خودرو الکتریکی Xiaomi

قیمت و تاریخ رونمایی از ماشین برقی شیائومی لو رفت

ماشین برقی شیائومی یکی از جذاب‌ترین خودروهای برقی چینی به حساب می‌آید که به تازگی، تاریخ رونمایی و قیمت آن لو رفته است و در ادامه راجع به این موارد صحبت می‌کنیم. همچنین با توجه به قیمت گذاری، قدرت و مشخصات فنیِ اولین خودرو برقی شیائومی را هم بررسی خواهیم کرد.

تقریبا پاییز سال گذشته بود که مدیر عامل شرکت شیائومی ، از ساخت یک خودرو تمام الکتریکی توسط این شرکت چینی خبر داد و اکنون در حالی که کمتر از 365 روز از این خبر می‌گذرد، شاهد این هستیم که زمزمه‌های ورود خودرو الکتریکی شیائومی به خیابان شنیده می‌شود؛ اما چه زمانی و با چه قیمتی؟

زمان ورود به بازار و قیمت ماشین برقی شیائومی

ماشین برقی شیائومی

طبق اطلاعات بدست آمده از رسانه‌های چینی، گفته می‌شود که ماشین الکتریکی Xiaomi قرار است در «منطقه اقتصادی و صنعتی پکن » (چیزی شبیه به شهرک صنعتی)، تولید شود و احتمالا در اواسط سال 2023 یعنی تقریبا تیر ماه سال 1402، برای اولین بار به روی صحنه بیاید. همچنین اکنون می‌دانیم که برنامه‌ی تولید انبوه برای ماشین برقی شیائومی ، در نیمه نخست سال 2024 آغاز خواهد شد. به تعبیری دیگر می‌توان گفت که ماشین برقی شیائومی احتمالا در بازه زمانی دی ماه سال 1402 تا تیر ماه 1403، روانه بازار خواهد شد.

خودرو الکتریکی Xiaomi

البته این تاریخ هم قطعی نیست اما به صورت رسمی اعلام شده است که این پروژه تا انتهای سال 2023، به بازار نخواهد آمد.

اکنون خودرو الکتریکی شیائومی در مرحله تست و انجام آزمایش‌های خیابانی به سر می‌برد تا از صحت و درستی سیستم های خودران آن، اطمینان به عمل آید. طبق فیلم‌های منتشر شده از این آزمایش‌ها، در حال حاضر می‌دانیم که اولین خودرو EV شیائومی به یک رادار لیدار برای اسکن 3D جاده مجهز شده است تا تمامی موانع موجود در مسیر را شناسایی کند. این موانع می‌توانند شامل خودروها، انسان‌ها، دوچرخه و موتور سواران، درختان و حتی حیوانات باشند.

مشخصات فنی و قیمت خودرو الکتریکی Xiaomi

ماشین برقی شیائومی

معمولا قیمت خودروهای چینی نسبت به رقیبان آمریکایی و اروپایی خود، کمی پایین‌تر است و اکنون طبق اطلاعات لو رفته می‌دانیم که قیمت ماشین برقی شیائومی در محدوده 25 تا 40 هزار دلار قرار دارد که بازه قیمت گسترده‌ای به حساب می‌آید. با این تفاسیر و محبوبیت سگمنت کراس اور در جهان، انتظار می‌رود که نخستین خودرو الکتریکی Xiaomi هم چیزی شبیه به تسلا مدل Y باشد. کراس اوور تسلا مدل Y در بازه قیمت 60 تا 67 هزار دلار به بازار آمده است و قدرت موتورهای الکتریکی آن به 350 اسب بخار می‌رسد.

بنابراین با توجه به اختلاف تقریبا 20 هزار دلاری در بین تریم‌های ماشین برقی شیائومی ، احتمال می‌دهیم که قدرت این خودرو هم در بازه 200 تا 380 اسب بخار باشد. احتمالا در تریم های استاندارد با یک کراس اور دیفرانسیل جلو طرف باشیم اما تریم‌های فول آپشن، نوید یک ماشین برقی AWD را می‌دهند. همچنین ظرفیت پکیج باتری‌ها در اولین خودرو الکتریکی شیائومی ، بین 60 تا 80 کیلو وات ساعت خواهد بود و به گفته سازنده، در هر بار شارژ می‌توانند بین 600 تا 800 کیلومتر دوام بیاورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*