لپ تاپ‌های فوق باریک asus با نمایشگر Full HD

 

شرکت Asus یکی از تولید کنندگانی است که سعی دارد حضور قوی و پر رنگی در بازار نوظهور و پر رونق اولترابوک‌ها یا لپ‌تاپ‌های فوق باریک داشته باشد.
این شرکت به تازگی سری جدیدی از اولترابوک‌های خودش را با پردازنده‌های نسل جدید Intel یعنی Ivy Bridge به بازار معرفی کرده است. این اولترابوک‌ها با مدل‌های UX31A و UX21A قرار است. جایگزین مدل‌های UX31 و UX21 این شرکت شوند.

نمایشگر 3/13 و 6/11 اینچی این لپ‌تاپ‌ها مجهز به پنل IPS شده و تصاویر را با وضوح Full HD برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. مدل UX31A دارای نمایشگر 3/13 اینچ و UX21A با نمایشگر 6/11 اینچی عرضه می‌شوند.
این نمایشگرها تصاویر را با کیفیت 1080×1920 پیکسل برای کاربران نمایش می‌دهند. شدت روشنایی تصاویر در این نمایشگرها برابر 350 انسی لومن است. البته بد نیست بدانید که این اولترابوک‌ها با نمایشگرهای ارزان‌تر هم عرضه می‌شوند که وضوح تصویر و شدت روشنایی پایین‌تری داشته و قیمت آنها هم کمتر خواهد بود.
پردازنده کم مصرف Ivy Bridge به کار رفته در این اولترابوک‌ها، تنها 17 وات انرژی مصرف می‌کند و کاربر می تواند این اولترابوک‌ها را با پردازنده‌های مختلف Core i5, i3 یا i7 تهیه کند.
حافظه RAM این اولترابوک‌ها بین 2 یا 4 گیگابایت از نوع DDR3L 1600MHz قابل انتخاب خواهد بود.
Zenbookهای جدید Asus هم مانند مدل U300 شرکت Lenovo و Z835 شرکت Toshiba از تکنولوژی WiDi یا Wireless Display پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این تکنولوژی کاربران می‌توانند تصاویر را از نوت بوک به تلویزیون ارسال کنند.
فناوری WiDi تنها در بعضی نوت بوک‌های مجهز به پردازنده‌های Intel وجود دارد. Zenbookها علاوه بر WiDi از بلوتوث 4 هم پشتیبانی می‌کنند. کیبورد این لپ‌تاپ‌های فوق باریک دارای نور پس زمینه LED است تا کارکردن در محیط‌های کم نور را برای کاربران فراهم كند. این کیبوردها طوری طراحی شده‌اند که غبار و مایعات به راحتی به داخل آن‌ها نفوذ نمی‌کنند. این لپ‌تاپ‌ها دارای دو پورت 3/0 USB ، کارت‌خوان حافظه و خروجی Micro HDMI هستند.
مدل UX31A ضخامتی برابر 3/18 میلیمتر داشته و وزن آن به 3/1 کیلوگرم می‌رسد. مدل UX21A هم ضخامت 17 میلیمتری داشته و وزن آن برابر 1/1 کیلوگرم است.
شرکت Asus هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان عرضه رسمی این اولترابوک‌هایش اعلام و منتشر نکرده است، اما فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که این محصولات جدید در نیمه دوم سال 2012 روانه بازار شوند. شرکت Asus اعلام کرده است که مدل UX21A را با قیمتی حدود هزار دلار و مدل UX31A را با قیمتی حدود 1100 دلار به بازار عرضه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*