تحلیلگر اپل : سال آینده فروش آیفون ۵.۷ درصد افت خواهد کرد

گوشی های آیفون اپل، اصلی ترین درآمد این کمپانی به حساب می‌آید. اما طبق گزارشات، این روند سال آینده با مشکل مواجه خواهد شد. به تازگی یکی از تحلیلگران اپل به اسم کیتی هوبرتی از موسسه مورگان استنلی، پیش بینی جسورانه ای راجب آمار مالی اپل از فروش آیفون ها در سال ۲۰۱۶ ارائه کرده است.

با توجه به آماری که هر ساله از میزان فروش اپل منتشر می‌شود، آیفون ها سود آور ترین محصول این شرکت هستند. اما طبق گزارش تازه ای از تحلیلگر ارشد سازمان مورگان استنی، همه چیز در سال ۲۰۱۶ تغییر خواهد کرد.

۲۰۱۵-۱۲-۱۴۱۳-۲۳-۴۱

در اینجا روند رو به رشد فروش آیفون ها از آغاز کار تا کنون را مشاهده می‌کنید.

با توجه به ادعای هوبرتی، آمار فروش آیفون در سال ۲۰۱۶ حدودا ۵.۷ درصد افت پیدا خواهد کرد. در شرایط واقعی این موضوع به معنای فروش ۲۱۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۶ خواهد بود. در صورتی که سال ۲۰۱۶ حدود ۲۳۱ میلیون دستگاه به فروش رفته است.

هوبرتی در بخشی از گزارش خود می‌نویسد:

قیمت های بالاتر در بازار های بین المللی و نفوذ بیشتر گوشی های هوشمند در بازار های توسعه یافته، باعث افزایش کاربران جدید خواهد شد.

با وجود اینکه پیش بینی شده فروش آیفون کاهش خواهد یافت، اما این تحلیلگر انتظار دارد درآمد کلی اپل ۲ درصد رشد داشته باشد. دلیل این ادعا، فروش اپل واچ و اپل تی وی است که به اپل کمک خواهد کرد تنها بر روی آیفون متکی نباشد.

این یک پیش بینی بسیار بزرگ است و اگر صحت پیدا کند، میتواند ضربه بزرگی به اپل بزند. به نظر شما اپل استراتژی های فروش جدیدی در پیش خواهد گرفت؟ یا این ادعا به کلی غلط است؟

منبع: zdnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مطمئنا اپل با نوآوری باعث میشه که فروشش افت نکنه