کسب و کارهای اینستاگرامی

معاون وزارت صمت: کسب و کارهای اینستاگرامی فقط 3 درصد تجارت الکترونیک کشور هستند

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت بر خلاف آمارهایی که منتشر شده، کسب و کارهای اینستاگرامی فقط 3 درصد تجارت الکترونیک کشور هستند.

علیرضا شاه‌میرزایی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که متاسفانه برخی افراد در خصوص میزان کسب‌وکارهای تعطیل شده آمارهای اشتباهی را منتشر می‌کنند، گفت این آمارها هیچ پایه و اساسی ندارند. ضمن این که از طرف دیگر برخی در خصوص مشکلات کسب‌وکارها ساده‌انگاری می‌کنند و راه‌حل‌های سطحی ارائه می‌دهند که کار هر دو طرف اشتباه است.

سهم اندک کسب و کارهای اینستاگرامی از تجارت الکترونیک

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفته‌های خود با اشاره به این که میزان فروش تجارت الکترونیک و کسب و کار مجازی در کشور در سال حدود 1300 هزار میلیارد تومان است، گفت تجارت الکترونیک صدها زیرشاخه داشته و کسب و کارهای اینستاگرامی فقط 3 درصد تجارت الکترونیک کشور هستند. همچنین از افرادی که برخی آمارهای غیر واقعی را منتشر می‌کنند درخواست کردیم تا بگویند آمار بیکاری و تعطیلی کسب‌وکارها را چگونه محاسبه کردند، اما پاسخی ندادند.

شاه‌میرزایی در ادامه از ساده‌انگاری و پاک کردن صورت مسئله انتقاد کرد و گفت در طرف مقابل برخی افراد قصد دارند مسئله را کوچک نشان دهند و بگویند هیچ مشکلی وجود ندارد. این در حالی است که مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد و با راهکارهای ساده نمی‌توان کسب‌وکارها را به استفاده از پلتفرم‌های داخلی ترغیب کرد. در واقع برای این که پلتفرم‌های داخلی آماده میزبانی از کسب‌وکارها شوند باید کمبودهای فنی آنها برطرف شوند و از لحاظ جذابیت فرهنگی و اجتماعی نیز ارتقا پیدا کنند.