لیوان

لیفان پس از ورشکستگی حالا با برند لیوان نخستین خودرو خود را معرفی کرد

لیفان پس از ورشکستگی حالا با برند لیوان از اولین محصول خود پرده برداشت. در ادامه با مشخصات شاسی بلند برقی لیوان 9 آشنا خواهیم شد.

شرکت چینی لیفان که محصولات آن به بازار ایران نیز راه پیدا کرده بود اخیرا به دلیل بحران مالی ورشکست شد. در همین راستا این خودروساز پس از ورشکستگی در روسیه نام خود را به رویلان یا لیوان اتو تغییر داد. البته نیمی از سهم این شرکت جدید متعلق به مقامات چینی بوده و نیمی دیگر از آن نیز در کنترل شرکت جیلی است.

مشخصات لیوان 9

لیوان

مسئولان شرکت لیوان در زمان معرفی این برند از عرضه خودروهای برقی با باتری‌های قابل تعویض در آینده‌ای نزدیک خبر داده بودند. همچنین این شرکت قصد دارد 6 خودرو جدید را طی سه سال آینده به بازار عرضه کند که البته به تازگی از دو مدل آنها یعنی لیوان 7 و لیوان 9 پرده‌برداری کرد. تولید Livan 9 نیز به عنوان یک شاسی بلند میان‌سایز به تازگی در کارخانه اصلی این شرکت واقع در چونگ کینگ چین آغاز شده است.

لیوان

هرچند شرکت رویلان از لیوان 9 پرده برداشت، اما اطلاعات زیادی از این خودرو را منتشر نکرده است. با وجود این که این خودرو نسخه‌ای از جیلی هائویو به شمار می‌رود، امل طبق اعلام رسانه‌های چینی، Livan 9 در نسخه تولیدی نسبت به جیلی هائویو متفاوت بوده و به جای موتور احتراقی از موتور برقی بهره می‌برد. البته طراحان برای نمای جلوی آن طراحی خاصی را در نظر گرفتند، اما با این وجود از لحاظ طراحی به جیلی هائویو نزدیک است.

لیوان

لیوان 9 دارای 4.8 متر طول، 1.9 متر عرض، 1.8 متر ارتفاع و 2.8 متر فاصله محوری است. این خودرو از یک موتور برقی که روی محور جلو نصب شده بهره می‌برد. این پیشرانه برقی می‌تواند قدرتی برابر با 204 اسب بخار و گشتاور 310 نیوتن‌متر را به تولید برساند. شرکت سازنده برای این شاسی بلند میان‌سایز باتری 66.57 کیلووات ساعتی را در نظر گرفته که به کمک آن با یک بار شارژ می‌توان مسافتی برابر با 470 کیلومتر را طی کرد.

حداکثر سرعت این خودرو نیز 163 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ضمن این که لیوان 9 از لحاظ مشخصات به شاسی بلند برقی اسکایول ET5 که اخیرا در روسیه رونمایی شد نیز شباهت دارد. البته لیوان از سه ردیف صندلی بهره می‌برد و می‌تواند سرنشینان بیشتری را نسبت به اسکایول ET5 در خود جای دهد. Livan 9 به همراه سایر مدل‌های این برند جدید احتمالا در روسیه نیز به فروش خواهد رسید.