شاد

نماینده وزارت آموزش و پرورش از پروژه شاد تقدیر کرد

نماینده وزیر آموزش و پرورش طی بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول از پروژه شاد به دلیل ایجاد جریان جدید یادگیری تقدیر کرد.

صبح روز سه شنبه 10 آبان 1401 علی باقرزاده مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در پروژه شاد به همراه جمعی از مدیران و مسئولان این وزارتخانه در مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول حضور پیدا کرد و با زیرساخت و مباحث فنی این پروژه آشنا شدند. در این بازدید که علی اکبر حکمتی کیا، نماینده همراه اول در پروژه شاد نیز حضور داشتند آخرین وضعیت فعلی در فضای آموزشی را تشریح کردند.

تقدیر نماینده وزارت آموزش و پرورش از پروژه شاد

پس از این که هیئت بازدیدکننده در مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول از بخش شبکه‌ای، زیرساختی و ایمنی شبکه بازدید کردند، در بخش پروژه شاد با آخرین وضعیت فعلی این شبکه آموزشی آشنا شدند. طبق آمارهای منتشر شده، در حال حاضر شاد از آمار 26 میلیون نصب، 11 میلیون کاربر فعال روزانه، 13 میلیون کاربر فعال هفتگی و 18 میلیون کاربر فعال ماهانه بهره می‌برد.

اپراتور همراه اول بلافاصله پس از شروع دوره قرنطینه کرونا و تعطیلی مدارس اپلیکیشن شاد را به عنوان بزرگترین اپلیکیشن تعاملی کشور توسعه داد و آن را به نظام آموزشی کشور ارائه کرد تا تعامل دانش‌آموزان با فرایند تعلیم و تربیت مختل نشود.

اپلیکیشن شاد که باید آن را در حال حاضر به عنوان یکی از زیست‌بوم‌های بزرگ دیجیتال کشور محسوب کرد، موفق شد در زمان کوتاهی نگاه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و به خوبی به عنوان جایگزین سیستم آموزش حضوری به نیاز دانش‌آموزان پاسخ دهد. همچنین پس از این که مدارس حضوری شد، رویکرد این بستر در قالب مکمل نظام تعلیم و تربیت تغییر پیدا کرد.

علی باقرزاده، مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در پروژه شاد بعد از بازدید از مرکز مانیتورینگ همراه اول با حضور در نشست هماهنگی و راهبردی میان متولیان فنی و بهره‌برداران پروژه شاد عنوان کرد دوره جدید شهروندی ایجاد شده است. وی افزود در نظام تعلیم و تربیت کماکان با همان مدل سنتی و فیزیکی مواجه هستیم؛ این در حالی است که مخاطبان ما وارد اکوسیستم دیگری شدند و باید به فکر حکمرانی جدیدی باشیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در حال حاضر وجود خلا در این حوزه باعث شده تا دیگران در این فضای جدید سیاست‌گذاری کنند. وی افزود مخاطبان ما در حال حاضر شهروندان این اکوسیستم جدید محسوب می‌شوند و با کمک عوامل فنی و توسعه‌دهنده شاد که با فضاها و ابزارهای جدید آشنایی دارند، باید مدل حکمرانی را توسعه دهیم.

باقرزاده با اعلام این که باید در وزارت آموزش و پرورش در راستای تعهد به اکوسیستم جدید، تغییرات جدی ساختاری ایجاد شود، گفت موضوع سواد همانند قبل فقط به خواندن و نوشتن محدود نیست؛ در واقع باید به مفاهیمی چون نوبیسوادی توجه کرد. باید مدل‌های قبلی تعلیم و تربیتی را اصلاح کنیم؛ چرا که فضای مجازی باعث تحول تمامی ارکان شده است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در پروژه شاد در ادامه بیان کرد رهبری نیز فرمودند «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم، حتما رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم» که چنین سخنانی از اهمیت این موضوع حکایت دارد. زیست بوم شاد موقعیت‌های جذابی را برای بحث یادگیری ایجاد کرده است؛ یکی از مدل‌های ارزنده و قابل تقدیر مسابقه ماه مجلس است که جریان یادگیری در قالب گیم را به همراه داشت که از مختصات اکوسیستم جدید نیز محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*