فروش حشیش و ماریجوانا در پمپ بنزین های آمریکا

پمپ بنزین های آمریکا اکنون حشیش هم می‌فروشند، آن هم قانونی!

به زودی فروش قانونی حشیش در پمپ بنزین های فلوریدای آمریکا آغاز می‌شود. این پروژه قدمی بزرگ در مسیر قانونی‌سازی کانابیس یا ماریجوانا است.

قرار است از سال 2023 برخی از فروشگاه‌های مشخص «سرکیل کی» (Circle K) در ایالت فلوریدای ایالات متحده آمریکا شروع به فروش حشیش کنند. به گزارش بلومبرگ، شرکت تولیدکننده کانابیس یا شاهدانه «گرین تامب اینداستریز» (Green Thumb Industries) و مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواربار سیرکل کی با حدود 6 هزار فروشگاه در 40 ایالت، قراردادی را جهت فروش قانونی ماریجوانا در فلوریدا امضا کرده‌اند. شروع کار با 10 عدد از مجموع 600 فروشگاه سرکیل کی در این ایالت خواهد بود.

فروش حشیش در پمپ بنزین‌های سیرکل کی تازه بخشی از مسیری است که آمریکا سال‌ها قبل آن را آغاز کرد. طی ده سال گذشته عرضه قانونی کانابیس به آرامی اما به طور پیوسته رو به جلو رفته و کلرادو و واشینگتن اولین ایالت‌هایی بودند که کانابیس را به قصد مصرف تفریحی در سال 2012 قانونی اعلام کردند. حالا 19 و 39 ایالت به ترتیب استفاده تفریحی و درمانی کانابیس را قانونی کرده‌اند و گفتنی است که در مقطع کنونی فلوریدا جزو ایالت‌هایی است که کانابیس را فقط برای استفاده درمانی مجاز می‌داند.

فروش حشیش و ماریجوانا در پمپ بنزین های آمریکا

هرچه بیشتر به جلو می‌رویم، کانابیس، شاهدانه یا ماریجوانا در آمریکا بیشتر مورد حمایت عمومی قرار می‌گیرد. رئیس جمهور آمریکا جو بایدن این ماه تمام حکم‌های مربوط به نگهداری ماریجوانا برای مصرف شخصی را بخشید و 5 ایالت هم در انتخابات نوامبر درباره قانونی‌سازی کانابیس تصمیم می‌گیرند. با این حال، این صنعت نوپا همچنان در فرایند تکامل و زیر ذره‌بین قرار دارد و فروش کانابیس هم عملاً فقط به داروخانه‌های سراسر آمریکا محدود شده است.

قرارداد سیرکل کی با شرکت گرین تامب برای فروش حشیش در پمپ بنزین‌ها در کنار سایر محصولات دارای محدودیت سنی نظیر الکل و تنابکو، قدم رو به جلوی چشمگیری برای این صنعت به شمار می‌رود. «بن کولر» (Ben Kovler)، مدیرعامل گرین تامب به بلومبرگ اعلام کرده است که با ادغام ماریجوانا با محصولات مصرفی معمولی، همچنان پیگیر عادی‌سازی آن خواهند شد.