برجک رپید فایر

سلاح ضد پهپاد رپید فایر آمریکا و فرانسه، هر پهپادی را به کام مرگ می‌فرستد

سلاح ضد پهپاد رپید فایر، محصول مشترک شرکت‌های دفاعی آمریکا و فرانسه است که برای مقابله و خنثی کردن حملات پهپادی در سریع‌ترین زمان کاربرد دارد.

شرکت‌های دفاعی آمریکا و فرانسه، از جدیدترین برجک اسلحه خودران خود به نام رپید فایر به عنوان یک سلاح ضد پهپاد در خلال نمایشگاه دفاع دریایی Euronaval 2022 در پاریس رونمایی کردند. این برجک که حاصل تلاش مشترک دو شرکت Nexter و Thales است، بر اساس بیانیه مطبوعاتی که توسط شرکت دفاعی Nexter منتشر شده، برای مقابله با تهدیدات رو به رشد سطح پایین، در نزدیکی سطح زمین و هوا ساخته شده است.

برجک اسلحه رپید فایر که برای محافظت از سکوها در برابر تهدیدات هوایی سطح پایین، از جمله پهپادها طراحی شده است، یکی از معدود سیستم‌های پدافند هوایی است که می‌تواند به طور مستقل و خودکار هر تهدیدی را با استفاده از داده‌های تعیین هدف ارائه شده توسط سیستم مدیریت رزمی، به دست آورده و شناسایی و نابود کند.

این سیستم با یک قفسه آماده از 140 گلوله، با قابلیت رهگیری 30 هدف، قدرت شلیک موثری را در برابر پهپادها به صورت انفرادی و دسته‌ای ارائه می‌کند و از سایش‌های احتمالی موشک‌های زمین به هوا در صورت حملات متراکم جلوگیری می‌کند. برجک اسلحه سازه‌ای است با قابلیت چرخش که انواع سلاح‌ها به ویژه آن دسته که در تانک‌ها و کشتی‌ها جنگی استفاده می‌شوند بر روی آن قرار می‌گیرند.

سلاح ضد پهپاد رپید فایر

اسلحه برجک رپید فایر

شرکت آمریکایی تولید سلاح Thales مدعی شده که به لطف اتصال میان سیستم کنترل آتش و برجک و در نهایت از طریق استفاده از مهمات ضدانفجار هوایی، رپید فایر عملکرد بسیار دقیقی دارد و می‌تواند تهدیدات را بدون خطر آسیب جانبی مهار کند.

این فناوری با معماری مدرن و فشرده، تجهیزاتی نظیر تفنگ 40 میلی‌متری CTA، مهمات و سیستم دید را در خود جای داده تا به طور مستقل از دقت رهگیری بالا و در عین حال حفظ طرح غیرقابل نفوذ برجک اطمینان حاصل کند. اسلحه 40 میلی‌متری CTA این برجک با طیف کاملی از مهمات تلسکوپ 40 میلی‌متری CTAI، از جمله گلوله ضدانفجار هوایی آینده (A3B) علیه اهداف هوابرد سازگار است.

سیستم کنترل آتش با دقت بالای اپترونیک ساخت Thales با دید چندطیفی برجک و فاصله‌یاب لیزری با سرعت بالا، دارای قابلیت رهگیری هم‌زمان چند هدف با زمان پاسخ‌گویی سریع و انتخاب خودکار انواع مختلف مهمات است. سیستم چند دامنه سلاح ضد پهپاد رپید فایر به راحتی با پلتفرم‌های زمینی نظیر شاسی کامیون CAESAR MkII سازگار است. به ادعای سازنده، این سیستم به دلیل رابط کاربری ساده و قابلیت شلیک در حین پرواز، به راحتی با سیستم‌های موجود سازگار خواهد بود.

در بیانیه مطبوعاتی سازنده آمده است که نیروهای مسلح فرانسه، بریتانیا و بلژیک پیشتر سلاح ضد پهپاد رپید فایر که بر اساس مجموعه اسلحه و مهمات 40 میلی‌متری CTA ساخته شده را آزمایش کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*