می‌برند نیز آسیب رسانده است.

قطعی اینترنت

رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در ادامه از احتمال افزایش تعدیل نیروی متخصص ابراز نگرانی کرد و گفت رصدخانه مهاجرت ایرانی با انجام تحقیقی از حدود 6 هزار مدیر ارشد و میانی در بخش خصوصی اعلام کرد میل مهاجرت بیش از 70 درصد از مدیران بنگاه‌های اقتصادی به زیاد یا خیلی زیاد رسیده است.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به کاهش 50 تا 70 درصد تراکنش‌های پرداخت‌یارها طی ماه گذشته عنوان کرد حدود 500 هزار تا 700 هزار فروشگاه اینستاگرامی در کشور فعالیت دارند که به واسطه آن حدود 1 میلیون نفر به شکل مستقیم و حدود 9 میلیون نفر نیز به شکل غیر مستقیم از آنها درآمد کسب می‌کردند که طی این مدت فعالیت تمام آنها با اختلال شدید مواجه شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. حدود یک میلیارد و سیصد و خورده ای دلار

  2. ببخشید. ببخشید…. معذرت میخوام… به. چ َ پشونَم… مهم نیست.. اگه مهم بوووود…..

  3. چه قدر نماینده مجلس باید بی عقل باشه و نفهمه مردم ندارند نون بخورند

    نماینده مجلس ماهی 250 میلیون حقوق می گیرند و ماهی 1 میلیارد پاداش و مزایا دارند و مردم فلک زده برای روزی 125 هزار تومن دارند میرن باغ های میوه تا میوه بچینند، کارگر هم روزی 300 هزار تومن براش اصلا کار نیست! یعنی 300 هزار تومن مزدش هست ولی هیچ کس بهش کار نمیده!

    فقط دلم برای اون بی شعوری می سوزه که میره رای خودش رو می فروشه تا اندازه یک روز کارگری درآمد داشته باشه! بعدش 1 سال بی کار باشه!!!

    خب احمق رای خودت رو نفروش و به کسی هم رای نده!