ایلان ماسک

ایلان ماسک: اخراجی های توییتر تا 3 ماه حقوق می‌گیرند؛ روزی 4 میلیون دلار ضرر داشتیم!

با وجود ضرر 4 میلیون دلاری در روز و انتقادات گسترده، ایلان ماسک به اخراجی های توییتر اطمینان داده که حقوق 3 ماه را دریافت خواهند کرد.

ایلان ماسک با دفاع از اخراج های دسته جمعی در توییتر، گفته که کارکنان تعدیل شده حقوق سه ماه را به طور کامل دریافت خواهند کرد، این در حالی است که شرکت روزانه 4 میلیون دلار ضرر می‌دهد. توییتر از روز جمعه پروسه تعدیل گسترده کارکنان خود را در سراسر جهان آغاز کرد و قصد دارد نیمی از 7500 کارمند شاغل خود را اخراج کند.

ماسک عصر جمعه در توییتی نوشت:

در رابطه با اخراجی های توییتر، متاسفانه زمانی که شرکت بیش از 4 میلیون دلار در روز ضرر می‌‌دهد، چاره دیگری نداریم. ما به شخصی که از شرکت برکنار شود، 3 ماه حقوق کامل پرداخت خواهیم کرد.

به نظر می‌رسد ماسک پس از تکمیل معامله 44 میلیارد دلاری تصاحب این پلتفرم در هفته گذشته، قصد دارد از طریق اخراجی های توییتر، فورا هزینه‌های شرکت را به شدت کاهش دهد. او مجموعه‌ای از پست‌های یوئل راث، رئیس امنیت توییتر را در حساب خود بازنشر کرده که در آن نوشته شده:

در اینجا حقایقی درباره جایگاه اعتماد و ایمنی و ظرفیت اعتدال در توییتر وجود دارد. در حالی که دیروز با دوستان و همکاران فوق‌العاده بااستعدادی خداحافظی کردیم، قابلیت‌های اصلی اعتدال ما همچنان پابرجا است. تعدیل نیرو در روز گذشته، 15 درصد از سازمان اعتماد و ایمنی ما را نیز تحت تاثیر قرار داد، با این حال کارکنان این بخش کم‌ترین تعدیل را تجربه کردند. هفته گذشته به دلایل امنیتی، دسترسی به ابزارهای داخلی خود را برای برخی از کاربران، از جمله برخی از اعضای تیم من، محدود کردیم. با این حال، در روزهای آینده دسترسی به طور کامل بازیابی خواهد شد.

ماسک

وی در ادامه افزود:

بیش از 80 درصد از حجم تعدیل محتوای ورودی ما تحت تاثیر این تغییر دسترسی قرار نگرفته است. حجم روزانه اقدامات اعتدالی که در حال انجام هستیم نیز در این دوره ثابت ماند.

ماسک سپس در ادامه این پست اضافه کرد:

باز هم برای شفافیت بیشتر تاکید می‌کنم، تعهد قوی توییتر به مدیریت محتوا کامل بی‌تغییر باقی خواهد ماند. در واقع، ما طی هفته جاری، با برخی از سخنان تنفرآمیز مواجه بودیم که البته از اولویت‌های مهم ما خارج‌اند.

او پیشتر «گروه‌های فعال» را متهم کرده بود که بر تبلیغ‌کنندگان برای خروج از پلتفرم فشار وارد می‌کنند و این امر منجر به کاهش درآمد توییتر شده است. مالک تسلا هم‌چنین در پاسخ به پست‌ها و میم‌های کاربران درباره تبلیغات گفت:

توییتر هیچ‌گاه اطلاعات صحیحی را درباره هیچ‌چیز سانسور نمی‌کند.

جو بایدن با سخنانی انتقادی، جمعه شب طی یک رویداد تبلیغاتی در ایلنیوی گفت:

حالا ما نگران چه چیزی هستیم؟ ایلان ماسک ابزاری خریده که از طریق آن در سراسر جهان دروغ پراکنده می‌شود.

علاوه بر اخراجی های توییتر، گروه‌های امنیتی آنلاین و فعالان مبارزاتی انتخاباتی هم‌چنین درباره برنامه‌های ماسک برای افزایش آزادی بیان در سایت و لغو ممنوعیت‌های دائمی اعمال شده به شخصیت‌های بحث‌برانگیز از جمله دانلد ترامپ، اظهار نگرانی کرده‌اند.

توییتر

در بریتانیا، اتحادیه پراسپکت، که نماینده هزاران کارمند فناوری از جمله کارمندان توییتر است، در نامه‌ای به گرانت شاپس، وزیر بازرگانی اعلام کرده که شرکت به شیوه‌ای غیرقابل قبول عمل کرده است.

سایمون دیکین، استاد حقوق دانشگاه کمبریج نیز گفت که اگر 100 کارمند یا بیشتر از یک شرکت، در یک دوره 90 روزه اخراج شوند، باید 45 روز قبل از اولین برکناری، به منشی بازرگانی مجموعه اطلاع داده شود. در مواردی که بیش از 20 اخراج اما کم‌تر از 100 اخراج احتمالی وجود داشته باشد نیز باید از 30 روز قبل اعلام شود.

دیکین افزود:

اگر هیچ اطلاعیه موثقی در اینجا داده نشود، کارفرما یا مدیر شرکت ممکن است با جریمه مواجه شوند. میزان جریمه در حال حاضر محدودیتی نداشته و یک جرم کیفری است.

در صورتی که شرکتی نظیر توییتر، بیش از 100 تن از کارمندان خود را اخراج کرده باشد، احتمال ارتکاب جرم وجود دارد. اگرچه فرآیند تعدیل نیروهای این شرکت هنوز مشخص نیست و ممکن است کارکنان پیش از برکناری از این خبر آگاه شده باشند.