آیپد پرو 2021 اپل

آیپد پرو 2021 اپل معرفی شد؛ شبکه 5G، نمایشگر mini-LED و چیپست M1

تبلت آیپد پرو 2021 اپل – Apple iPad Pro 2021 معرفی شد. از مهم‌ترین مشخصات آن می‌توان به چیپست M1‌، نمایشگر mini-LED و شبکه موبایل 5G اشاره کرد.

بعد از ماه‌ها درز اطلاعات و گمانه‌زنی‌ها، سرانجام تبلت آیپد پرو 2021 اپل با طراحی آشنا و چیپست M1 ساخت خود اپل معرفی شد. ظاهر این تبلت خیلی شبیه به نسل‌های گذشته است. این که چنین تصمیم خوب است یا بد، به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد؛ اما ساختار آلومینیومی و طراحی تمام صفحه همان چیزی است که مشتریان می‌خواهند.

آیپد پرو 2021 اپل

نسخه 11 اینچی از نمایشگر 120 هرتزی ProMotion LCD که از اواخر سال 2018 مورد استفاده قرار می‌گیرد بهره‌مند است؛ با این حال نسخه 12.9 اینچی آن پیشرفت بزرگی را تجربه کرده و با یک نمایشگر مدرن mini-LED همراه است. اپل هیچگاه از این فناوری روی دیوایس‌هایش استفاده نکرده است. مدل 12.9 اینچی آیپد پرو 2021 اپل نخستین تبلت در جهان است که از این فناوری استفاده می‌کند.

بسیاری از ویژگی‌های این پنل مشابه OLED است. مشتریان می‌توانند از این نمایشگر همان رنگ سیاه عمیق، نسبت کنتراست بالاتر و روشنایی بیشتر را در مقایسه با پنل‌های LED انتظار داشته باشند. اما کمپانی اپل در عمر باتری نیز به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است.

آیپد پرو 2021 اپل

علاوه بر این اپل از چیپست M1 خود در زیر قاب این تبلت استفاده کرده است. این همان تراشه‌ای است که در آی مک و آخرین مدل‌های مک بوک پرو نیز استفاده شده است. اما یک تفاوت بزرگ در این‌جا وجود دارد و آن هم پشتیبانی تبلت اپل از شبکه موبایل 5G است. نسخه 5G این دو تبلت 11 و 12.9 اینچی از شبکه‌های زیر 6 گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این مشتریان آمریکایی می‌توانند از شبکه‌های mmWave 5G نیز با سرعت بالاتر بهره‌مند شوند. به همه این‌ها باید یک حافظه داخلی 2 ترابایی و رم 16 گیگابایتی را هم اضافه کرد.

قیمت آیپد پرو 2021 اپل

اپل نسخه 11 اینچی این تبلت را با قیمت پایه 799 دلاری و نسخه 12.9 اینچی mini-LED آن را با قیمت پایه 1099 دلاری وارد بازار خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوب است ، اپل همیشه در محصولاتش ، بخصوص آیپد عمل قابل تحسینی داشته است😊