ماشین Azera Grandeur جدید

معرفی هیوندای آزرا مدل 2023 ؛ 6 سیلندر هنوز اینجاست + ویدیو

هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023 یک سدان مدرن است که احتمالا با پیشرانه 6 سیلندر روانه بازار شود. در ادامه به سراغ قیمت و مشخصات فنی Hyundai Azera Grandeur 2023 خواهیم رفت.

آخرین نسل از سدان کره‌ای و محبوب ایرانی‌ها، حسابی تغییر قیافه داده تا در میان خودروهای برقی و مدرن، جای خودش را باز کند. پس اگر شما هم دوست دارید تا با تمام مشخصات فنی، قیمت، امکانات و کابین زیبای هیوندای آزرا مدل 2023 آشنا شوید، تا آخر مطلب همراه گجت نیوز باشید. اما قبل از رسیدن به ادامه ماجرا، از شما دعوت می‌کنیم که تنها تصاویر واقعی از جدیدترین مدل هیوندای آزرا گرنجور را در قالب یک ویدیو کوتاه تماشا کنید.

معرفی هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023

کار سدان آزرا از سال 1980 شروع شد و اکنون در انتهای سال 2022 با نسل هفتم از خودرو آزرا گرنجور طرف هستیم. این ماشین از نظر ابعاد و شاید مشخصات فنی، می‌تواند به نوعی رقیب سدان برقی پولستار 2 و تویوتا کراون جدید هم محسوب می‌شود اما از همه مهم‌تر، احتمالا اولین آزرا تمام برقی جهان باشد!

ماشین Azera Grandeur جدید

چراغ‌ نواری DRL و جلو پنجره مشبک در کنار کاپوت کوتاه، همگی نشان از این دارند که آخرین مدل هیوندای آزرا می‌تواند یک خودرو الکتریکی باشد. فاصله محوری هم برای جاسازی باتری‌ها، کاملا کافی به نظر می‌رسد و ستون D هم امنیت کابین را دو چندان می‌کند. البته فرم رینگ‌های 15 پره با ابعاد 19 یا 20 اینچی، اصلا آیرودینامیکی به نظر نمی‌رسند!

کابین سدان هیوندای آزرا نسل هفت

هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023

هرچند که ایرانی‌ها همیشه خودرو آزرا گرنجور را به عنوان یک سدان مطمئن و زیبا به یاد می‌آورند اما قبول باید کنیم که هیچ کدام از نسخه‌های آن تا به امروز، لایق لقب مجلل یا لاکچری نبوده است؛ البته تا کابین هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023 !

هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023

در همان نگاه اول به اتاق هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023 ، شاهد یک نمایشگر دوال اسکرین با ابعادی به تقریب 23 یا 25 اینچ هستیم که بیشتر مساحت داشبورد را به زیر سلطه خود درآورده است. همچنین کنترلر سیستم تهویه هوای اتوماتیک هم در قامت یک نمایشگر تمام لمسی، به کنسول وسطی منتقل شده تا حضور دکمه‌های فیزیکی به حداقل برسد. فرمان D کات هم با طرح نوآورده و درشت خود، واقعا جای بحث را باز می‌گذارد و شاید به قد و قواره‌ی یک سدانِ سایز بزرگ نیاید!

هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023

در ردیف دوم صندلی‌ها هم شاهد یک کنسول وسط لاکچری هستیم که شاید حس و حالی از جنسیس سواری را به شما منتقل کند. این حال و هوا با اضافه شدن چرم درجه یک ناپا به صندلی‌ها و روکش‌های درب خودرو، به حداکثر می‌رسد و نسیمی از تجمل را در کابین به پرواز در می‌آورد.

هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023

نورپردازی آبشاری در کابین آخرین مدل از هیوندای آزرا Grandeur هم یکی دیگر از آن چیزهایی است که حسابی شما را هیجان زده می‌کند اما اهرم دنده کجاست؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

مشخصات فنی و قیمت هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023

ماشین Azera Grandeur جدید

از آن جایی که گفته می‌شود شاید هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023 یک سدان تمام برقی باشد، طراحان هم سعی کرده‌اند تا با مخفی نگه داشتن اهرم دنده در تصاویر رندری، هیجان را به حداکثر برسانند. به هر حال مطمئن باشید که تصاویر واقعی از هیوندای آزرا Grandeur جدید که تا روزهای آینده منتشر می‌شوند، با این چیزهایی که امروز می‌بینید، کمی تفاوت خواهند داشت. البته توجه داشته باشید که نوع اسپویلر نصب شده روی صندوق عقب (اسپویلر داک تیل یا همان دم اردکی) و دستگیره‌های درب پاپ اوت، چیزهایی هستند که معمولا آن‌ها را در خودروهای برقی و هیبریدی مشاهده می‌کنیم.

ماشین Azera Grandeur جدید

متاسفانه تا اینجای کار، هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023 به دست ما نرسیده است اما نگران نباشید چرا که ما اطلاعات خودمان را داریم.

ماشین Azera Grandeur جدید

تا اینجای کار می‌دانیم که آخرین نسخه‌ی هیوندای آزرا گرنجور احتمالا در سه نسخه متفاوت با پیشرانه‌های 4 سیلندر خطی، 6 سیلندر خورجینی و همچنین مدل برقی وارد بازار شود. نسخه 6 سیلندر احتمالا از همان پیشرانه V6 هیوندای پالاسید 2023 با ظرفیت 3.8 لیتر بهره خواهد برد که 291 اسب بخار قدرت را راهی چرخ‌های جلویی می‌کند. به علاوه باید اشاره کنیم که این نسخه از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه بهره می‌برد.

هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023

همچنین موتورهایی که در هیوندای آیونیک 6 به کار رفته‌اند هم می‌توانند گزینه مناسبی جهت درخشش هیوندای آزرا Grandeur آخرین مدل در بازارهای بین المللی باشند. قدرت موتورهای الکتریکی هیوندای Ioniq 6 در نسخه AWD تقریبا 321 اسب بخار است. موتورهای 4 سیلندر هم احتمالا به دو نسخه 1.6 لیتری توربو شارژ هیبریدی و 2.5 لیتری تنفس طبیعی محدود شوند که توان آن‌ها به ترتیب برابر با 200 و 270 اسب بخار قدرت خواهد بود.

هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023

با این اطلاعات و نگاهی به شایعات، با احتمال فوق العاده بالایی می‌توان گفت که قیمت هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023 در بازه 42 تا 48 یا حتی 50 هزار دلار قرار می‌گیرد. پس برای واردات هیوندای آزرا گرنجور مدل 2023 به ایران ، فعلا امیدوار نباشید!