گوشی های اندرویدی در برابر آیفون

چرا گوشی های اندرویدی سال آینده قدرتمندتر از آیفون خواهند شد؟

به لطف چیپست دایمنسیتی جدید مدیاتک، گوشی های اندرویدی سال آینده میلادی حتی قدرتمندتر از آیفون خواهند بود؛ ولی بر چه اساس چنین چیزی ممکن است؟

چیپست جدید مدیاتک دایمنسیتی 9200 که برای گوشی های هوشمند اندرویدی طراحی شده، در بنچمارک «انتوتو» (AnTuTu) از چیپست قدرتمند M1 اپل عملکرد بهتری را از خود نشان داده است. حالا انتظار می‌رود در سال آینده میلادی جدیدترین گوشی های اندروید دارای قدرتی مثال‌زدنی باشند؛ حتی فراتر از گوشی های آیفون.

پیش‌بینی می‌شود که چیپست نسل جدید کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 در 15 نوامبر (24 آبان) طی یک کنفرانس معرفی بشود، اما علاوه بر آن مدیاتک احتمالاً به زودی از دایمنسیتی 9200 به عنوان چیپست جدید خود رونمایی خواهد کرد. این چیپست پیش از معرفی پیش روی خود، اخیراً در بنچمارک انتوتو ظاهر شده است.

گوشی های اندرویدی

دایمنسیتی 9000 با معماری 4 نانومتری را مدیاتک سال گذشته برای اولین بار معرفی کرد. از این رو، می‌توان انتظار داشت که باری دیگر شاهد رونمایی از چیپست جدید این شرکت در ماه آینده باشیم. لازم است یادآوری کنیم که دایمنسیتی 9000 پلاس اورکلاک‌شده در تابستان گذشته جای دایمنسیتی 9000 اصلی را گرفت و اکنون هم اطلاعات تازه‌ای درباره جایگزین آن منتشر شده است که می‌تواند عملکرد گوشی های اندرویدی را یک قدم جلوتر ببرد.

به گفته افشاگر Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی ویبو، دایمنسیتی 9200 بنچمارک انتوتو را تکمیل کرده و 1,266,102 امتیاز به دست آورده است. این چیپست جدید حدود 20 درصد امتیاز بیشتری را نسبت به دایمنسیتی 9000 در سال گذشته دریافت کرده که حول و حوش 1,050,000 امتیاز نصیبش شده بود.

نتایج بنچمارک چیپست مدیاتک دایمنسیتی 9200

دایمنسیتی 9200، چیپست جدید گوشی های اندرویدی، با چنین امتیازی در زمینه عملکرد حتی فراتر از M1 اپل می‌رود که در حال حاضر در آیپد پرو 2021 و کامپیوترهای مک پیدا می‌شود. بنا به داده‌های انتوتو، چیپست ام وان «فقط» 1,251,547 امتیاز کسب کرده است. آیپد پرو با چیپست M2 هم چند روز قبل به بازار ارائه شد، اما ظاهراً هنوز به آزمایش گذاشته نشده و توقع داریم باری دیگر عنوان قدرتمندترین چیپست بازار را تصاحب کند.

به علاوه این‌ها، دمای دایمنسیتی 9200 در تست تنها تا 36 درجه افزایش پیدا کرد. با توجه به این، می‌توان دید که گوشی های اندرویدی مجهز به آن می‌توانند دمایی مطلوب را حفظ کنند. اسنپدراگون 8 نسل 2 هم بر پایه فرایند 4 نانومتری TSMC تولید خواهد شد که علت این مدیریت گرمای جالب توجه به حساب می‌آید. شیائومی 13، وان پلاس 11 و گلکسی S23 اولین گوشی های برخوردار از چیپست تازه اسنپدراگون خواهند بود.