سفر در زمان با Photoshop

عکاس حرفه‌ای ، ماشین زمان را خلق کرد؛ البته با فتوشاپ + تصاویر

این عکاس حرفه‌ای، به گذشته سفر کرده تا با ورژن کودکی خود، دیدار کند. البته او ماشین زمان ندارد؛ ولی ذوق و مهارت بالایی در فتوشاپ دارد!

سفر در زمان و معاشرت با نسخه جوان‌تر خود، فقط در فیلم‌هایی مانند The Adam Project اتفاق می‌افتد؛ اما یک عکاس و نوازنده اهل مونترال، رویای استفاده از ماشین زمان را تا حد امکان به واقعیت نزدیک کرده است. البته هدف «کانر نیکرسن» برخلاف داستان آن فیلم، نجات دنیا نبود و فقط می‌خواست یک پروژه هنری جالب انجام داده باشد.

ایده‌ی سفر به گذشته با فتوشاپ، پنج سال قبل به ذهن او آمد؛ وقتی که عکس‌های قدیمی خود را نگاه می‌کرد. پس مجموعه‌ای از تصاویر با عنوان «گذشته و حال» خلق کرد که در آن، تصاویر قدیمی مونترال با تصاویر جدید شهر، ترکیب شده‌ بودند. کانر با خود فکر کرد که انجام پروژه مشابهی با عکس‌های کودکی‌اش، می‌تواند چالش فتوشاپی جالبی باشد؛ چون واقعی به نظر رسیدن تصاویر، نیازمند مهارت زیادی است. پس دست به کار شد و شش ماه روی مجموعه تصاویر کودکی خود کار کرد.

او در ابتدا قصد داشت این عکس‌ها را فقط به خانواده و دوستان خود نشان دهد؛ ولی در سال 2017 تصمیم گرفت آن‌‌ها را در شبکه اجتماعی Reddit هم منتشر کند. اتفاقا، پست او وایرال شد و رسانه‌های آمریکایی، کانادایی و انگلیسی هم این خبر را کار کردند.

بسیاری از کاربران Reddit نیز با استقبال از این تصاویر، کانر را خالق ماشین زمان نامیدند و بعضی هم پیشنهاد دادند که برای پروژه بعدی، خود را در تصاویر والدینش فتوشاپ کند. مخاطبان اصلی او، یعنی اعضای خانواده نیز از دیدن این تصاویر، ذوق‌زده شدند.

مانند هر چیز وایرال دیگر، پروژه نیکرسن هم با گذر زمان، به تاریخ پیوست. اما این عکاس اخیرا آن تصاویر را بازنشر کرد:

پنج سال قبل، من از فتوشاپ به عنوان ماشین زمان استفاده کردم و به دوران کودکی خود برگشتم. این شما و این من، از سال 1997 تا 2005!

این پست، باز هم در کانون توجه قرار گرفت و تقریبا به اندازه دفعه قبل، بازخورد داشت. بعضی‌ها این تصاویر را جالب و خنده‌دار توصیف کردند؛ برخی دیگر اما با دیدن آن‌ها، بغض کردند و به فکر خانواده یا دوران کودکی خود افتادند.

کانر نیکرسن دراین‌باره گفت: «در دورانی که خیلی چیزها ما را از هم جدا کرده‌، بازخورد این تصاویر یادآور خوبی است که همه ما، فقط کودکانی بزرگ شده با احساسات مشترک هستیم و سعی داریم بفهمیم چطور در این دنیا زندگی کنیم».

این عکاس می‌گوید هرگز تصور نمی‌کرد که عکس‌های دوران کودکی‌اش، چنین تاثیر عمیقی بر مردم بگذارند. همین هم نشان می‌دهد هنر تا چه حد می‌تواند تاثیرگذار باشد و او احساس خوشبختی می‌کند که چنین کاری کرده است.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران، کانر را مسافر زمان خطاب کردند؛ Gizmodo از او پرسید اگر واقعا به گذشته سفر می‌کرد، به نسخه بچگی خود چه می‌گفت؟ «سخت بتوان به این سوال، فقط یک جواب داد؛ اما احتمالا به کانر کوچک می‌گفتم که همیشه به حرف دلت گوش کن!»

خلق ماشین زمان با فتوشاپ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه